منوی سایت

آموزش رسوب زدایی آبگرمکن دیواری

بازدیدها: 942

آموزش رسوب زدایی آبگرمکن دیواری

رسوب زدایی آبگرمکن دیواری برای بسیاری از افرادی که چندسالی از آبگرمکن دیواریشان استفاده می‌کنند بسیار مهم تلقی می‌شود. جلوگیری از رسوب آبگرمکن دیواری، هزینه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری و… اولین مسائلی است که ذهن افرادی را که به فکر رسوب ذایی آبگرمکن دیواری خود افتاده‌اند درگیر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش رسوب زدایی آبگرمکن دیواری را بطور کامل فرابگیرید.

 

کلمات پرجست و جو هنگام آموزش رسوب زدایی آبگرمکن دیواری

  • جلوگیری از رسوب آبگرمکن دیواری
  • اسید جرمگیری آبگرمکن دیواری
  • هزینه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری
  • آموزش تصویری رسوب زدایی آبگرمکن دیواری
  • آموزش رسوب گیری آبگرمکن دیواری
  • سرویس آبگرمکن دیواری

 

رسوب زدایی آبگرمکن دیواری قدم به قدم

قدم اول : آبگرمکن دیواری را خاموش کنید.

اولین قدم برای رسوب زدایی آبگرمکن دیواری، خاموش کردن آبگرمکن است. علاوه بر بستن کلید و چرخاندن و خاموش کردن آن باید شیر اصلی گاز را برای احتیاط بیشتردر پشت آبگرمکن ببندید. سپس کمی صبر کنید تا تمامی قطعات سرد شوند.

قدم دوم: شیر آب را ببندید.

قبل از شروع کار شیر آب ورودی و خروجی را ببندید و از بستن آن مطمئن شوید. دستی کم و زیاد کردن آبگرمکن رو باز کنین بعد از این کار مهره های آب های گرم و سرد رو هم باز کنید. قسمت مهره سرشیلنگ گاز که به رگلاتور گاز آبگرمکن وصل شده رو باز کنید. حالا دودکش را دربیارید. سعی کنید آبگرمکن را از پایین به بالا فشار بدهید وقتی پیچ‌هایش جدا شدند اون را بکشید و از دیوار جدا کنید.

قدم سوم: رگلاتور را جدا کنید.

رگلاتور در تمام آبگرمکن ها وجود دارد و با نام purge valves شناخته می شود.هنگام جدا کردن رگلاتور ممکن است آب باقی مانده به بیرون بریزد برای اینکه این اتفاق رخ ندهد قبل از باز کردن شیر آب را باز بگذارید تا آب اضافی خارج شود.

 

رسوب زدایی

قدم چهارم: لوله ها را به شیرها وصل کنید.

باید برای هر یک از شیرهای آبگرمکن یک شیلنگ یا لوله مخصوص وصل کنید که بهتر است این شیلنگ ها بلند و از نوع شیلنگ گاز باشد. برای بهتر انجام دادن این کارها بهتر از دفترچه راهنمای آبگرمکن را مطالعه کنید و طبق آن پیش روید. برای بهتر انجام شدن این کار از یک پمپ لجن کش یا sump pump استفاده کنید.

قدم پنجم: آب را باز کنید.

با باز کردن آب و جابجایی آب در لوله‌های سرد و گرم، تمامی رسوبات آبگرمکن جابجا می‌شود. شما برای این کار نیاز به لوله یا شیلنگ به طول یک متر نیاز دارید که آن را به صورت عمود نگه دارید تا با کمی فشار بیشتر آب وارد شود.

قدم ششم: از مواد تمیز کننده استفاده کنید.

برای از بین بردن رسوبات سخت بهترین و مناسب ترین و البته بی خطرترین ماده استفاده از سرکه سفید می‌باشد، البته بیشتر افراد تعمیرکار آبگرمکن با استفاده از اسید کلریدریک و یا استفاده ازجوهر نمک رقیق ۲۰ درصد عملیات رسوب زدایی را انجام می‌دهند. با وارد کردن این مواد به لوله های آب سرد و گرم تمامی رسوبات جدا شده و خارج می‌شوند.

 

قدم هفتم: چندین بار این کار را انجام دهید.

اگر رسوبات سرسخت و زیادی در آبگرمکن دیواری وجود داشته باشد. احتمال اینکه با یک بار انجام مراحل بالا رسوب زدایی آبگرمکن بطور کامل انجام نشود، وجود دارد. پس برای اطمینان از رسوب زدایی کامل آبگرمکن دیواری قدم پنجم و ششم را چندین بار انجام دهید تا رسوب زدایی آبگرمکن دیواری بطور کامل انجام شود.

البته تکرار این مراحل مشروط به زیاد بودن جرم و رسوب موجود در آبگرمکن دیواری خواهد بود.


نکات ایمنی هنگام رسوب زدایی آبگرمکن دیواری

  • در هنگام رسوب زدایی آبگرمکن حتما از لباس کار، دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید.
  • بهتر است آبگرمکن را از دیوار جدا کرده و کلیه عملیات برای رسوب زدایی آبگرمکن را در خارج از منزل انجام دهید.
  • در پایان مرحله رسوب زدایی باید تمامی قطعات را مجددا بر سر جای خود قرار دهید و تمام اتصالات را محکم ببندید و با عایق کاری از چکه چکه کردن آن جلوگیری کنید.
  •  رسوب گیری متوالی و استفاده متوالی از مواد شیمیایی جهت رسوب زدایی آبگرمکن دیواری باعث سوراخ شدن لوله‌ها خواهد شد.
  • مواد رسوب زدا را همیشه در ظروف دربسته نگهداری کنید تا بخار سمی آن ها سبب بروز مشکلات تنفسی نشوند و مراقب باشید روی سطوح دیگر نریزند.

هزینه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری

هزینه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری باید توسط سرویسکار متخصص تعیین شود چرا که به عوامل متعددی از جمله قطعات مختلف آبگرمکن و برند هریک از قطعات بستگی دارد.

 

 

مطالب پربازدید و مرتبط

 


راه‌های جلوگیری از رسوب آبگرمکن دیواری

با توجه به املاح موجود در آب با گذشت زمان و کارکرد آبگرمکن دیواری مبدل حرارتی، سختی‌های موجود در آب در آبگرمکن دیواری رسوب کرده و باعث کاهش راندمان آبگرمکن خواهد شد.

برای جلوگیری از رسوب آبگرمکن دیواری باید سختی آب را کاهش داد با نصب فیلترهای تصفیه آب ،بر سر راه آب سرد ورودی و همچنین با استفاده از محلول محافظ در برابر رسوب، در ابتدای راه اندازی آبگرمکن دیواری این مشکل را تا اندازه‌ای می‌توان برطرف کرد.

استفاده از آهن رباهای دائمی نیز يکی از بحث برانگيزترين محصولات صنعت آب هستند، موضوع اين است که چون آهن رباهای دائمی انرژی مغناطيسی ثابتی دارند، برای تأثيرگذاری مطلوب، بايد تحت شرايط ويژه ای کار کنند تا از سختی آب جلوگیری کنند.

 


چرا رسوب زدایی آبگرمکن دیواری یک ضرورت است؟

  1. یکی از دلایل زود سرد شدن آب هنگام روشن بودن آبگرمکن دیواری وجود رسوب داخل آن است که با رسوب زدایی آبگرمکن دیواری می توانید مشکل را برطرف کنید
  2. هنگامی که رسوب در مخازن حرارتی تجمع پیدا می کند باعث می شود تا مخازن حرارتی ضخیم شوند در نتیجه دستگاه مجبور می شود انرژی و حرارت بیشتری استفاده کند تا آب گرم شود و این امر باعث سوختن و سوراخ شدن منبع می شود.
  3. رسوب گرفتن لوله های آبگرمکن باعث میشود قطر لوله ها کاهش یابد و همچنین با ضخیم تر کردن دیواره مبدل گرمایی آبگرمکن، باعث کاهش انتقال گرما از شعله به آب میشود.
  4. کاهش رسانایی گرمایی  سبب اتلاف انرژی گرمایی و آسیب به جداره بیرونی و همچنین ایجاد صدا در لوله ها می‌شود.
  5. کاهش هزینه تعمیر و نگهداری آبگرمکن دیواری در طولانی مدت با رسوب زدایی به موقع آبگرمکن دیواری ممکن خواهد شد.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

اکتبر 22, 2020
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش هنگ درام در شیراز x بخوانید...