منوی سایت

چرا آبگرمکن دیواری روشن نمیشود

بازدیدها: 3051

چرا آبگرمکن دیواری روشن نمیشود؟

چرا آبگرمکن دیواری روشن نمیشود؟ علت جرقه نزدن ابگرمکن بوتان بدون شمعک چیست؟ علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟ علت روشن نشدن آبگرمکن ایستاده چه چیزی است؟ علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک از گاز است؟ علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان از خود شمعک است؟ این ها رایج ترین سوالاتی است که افراد از ما می پرسند. حال برای آشنایی با دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری، علت خاموش شدن آبگرمکن و … در سارجو بمانید.

 

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری در حالت کلی به چهار عامل مرتبط می‌شود:

۱- اولین علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری، جرقه نزدن آبگرمکن است

یکی از مهم‌ترین علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری، کار نکردن جرقه زن آبگرمکن است. درست است که جرقه زدن در آبگرمکن دیواری، سیستمی بسیار ساده و پیش‌پا افتاده است، اما همین سیستم اگر به خوبی و به درستی کار نکند، میتوان علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری شود. الکترودی در این سیستم تعبیه شده است که در صورت عدم قرارگیری به طور استاندارد، عمل جرقه زنی به طور صحیح صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال، فاصله استاندارد میان نوک الکترود و مشعل موجود در آبگرمکن باید حدد ۹ میلی‌متر باشد. رعایت نکردن این فاصله، چه به میزان بیشتر و چه به میزان کمتر، به معنی جرقه نزدن آبگرمن است.

 

۲- دومین علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری، رسوب گرفتن در اطراف نوک الکترود

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری، رسوب موجود در نوک الکترود است. به همین دلیل توصیه میشود که به صورت دوره ای باید به سرویس آبگرمکن پرداخته شود.  وجود رسوب روی آن و یا کثیف شدنش به طور مستقیم روی روشن نشدن آبگرمکن تاثیر می‌گذارد. برای برطرف کردن این مشکل می‌بایست نوک الکترود را تمیز کرده و عمل رسوب زدایی از آن را به طور صحیح و بدون آسیب رساندن به الکترود انجام دهید. توجه داشته باشید الکترود در صورت خراب شدن مانند سایر قطعات جرقه زن چون وایر، فندک، پیزوالکتریک و… نیاز به تعویض دارد. پس خوب است طی انجام فرایند رسوب‌زدایی از یک استادکار حرفه‌ای کمک بخواهید.

 

۳- سومین علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری، روشن نشدن شمعک

سومین دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری، روشن نشدن شمعک آبگرمکن است. روشن نشدن شمعک آبگرمکن خود دلایل زیادی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. حال از کجا و چگونه روشن نشدن شمعک را تشخیص دهیم؟ برای اینکه متوجه شویم که علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری، روشن نشدن شمعک است، باید دکمه مخصوص روشن کردن آبگرمکن را فشار ‌دهید، در این حالت سیستم جرقه می‌زند و گاز هم خارج می‌شود اما با روشن شدن آبگرمن بلافاصله سیستم خاموش می‌شود، باید به شما بگوییم که شمعک آبگرمکن شما مشکل دارد و می‌بایست برای استفاده از آبگرمکن، شمعک را تعمیر نمایید.

چرا آبگرمکن دیواری روشن نمیشود

 

۴- آخرین علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری، معیوب بودن واشر یا دیافراگم

از آخرین دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری، معیوب بودن واشر یا دیافراگم است. در واقع با پاره شدن واشر و یا فرسوده شدن دیافراگم، شما چاره‌ای جز تعویض این قطعات نخواهید داشت.

 


مراحل تعویض واشر برای رفع مشکل روشن نشدن آبگرمکن دیواری

  1. در ابتدا لازم است تا شیرهای ورودی آب سرد و گاز به سیستم را ببندید.
  2. سپس به آهستگی تمامی لوله‌ها و اتصالات مانند شیلنگ‌های گاز، لوله‌های مسی و… را از آبگرمکن جدا نمایید.
  3. از پیچ‌گوشی چهارسوی مناسبی به منظور باز کردن پیچ‌های کاربراتور استفاده نمایید.
  4. اکنون واشر فرسوده را بیرون کشیده و آن را با یک واشر نو جایگزین نمایید.
  5. تمامی مراحل را برای بستن پیچ‌ها و جاگذاری اتصالات طی نمایید و آبگرمکن را به شکل اولیه خود بازگردانید.

 

دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن

روشن نشدن شمعک آبگرمکن دلایلی دارد. در واقع ساده ترین علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن که توسط خودتان قابل رفع شدن است، می تواند بر اثر گرفتگی مجرای نازل شمعک، بسته بودن شیر پروانه ای و یا گرفتگی صافی شمعک باشد.

حواستان باشد که هرگز برای رسوب زدایی و تمیز کردن شمعک از سوزن و ابزار نوک تیز استفاده نکنید چرا که قطر این نازل بسیار ریز است و این کار شما ممکن است سبب خرابی آن گردد. اگر شمعک روشن می شود و بعد از رها کردن ولوم مجدداً خاموش می‌شود لازم است که موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی ترموکوبل
  • بررسی سنسور جوش
  • بررسی سنسور دود
  • بوبین آبگرمکن

برخی از متداول ترین عباراتی که برای پیدا کردن علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری و علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری جستجو میشود.

  • علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن
  • علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن مخزنی گازی
  • علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک
  • پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری
  • پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری بوتان کجاست
  • چگونه آبگرمکن دیواری را روشن کنیم
  • علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی
  • پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن مخزنی
  • ترموکوپل آبگرمکن و سوختگی سنسور جوش
  • علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری 
  • شمعک بخاری روشن نمیمونه
  • اشکال در ترموکوپل و سوختگی بوبین
  • کم بودن حجم آتش شمعک (پیلوت)
  • قرار نداشتن شمعک در جهت درست
  • نصب نبودن دودکش و عملکرد نادرست دودکش

مطالب مرتبط:

 

علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری

 

چند راه عیب یابی و رفع مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن

در اینجا به چند نمونه از راه‌های عیب یابی جهت رفع مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن اشاره شده است:

  • اولین علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری: اشکال در ترموکوپل

گاهی اوقات نوک ترموکوپل بر اثر آتش، پاره شده است که در این‌صورت بایستی آن را تعویض کرد تا مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن برطرف شود.

  • دومین علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری: اشکال در بوبین

برای تشخیص اینکه اشکال در بوبین میتواند علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری باشد باید اول ان را تست کنید. ترموکوپل را از طریق نزدیک کردن آتش یک فندک به نوک ترموکوپل، گرم می‌کنیم. سپس شیر گاز را در حالت جرقه قرار می‌دهیم، آن را فشار داده و حدود ۲ دقیقه نگه می‌داریم تا آتش روشن بماند، بعد از این مدت به آرامی شیرگاز را رها می‌کنیم و به محل شیر گاز به دقت گوش می‌کنیم. اگر پس از ۲-۱ دقیقه صدایی مثل “ترق” از شیر گاز شنیده شد می‌توان نتیجه گرفت که بوبین و ترموکوپل سالم است در غیر اینصورت این دو قطعه ایراد دارند و باید تعمیر و در صورت لزوم تعویض گردند.

 

  • سومین علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری: سوختگی سنسور جوش

جهت تشخیص سومین علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن یعنی سوختگی سنسور جوش، بایستی دو رشته سیم متصل به سنسور را به صورت موقت جدا کنیم. و اتصال را کوتاه کنیم، اگر عیب رفع شد، بی شک سنسور سوخته است و لازم است که جهت رفع مشکل روشن نماندن شمعک آبکرمکن سنسور جدیدی جایگزین کرد. سنسور جوش در سمت چپ و بالای آبگرمکن قرار گرفته و دو رشته سیم به آن وصل شده‌اند.

  • چهارمین علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری: کم بودن حجم آتش شمعک (پیلوت)

اگر آتش شمعک به خوبی با ترموکوپل برخورد نکرده باشد، احتمالاً نازل شمعک (پستانک) جرم گرفته است که باید پس از باز شدن، گرد و غبار و جرم روی آن را تمیز کرد.

  • پنجمین علت روشن نشدن شعمک آبگرمکن دیواری: نصب نبودن دودکش 

آبگرمکن‌های جدید، مجهز به سنسوری برای تشخیص درست سوختن گاز هستند، عملکرد این سنسور بدین گونه است که با تشخیص تهویه نامناسب و یا کارکرد نادرست دودکش گاز را به طور کامل قطع می‌کند. با این وجود اگر زمانی آبگرمکن پس از ۴-۳ دقیقه سوختن به طور کامل خاموش شد و تا دقایقی اصلاً روشن نشد، حتماً مشکلی وجود دارد. در این مواقع لازم است سنسور تست گردد.

چرا آبگرمکن دیواری روشن نمیشود، علت جرقه نزدن ابگرمکن بوتان بدون شمعک، علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان، علت روشن نشدن آبگرمکن ایستاده، آموزش تصویری تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان، دیافراگم آبگرمکن دیواری، عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان، علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک، علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری بوتان  علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن ایستاده علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان علت روشن نشدن مشعل ابگرم کن دیواری علت روشن نشدن ابگرمکن برقی علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک هواگیری آبگرمکن دیواری عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان آموزش تصویری تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 8 Average: 4.1]

اکتبر 14, 2020
دسته بندی :
8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خرید بخاری در شیراز x بخوانید...