منوی سایت

ضدعفونی خودرو شیراز

بازدیدها: 118

ضدعفونی خودرو شیراز

در این روزهایی که کرونا به تیتر اول خبرها نه تنها در شیراز بلکه در تمام دنیا، تبدیل شده است، مساله ضد عفونی خودرو شیراز نیز از آن مباحث مهم است که نباید از آن غافل شد. ضد عفونی خودرو شیراز برای جلوگیری از انتقال ویروس به منزل و محل کار بسیار مهم تلقی می‌شود. تیم سارجو در اینجا سعی بر آن داشته است تا نکاتی را پیرامون ضد عفونی خودرو شیراز به شما شیرازی عزیر ارائه کند. با ما همراه شوید.

 

چگونه ضدعفونی خودرو را انجام بدهیم؟

برای ضدعفونی خودرو شیراز می‌توانیم خودمان دست به کار شویم و این کار مهم را انجام بدهیم یا آن را به متخصصین این حرفه بسپاریم. ما در اینجا برای راحتی آن دسته از عزیزانی که می‌خواهند خود اقدام به ضد عفونی خودروشان بپردازند نکاتی را گردآوری کرده‌ایم.

مطالعات نشان داده‌اند که ویروس می‌تواند تا ۷۲ ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ، کمتر از ۴ ساعت روی مس و کمتر از ۲۴ ساعت روی مقوا زنده بماند. با توجه به این که بدنه خودروها قسمتی از فلز و قسمتی از پلاستیک ساخته شده ماندگاری ویروس بر روی آن بیشتر است. برای جلوگیری از انتشار این ویروس باید سطوح لمس شده درخودرو را در انتهای هر بار استفاده، تمیز و کاملا ضد عفونی کرد.

 

ضد عفونی خودرو

برای ضدعفونی خودرو ابتدا دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید تا مطمئن شوید دستانتان از هر میکروب و ویروسی تمیز هستند. سپس یک دستکش به دست کنید و همه بخش‌های خودرو را با جارو برقی تمیز کنید و همه زباله‌ها و لوازم اضافی آلوده را از ماشین خارج نمایید. تمیز کردن خودرو باعث می‌شود ضد عفونی کردن بدرستی انجام شود و مایع ضد عفونی کننده روی تمام قسمتهای خودرو اثرگذار شود.

همان گونه که می دانید کابین خودرو مکان مناسبی برای تجمع باکتری‌ها هستند، پس برای ضدعفونی و تمیز کردن کابین خودرو ها تمام سطوح داخلی ماشین مانند فرمان(فرمان اتومبیل از قسمت‌هایی است که در تماس مکرر قرار می‌گیرد و بایستی با ماده مناسب ضد عفونی شود)، دسته دنده، دستگیره های داخلی درب ها، نگه دارنده های فنجان، کمربندهای ایمنی و کنترل‌های سیستم تهویه و صوتی و دستگیره‌های بیرونی را ضد عفونی نمایید .

حتما اجازه دهید مایع ضدعفونی کننده خود خشک شود و آن را با دستمال خشک نکنید. چرا که اعمال  زمان کافی باعث می‌شود تا مواد اثر ضدعفونی کنندگی خود را اعمال کنند و ماده گندزا بتواند اتومبیل شما را به خوبی تمیز کند.

 

نکات طلایی برای ضدعفونی خودرو

  •  در هنگام تمیز کردن وسیله نقلیه، حتما در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هم به تهویه هوا کمک کند و هم اثر مواد ضد عفونی کننده برای شما مشکل ساز نشود.
  •  اگر حساسیت دارید و یا اینکه قرار است کودک و یا سالمندی وارد اتومبیل شما شود، حتما یک ساعت بعد از ضدعفونی خودرو، از آن استفاده نمایید.
  •  در مورد خودرو شخصی، به یاد داشته باشید ضدعفونی کردن روزانه اتومبیل ضروری نیست. در صورت عدم اطمینان از سوار شدن افراد آلوده لازم است پس از هر سوار و پیاده شدن، سطوح در تماس حتما ضدعفونی شوند.
  • هنگامی که با خودرو خود بیرون از منزل هستید، در محیط های خلوت شیشه اتومبیل را پایین آورده تا هوا در خودرو جریان داشته باشد اما توجه نمایید که در پارکینگ ها هیچ گاه شیشه اتومبیل نباید پایین باشد و تهویه ماشین باید در حالت «گردش هوای داخل ماشین» قرار گیرد.

 

ضد عفونی خودرو

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

ضد عفونی منزل و محل کار شیراز

ضد عفونی راه پله و مشاعات شیراز

محلول ضد عفونی کننده دست

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده با وایتکس

نظافت منزل در شیراز

بهترین مواد برای ضدعفونی خودرو کدام است؟

  • ترکیب آب و صابون:

این ماده ضدعفونی کننده یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ضدعفونی کننده‌ها برای خودرو است و به سادگی می‌توان آن را تهیه کرد. شما می‌توانید در یک ظرف مقدار مورد نیاز کف آب و صابون خود را تهیه کرده و محلول را با استفاده از یک ابر بر روی سطوح مختلف بکشید و سپس با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید.

  • دستمال‌های ضدعفونی کننده:

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای ضدعفونی کردن خودرو، استفاده از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده است. این محصول انواع گوناگونی دارد که هر کدام ممکن است نتیجه متفاوتی به همراه داشته باشد. پس هنگام خرید و استفاده از آنها دقت کافی داشته باشید.

 

ضد عفونی خودرو شیراز

 

  • محلول آب و سرکه:

محلول آب و سرکه را باید روی دستمال اسپری کنید و نباید به صورت مستقیم روی سطح مورد نظر بریزید. بهتر است ابتدا سرکه را روی یک سطح کوچک امتحان کنید. این مساله به ویژه در تمیز کردن بخش‌های پارچه‌ای و یا چرمی خودرو (مثل صندلی‌ها) اهمیت زیادی دارد.

  • محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی:

همانطور که اطلاع دارید یکی از بهترین و سریع‌ترین مواد ضدعفونی کننده و البته از بین برنده ویروس کرونا، محلول‌هایی با ترکیب ۷۰ درصد الکل است، از این رو این مواد می‌توانند بهترین راه حل برای ضدعفونی کردن خودرو باشند. با این حال باید توجه داشته باشید که الکل یک حلال و پاک کننده بسیار قوی است که ممکن است به قسمت‌هایی از خودرو آسیب برساند به همین دلیل اگر اطلاع درستی از میزان تآثیر الکل بر قسمت‌های مختلف خودرو خود ندارید،استفاده از این روش ضد عفونی خودرو را کنار بگذارید.

  • محلول آب و وایتکس:

برای بخش هایی  از خودرو که توسط دست لمس می‌شوند می‌توان، از محلول های کلردار «مانند وایتکس»با غلظت ۱ به ۲۰۰ استفاده نمایید.

  •  الکل ایزوپروپیل:

از الکل ایزوپروپیل نیز می‌توان برای ضدعفونی کردن خودرو استفاده کرد. این ماده قدرت تمیز کنندگی بسیار بالایی دارد بنابراین باید در استفاده از آن احتیاط کرد. این نوع الکل را باید روی دستمالی ضخیم اسپری کرد و سپس با آن، سطح مورد نظر را تمیز کرد. هرگز نباید الکل ایزوپروپیل را به صورت مستقیم روی سطح ریخت.

  • محلول جوش شیرین و سرکه:

برای ضدعفونی کردن خودرو از جوش شیرین که قدرت بالایی برای پاک کنندگی دارد، نیز می‌توان استفاده کنید، حتما مطمئن شوید. برای ساخت این محلول ۴ فنجان آب داغ ، ¼ فنجان سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید و بعد یک لیمو را از وسط برش بدهید و با پوست درون محلول قرار بدهید و اجازه دهید تا محلول خنک شود سپس به محلول روغن معطر بیافزایید و لیموها را فشار داده و از داخل محلول خارج کنید . سپس محلول را از صافی عبور بدهید و درون یک بطری اسپری بریزید و روی سطح مورد نظر اسپری کنید و سطح مورد نظر را با آن ضدعفونی نمایید.

 

ضد عفونی خودرو شیراز

 

به خاطر داشته باشید تحت هیچ شرایطی نباید از مواد تمیز کننده بر پایه آمونیاک برای ضدعفونی خودرو، استفاده کرد. این ماده بیشتر در شیشه پاک کن‌ها  وجود دارد. آمونیاک، وینیل روی داشبورد را خراب می کند و در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما و نور چسبنده می‌شود. علاوه بر این، از شیشه پاک کن نباید در صفحه نمایش های لمسی استفاده کرد، زیرا موجب آسیب به صفحه خاکستری آن می شود و ممکن است حسگر اثر انگشت و شفافیت نمایشگر آن را از بین برود.

 

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 7 Average: 5]

اکتبر 31, 2020
دسته بندی :
5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
بهترین پارک های شیراز x بخوانید...