منوی سایت

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری چیست؟

بازدیدها: 1129

بررسی علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری چیست؟ علت خاموش شدن آبگرمکن ایستاده چیست؟ علت خاموش نشدن ابگرمکن بعد از بستن اب چه دلایلی دارد؟ اینها رایج‌ترین سوالاتی است که افراد از تکنسین ها میپرسند. حال در سارجو بمانید تا با دلایل خاموش شدن آبگرمکن دیواری آشنا شوید.

 

آموزش رفع سریع مشکل خاموش شدن آبگرمکن دیواری در این پست

خاموش شدن آبگرمکن دیواری یکی از رایج‌ترین و بدترین اتفاقاتی است که صاحب خانه ها با آن روبه رو میشوند. می‌توانیم بگوییم که خاموش شدن آبگرمکن دیواری دلایل دارد که قصد داریم یکی یکی به آنها بپردازیم. چرا که آشنایی با علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری می‌تواند به افراد کمک کند تا هرچه سریع‌تر اقدام به برطرف کردن آن نمایند. اگر شما هم با خود فکر می‌کنید که چرا آبگرمکن دیواری خاموش می‌شود و علت بروز این مشکل چیست، بهتر است در این مقاله از سارجو همراه ما باشید تا با هم دلایل خاموش شدن آبگرمکن دیواری را بررسی کنیم.

 

9 علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری

  • اولین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری
  • دومین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: اختلال در واشر دیافراگم
  • سومین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: وجود رسوب اکترود در آبگرمکن 
  • چهارمین دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری: اشتباه نصب شدن شیر آب گرم و سرد 
  • پنجمین دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری: ایراد در لوله کشی ساختمان 
  • ششمین دلیل خاموش شدن آبگرمکن: روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری
  • هفتمین علت خاموش شدن آبگرمکن: وجود رسوب در فیلترها و لوله‌ها 
  • هشتمین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: مشکل در سنسور دودکش 
  • نهمین علت خاموش شدن آبگرمکن: بسته بودن شیر گاز 

 

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری

 

اولین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری

خاموش شدن آبگرمکن دیواری، ناشی از خاموش شدن شمعک میتواند باشد. بیشتر تعمیرکاران آبگرمکن دیواری بارزترین دلایل خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری را خرابی ترموکوپل و شیر مغناطیسی و معیوب بودن شمعک آبگرمکن می دانند. حال در ادامه به دلایل خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری پرداخته ایم.

دومین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: اختلال در واشر دیافراگم

از دیگر دلایل خاموش شدن آبگرمکن دیواری بروز اختلال در واشر دیافراگم آبگرمکن است. زمانی که فشار بار درون آبگرمکن به شدت کاهش پیدا کند، شمعک نمی‌تواند روشن شود و این موضوع نیز می‌تواند علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن باشد.

سومین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: وجود رسوب اکترود در آبگرمکن 

گاهی نیز علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری مربوط به ایجاد رسوب در سر الکترود و یا خراب شدن آن است که موجب اختلال در جریان گاز خواهد شد. پس هرچه سریعتر برای رفع مشکل خاموش شدن آبگرمکن دیواری، به رسوب زدایی آبگرمکن بپردازید.

چهارمین دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری: اشتباه نصب شدن شیر آب گرم و سرد 

جالب است بدانید که گاهی اوقات دلیل اینکه آبگرمکن خاموش میشود مرتبط با لوله‌کشی ساختمان است. ممکن است شیر آب گرم و سرد اشتباه نصب شده باشند و نیاز به بررسی داشته باشند.

پنجمین دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری: ایراد در لوله کشی ساختمان

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری که بسیار کم اتفاق می افتد؛ لوله‌کشی غیر اصولی ساختمان است. برخی مواقع نصب اشتباه شیر آب گرم و سرد دلیل خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان و دیگر برند‌های آب گرمکن دیواری است که باید به آن توجه جدی داشت.

ششمین دلیل خاموش شدن آبگرمکن: روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری

گاهی اوقات به دلیل پایین بودن فشار و اختلال در شمعک؛ شعله بسیار کوتاه میشود و همین باعث خاموش شدن آبگرمکن است.

هفتمین علت خاموش شدن آبگرمکن: وجود رسوب در فیلترها و لوله‌ها 

ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد و املاح آب، فیلترهای آبگرمکن دیواری دچار گرفتگی گشته و یا سر شیرها و درون لوله‌ها رسوب ایجاد شده باشد؛ این موضوع نشان می‌دهد که چرا آبگرمکن خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل باید هر قسمتی را که دچار رسوب شده است، بررسی و رسوب‌گیری نمایید.

هشتمین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری: مشکل در سنسور دودکش

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن آبگرمکن دیواری اختلال در عملکرد صحیح سنسور دودکش آبگرمکن است.  این مورد با خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن بعد از روشن ماندن طولانی مدت رخ می‌دهد.

نهمین علت خاموش شدن آبگرمکن: بسته بودن شیر گاز 

اگر متوجه شدید بعد از بررسی این مواد باز هم آبگرمکن خاموش میشود، بهتر است حتما از باز بودن شیر گاز نیز مطمئن شوید؛ زیرا گاهی پیدا کردن علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

 

علت خاموش شدن آبگرمکن ایستاده

آبگرمکن یا هر وسیله گاز سوز از این خانواده دارای قطعه ای به نام ترمو کوپل است که گاها پیش می آید که این فطعه معیوب شود و از کارایی آن کاسته شود. پس رایج ترین علت خاموش شدن آبگرمکن ایستاده معیوب بود ترموکوپل است. پس سریعا به رفع این مشکل بپردازید.

مطالب مرتبط:

 

درج آگهی شما در پست تعمیر پکیج

اگر شما در حوزه تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن و دیگر سیستم های گرمایشی فعالیت دارید برای ثبت نام خود با شماره 09177093591تماس بگیرید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

اکتبر 21, 2020
دسته بندی :
4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی پکیج ایساتیس در شیراز x بخوانید...