منوی سایت

ضدعفونی راه پله و مشاعات شیراز

بازدیدها: 71

ضدعفونی راه پله و مشاعات شیراز

در این روزهایی پر استرس که اهمیت ضد عفونی منزل و محل کار بسیار پر رنگ شده است، نباید از ضد عفونی راه پله و مشاعات غافل شویم، چرا که قبل از ورود به منزل عبور از راه پله و مشاعات است که اهمیت ضد عفونی آنها را پر رنگ خواهد کرد. شما چقدر به ضد عفونی راه پله و مشاعات محل زندگیتان اهمیت می‌دهید؟ شیرازی عزیز با تیم سارجو همراه شوید تا نه تنها به اهمیت ضد عفونی راه پله و مشاعات شیراز پی ببرید، بلکه نکاتی را پیرامون این مساله فرابگیرید.

 چرا ضد عفونی راه پله و مشاعات اهمیت دارد؟

ویروس کرونا قادر است برای مدت زمان‌های مختلفی روی سطح سرد و بی‌جان زنده بماند. به همین دلیل ویروس‌ها می‌توانند از طریق راه پله و مشاعات آپارتمان‌ها سریع منتقل شوند و انتشار یابد. اولین چیزی که به محض ورود به یک ساختمان با آن در ارتباط هستیم، راه پله و مشاعات آن ساختمان می‌باشد، در صورتی که ضد عفونی راه پله و مشاعات رعایت نشود، امکان انتقال ویروس را بالا می‌برد.

اما این که ضدعفونی کردن راه پله و مشاعات ساختمان در برابر ویروس باید چه مدت یک بار،توسط چه کسی و چگونه انجام شود از اموری است که باید بین ساکنین و مدیر مجتمع حل و فصل شود. به طور کلی نمی توان برای ضد عفونی کردن راه پله و مشاعات بازه زمانی خاصی را مشخص کرد زیرا این بازه زمانی بستگی به شدت شیوع بیماری و مریض شدن یکی از افراد ساکن در آپارتمان دارد.

 

ضد عفونی

نحوه صحیح ضد عفونی راه پله و مشاعات را می‌دانید؟

برای ضد عفونی کامل و صحیح راه پله و مشاعات کافی است ابتدا تمام سطوح راه پله و مشاعات که شامل( نرده‌های راه پله، کلید‌های برق، درهای ورودی و خروجی و دکمه‌های آسانسور)می‌شود را تمیز کرده تا ضد عفونی بطور کامل انجام شود.

ضدعفونی کردن کف مشاعات چندان لزومی ندارد زیرا بیشتر ویروس‌ها از طریق لمس دست به بدن منتقل می‌شوند. پس تمیز کردن و نظافت کف کافی است.

پس از پاکسازی کامل راه پله ها و البته مشاعات برای مقابله با ویروس کرونا، با استفاده از الکل ۷۰ درصد کل سطح پله ها را ضدعفونی کنید. الکل را روی تمام نقاط به ویژه درزها و شکاف های پله و مشاعات پر رفت و آمد اسپری نمایید.

ضد عفونی

در مورد کلید های برق و دکمه های آسانسور لازم است ابتدا با استفاده از یک دستمال مرطوب به مواد شوینده، کلیدهای آسانسور و پریزها را به دقت تمیز کنید. مراقب باشید آب وارد آنها نشود، سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر کلیدها و پریزها را سریع خشک نمایید. برای شستشوی درب آسانسور از مواد شوینده استفاده کنید و در آخر کل فضای داخلی را با اسپری الکل ضدعفونی نمایید.

نکات طلایی برای ضد عفونی و ماندگاری بیشتر پاکیزگی راه پله و مشاعات

  • با قرار دادن دستمال کاغذی یا گوش پاکن در داخل و بیرون از آسانسور به منظور استفاده در هنگام سوار شدن و پیاده شدن به جلوگیری از انتشار ویروس توسط لمس دکمه‌ها توسط دست افراد کمک خواهید کرد.
  • با قرار دادن ژل ضدعفونی کننده در داخل آسانسور افراد قبل از پیاده شدن دست خود را ضد عفونی کرده و این کمک بزرگی به جلوگیری از انتقال ویروس خواهد بود.
  • با موظف کردن ساکنان ساختمان به استفاده از دستکش و ماسک و رعایت بهداشت عمومی به حفظ سلامت محیط آپارتمان کمک خواهد شد.
  • با قرار دادن سطل آشغال دردار در بیرون و داخل از آسانسور و پارکینگ مجتمع، برای انداختن باقیمانده دستمال کاغذی، ماسک، دستکش قدمی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس برداشته‌اید.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

ضد عفونی منزل و محل کار شیراز

ضد عفونی خودرو شیراز

محلول ضد عفونی کننده دست

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده با وایتکس

نظافت منزل در شیراز

 

چه موادی جهت ضد عفونی راه پله و مشاعات مناسب است؟

همانطور که می‌دانید راه پله یکی از پر رفت‌وآمدترین مکان‌های هر ساختمان محسوب می‌شود، استفاده از مواد شوینده اسیدی مثل وایتکس و یا جرم‌گیرهای مختلف برای نظافت، بدلیل حالت چسبنده‌ای که دارند و بوی زیاد کار مناسبی نیست. در مورد ضدعفونی کردن مشاعات ساختمان و تجهیزاتی که در این مشاعات مورد استفاده ساکنین ساختمان قرار می‌گیرد باید دقت داشت که از ماده‌ای استفاده کرد که توانایی کشتن ویروس کرونا و باکتری‌ها را داشته باشد. این نوع از مایع‌ها در بسیاری از فروشگاه‌ها برای خرید در دسترس هستند. در صورت دسترسی نداشتن نیز می‌توان از الکل‌های پزشکی با غلطت ۷۰ درصد استفاده کرد.

البته فراموش نکنید اگر در مجتمع افراد سالمند یا کودکان زندگی می‌کنند هنگام ضد عفونی با این مواد ترجیحا هماهنگی لازم را برای عدم حضور آنها در مجتمع بعمل بیاورید.

 

ضد عفونی 11

 

سخن آخر

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار و ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا مهم‌ترین راه متوسل شدن به اقدامات پیشگیرانه است. ضد عفونی  راه پله و مشاعات ساختمان نیز از همین اقدامات پیشگیرانه محسوب می‌شود. اجرا و رعایت همه این اقدامات وظیفه تک تک افراد ساکن در ساختمان می باشد تا رعایت موازین بهداشتی و این روزهای پر استرس را با هم به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

نوامبر 1, 2020
دسته بندی :
4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خدمات پزشکی در منزل شیراز x بخوانید...