منوی سایت

راهنمای کامل ضدعفونی کردن خریدها

بازدیدها: 63

راهنمای کامل ضدعفونی کردن خریدها

این روزها که ویروس کرونا در همه جا وجود دارد، شما هرچقدر از ضدعفونی و تمیزی منزل خود اطمینان حاصل کنید، ناگزیر به بیرون رفتن از خانه و خرید مواد ضروری و روزانه زندگی خود هستید، وقتی خریدها را به خانه می‌برید نگرانی اینکه با خریدها چه مقدار ویروس را به خانه می‌برم لذت خرید را از خیلی از ما گرفته است. با تیم سارجو همراه شوید تا این به این نگرانی خاتمه دهید و هرآنچه در مورد ضدعفونی کردن کامل خریدها لازم است را بدانید.

 

قدم به قدم برای ضدعفونی کردن خریدها

خریدها را بدون کیسه به درون خانه ببرید

بهتر است قبل از ورود به منزل خریدها را از کیسه و نایلون جدا کنید و بسته‌های خرید را در یک تشت یا لگن گذاشته و به تدریج به داخل سینک ببرید و با آب و مایع ظرفشویی کاملا آن‌ها را بشویید. پس از تمیز کردن از محلول آنولیت به صورت اسپری بر روی بسته‌ها بپاشید. خریدهای شما با کمک آنولیت در زمانی بسیار اندک گند زدایی خواهند شد.

نکته: در صورت نبود الکل و یا آنولیت می‌توانید از وایتکس با نسبت 1:10 استفاده کرده و خریدهایتان را ضدعفونی کنید.

 

پارچه و جای مخصوص برای خریدها داشته باشیم

پیش از خرید یک پارچه و یا سفره برای قراردادن کیسه‌های خرید در آشپزخانه آماده کنید و تمام خریدهایی که وارد خانه می‌شوند را بر روی آن پارچه در جای مخصوص قرار دهید.

شستن دستها را فراموش نکنید

هنگام بازگشت به خانه، فورا دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و مایع دستشویی بشویید.

ضدعفونی سطوح سخت و پردسترس

سطوح سخت مانند موبایل، دکمه آسانسور، کلید و سایر سطوح سخت از سطوح نرمی مانند لباس آلوده‌تر هستند. بنابراین توجه داشته باشیم زمانی که از خرید به خانه برگشتیم، پس از قرار  دادن خریدها در جای مخصوص، ابتدا موبایل، کلید، کارت و سوییچ را حتما ضدعفونی کنیم.

 

اسکاج مخصوص ضدعفونی داشته باشیم

برای شستشوی خریدهایی که از بیرون خریده‌ایم، اسکاچ جداگانه داشته باشیم. استفاده از اسکاج جدا باعث کاهش خطر انتقال ویروس به دیگر وسایل منزل را کاهش می‌دهد. خریدهایی که قرار است در یخچال نگهداری شوند را کاملا با اسکاج و مایع بشورید. حتما پس از شستن خریدها سینک را هم شسته و ضدعفونی کنید.

لزومی به شستن و ضدعفونی تمام خریدها نیست

به محض این که ویروس روی سطح می‌نشیند، آلودگی‌اش شروع به از بین رفتن می‌کند. پس از ۲۴ساعت میزان زیادی از ویروس‌ها دیگر قابل انتقال نیستند. تحقیقات نشان داده است که پس از ۷۲ساعت ویروس دیگر روی سطوح قابل ردیابی نیستند. بنابراین اگر می‌دانید یک سری از خریدها را چند روز قرار نیست استفاده کنید آنها را در یک کابینت یا کمد مخصوص قرار داده و بعد از چندروز از آنها استفاده کنید.

ضدعفونی دستگیره ‌های پردسترس

دستگیره یخچال و کابینت و در ورودی را با ضدعفونی کننده و یک حوله کاغذی پاک کرده و کاملا ضدعفونی کنید.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

کشف دارویی که می‌تواند کرونا را در ساعات اولیه درمان کند

چطور محلول ضد عفونی کننده خانگی بسازیم

راهنمای ضدعفونی کردن لباس‌ها در دوران کرونا

ضدعفونی راه پله و مشاعات شیراز

ضدعفونی خودرو شیراز

ضدعفونی منزل و محل کار شیراز

 

نکات طلایی برای خرید در دوران کرونا

  1. یک کاغذ تهیه کنید و بر روی درب یخچال یا کابینت قرار دهید به محض یادآوری چیزی برای خرید حتما آن را بر روی کاغذ یادداشت کنید و هنگام رفتن برای خرید یا سفارش خریدهایتان، آن را همراه خود داشته باشید تا چیزی از لیست خرید خود را فراموش نکنید و مجبور شوید دوباره اقدام به خرید کنید.
  2. خرید خواروبار به صورت بسته ‌بندی‌شده ‌بهترین شیوه خرید در این دوران است. استفاده از محصولات بسته‌‌بندی‌شده همچون قوطی‌های کنسرو و یا محصولاتی که در بسته‌بندی کارخانه‌ای هستند همچون سبزی‌های خشک، ماکارونی و… سالم‌تر و ایمن‌تر هستند.
  3. در صورت امکان، از بردن فرزندان‌تان به مغازه‌ها خودداری کنید و برای جلوگیری از انتقال ویروس، سعی کنید در اوقات غیر اوج و شلوغی به خرید بروید.
  4.  کیسه پلاستیکی خرید را آلوده فرض کرده در ماشین نگهداری کرده و به هنگام خرید مجدد از آنها استفاده کنید.
  5.  خرید چند روز را یک جا انجام دهید تا نخواهید هرروز به خرید بروید.
  6. دفعات بیرون رفتن از خانه برای خرید یا سفارش اینترنتی یا تلفنی را به حداقل برسانید.
  7. از ماندن در صف‌های طولانی خودداری کنید و هنگام ایستادن در صف برای خرید، حتما فاصله یک تا سه متری خود را با دیگران حفظ کنید.
  8. گند زدایی دسته و چرخ خرید با محلول ضد عفونی کننده را هنگام شروع خرید فراموش نکنید.
  9. حدالامکان از گوشی همراه در داخل سوپر مارکت و مراکز خرید استفاده نکنید.
  10.  از کارت بانکی به جای پول نقد در این دوران استفاده کنید و خودتان کارت را بکشید و از دادن آن به مغازه دار اجتناب کنید.

 

 

سخن آخر

در این دوران رعایت بهداشت و توصیه های بهداشتی به سلامتی ما و گذر سالم از این دوران کمک خواهد کرد و امری ضروری تلقی می‌شود، ضدعفونی کردن خریدها به شما کمک می‌کند تا با اقلام آلوده در تماس نباشید، ما در این مقاله بر آن شدیم تا به شما برای نیل به این هدف کمک کرده باشیم تا با ضدعفونی کامل خریدها سلامت خود و نزدیکانتان را بیشتر حفظ کنید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

نوامبر 11, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
عمل لوزه در شیراز x بخوانید...