منوی سایت

ضدعفونی منزل و محل کار شیراز

بازدیدها: 109

ضدعفونی منزل و محل کار شیراز

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئله ضدعفونی منزل و محل کار بیش از پیش مورد اهمیت قرار دارد. بهترین راه ضد عفونی منازل چیست؟ کاربرد الکل صنعتی در منزل کمکی به ضد عفونی منزل خواهد کرد؟ ضد عفونی هوای خانه با سرکه یک امر تاثیرگذار است؟ چه محلول ضد عفونی کننده هوا بهترین اثر را برای ضدعفونی منزل و محل کار را دارد؟ این ها و سوالاتی مشابه رایج ترین سوالات مردم در زمینه ضد عفونی منزل و محل کار شیراز است. با تیم سارجو همراه شوید تا به پاسخ تمام این سوالات برسد.

 

ضد عفونی منزل

برای ضد عفونی منزل باید یک سری نکات را رعایت کنید خصوصا افرادی که به بیرون از منزل بیشتر رفت و آمد دارند باید خیلی بیشتر در رعایت بهداشت و ضد عفونی منزل حساس باشند و با رعایت اصولی در راستای ضد عفونی منزل قدم بردارند.

  • ضد عفونی خرید و لوازمی که از بیرون وارد خانه می‌شوند.

مواد غذایی که از سوپرمارکت و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری می‌کنید در معرض آلودگی و میکروب قرار دارد، بعد از خرید بسته‌های مواد غذایی مثل ماکارونی، مربا، بستنی و.. حتما آنها را با یک دستمال آغشته به مواد ضدعفونی، تمیز کنید و بعد در یخچال و کابینت قرار دهید. میوه و سبزیجات را نیز قبل از قرار دادن در یخچال، حتما شسته و ضدعفونی کنید.

  • از دستگیره درها غافل نشوید.

اگر افراد زیادی به بیرون از منزل رفت و آمد می‌کنند باید تمام سطوح خانه را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید. از دستگیره در غافل نشوید. دستگیره درب خانه را حتماً تمیز کنید، دستگیره درب ورودی یکی دیگر از کانون‌های اصلی ویروس در محیط منزل است. به این دلیل که هر زمان که وارد خانه شدید، قبل از شستن دست‌ها، دست‌های کثیف خود را روی آن‌ها قرار می‌دهید.

میزها، صندلی‌ها، نیمکت‌ها، وسایل ورزشی، کمدها، شیرهای آب، پریزهای برق و ریموت کنترل‌ها از جمله وسایلی هستند که باید به صورت مرتب تمیز شوند. علاوه بر تمیز کردن سطوح دست‌ها هم باید مرتب شسته شوند.

 

ضد عفونی دستگیره درها

 

  • سطل زباله و آشپزخانه را مرتب ضد عفونی کنید.

سطل زباله آشپزخانه و دیگر جاهای منزل را مرتب خالی کنید، نگذارید مدت زمان زیادی از وجود زباله در سطل‌ها بگذرد. ضد عفونی آشپزخانه نیز بدلیل اهمیتی که در پخت و پز و ارتباط با مواد غذایی دارد را در اولویت برنامه روزانه خود قرار دهید.

  • ضد عفونی حمام و سرویس بهداشتی

حمام و دستشویی، به طور کامل با مواد ضدعفونی کننده مناسب ضدعفونی شوند. شخص نظافت کننده پس از اتمام ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی، حتما دوش بگیرد و لباس‌های خود را تعویض کند.

 

کاربرد الکل صنعتی در منزل آری یا نه؟

شیوع ویروس کرونا و اثر ضد عفونی الکل برای از بین بردن این ویروس، عده ی زیادی را به استفاده از الکل صنعتی برای ضد عفونی منزل و محل کار شیراز سوق داده است اما لازم به ذکر است این ماده اثرات سمی دارد که در صورت تنفس بوی آن می تواند فرد را مسموم کند. حتی برخی از افراد برای پاک کردن دست و سطوح از این نوع  الکل استفاده می کنند که می تواند آسیب های جدی را برای پوست و سیستم تنفسی آنها برجای بگذارد. از این رو کاربرد الکل صنعتی در منزل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

ضد عفونی خودرو شیراز

ضد عفونی راه پله و مشاعات شیراز

محلول ضد عفونی کننده دست

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده با وایتکس

نظافت منزل در شیراز

 

 ضد عفونی کردن محل کار

اگر شما هم در این مدت باید به محل کار خود رفت و آمد کنید، پس ضد عفونی محل کار برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است برای ضد عفونی کردن صفحه کلید رایانه‌ها و سایر وسایل الکترونیکی که امکان ضد عفونی آن بسیار سخت است، از کاور مخصوص صفحه کلید استفاده و در طول روز با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید و در پایان روز کاور مذکور را با آب و صابون بشویید.

باز کردن پنجره ها برای ایجاد جریان هوا در محیط کار  نظافت سطوح کف و سطوح مفروش مانند نمازخانه و سالن جلسات با استفاده از ابزار ها و دستگاه های نظافتی، ضدعفونی سطوح مختلف تلفن ها، میز کار، تجهیزات کارکنان و سایر سطوح در پایان روز کاری از امور ضروری برای ضدعفونی محل کار به شمار خواهد رفت.

 

ضد عفونی هوای خانه با سرکه امری تاثیرگذار است؟

سرکه یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی است  این ماده حاوی اسید استیک است که به آن خاصیت ضد میکروبی می‌دهد و در پاکسازی هوای خانه از ویروس بسیار عالی عمل می‌کند. برای ضد عفونی هوای خانه با سرکه در فضای خانه بخور سرکه سیب قرار داده و فضای خانه را ضدعفونی نمایید.

افزودن چند قطره ازسرکه (اسید استیک )به آب و جوشاندن آن موجب تصفیه هوا و ضد عفونی نمودن منزل می‌شود. علاوه بر این موجب از بین رفتن بوهای قلیایی موجود در منزل نیز می‌شود. ضد عفونی هوای خانه با سرکه بوسیله رقیق نمودن آن با آب و اسپری کردنش در فضای اتاق نیز ممکن است، البته افرادی که مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی هستند نباید از این روش سنتی استفاده کنند.

 نحوه صحیح ضد عفونی منزل و محل کار را می‌دانید؟

برای تمیز کردن و ضدعفونی خانه و محل کار  باید روی وسیله‌هایی تمرکز شود که افراد به صورت مرتب با دست‌ها و یا پوست بدنشان با آن در ارتباط بوده‌اند. مواد نظافتی را که روی این سطوح استفاده کرده‌اید، نباید بلافاصله پاک کنید. بسیاری محصولات ضدعفونی کننده، مانند اسپری‌ها یا دستمال‌های مرطوب، باید چند دقیقه بر روی سطوح بمانند تا تأثیر گذارند. همیشه دستورالعمل‌ها را بخوانید تا مطمئن شوید که از محصولات آن گونه که توصیه شده استفاده می‌کنید.

 

ضد عفونی صحیح

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

اکتبر 31, 2020
دسته بندی :
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خرید بخاری در شیراز x بخوانید...