منوی سایت

کلاس قالی بافی در شیراز

بازدیدها: 4816

کلاس قالی بافی در شیراز

شما هم بدنبال پیدا کردن کلاس قالی بافی در شیراز هستید و می‌خواهید آدرس کارگاه قالی بافی در شیراز را پیدا کنید. در سارجو بمانید و با ما همراه شوید ضمن معرفی تمامی کلاس قالی بافی در شیراز، آموزشگاه طراحی فرش در شیراز و برترین بافنده تابلو فرش در شیراز را نیز به شما عزیزان معرفی کنیم با تیم سارجو همراه شوید.

 

معرفی آموزشگاه های ارائه دهنده کلاس قالی بافی در شیراز

در جدول زیر لیست تمامی آموزشگاه های ارائه دهنده کلاس قالی بافی در شیراز و آدرس کارگاه قالی بافی در شیراز را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

لیست کلاس قالی بافی در شیراز

ردیف نام کلاس قالی بافی در شیراز آدرس کلاس  قالی بافی در شیراز شماره تماس کلاس قالی بافی در شیراز
1 آموزشگاه آپادانا شیراز، چهارراه سینما سعدی، ساختمان زر، طبقه بالای طلا فروشی فصیحی 071-32362043
2 آموزشگاه پاسارگاد نو شیراز، چهارراه پارامونت به سمت سینما سعدی، بعد از پمپ بنزین،
جنب بانک صادرات، طبقه 2
09177122651
3 آموزشگاه پیک نقش آفرین شیراز، خیابان نادر، ابتدای شمس، سه راه کشاورزی، طبقه فوقانی ایران ابزار 071-38314516
5 آموزشگاه شمس شیراز، خیابان ایمان شمالی، خیابان صاحب الامری، کوچه 10، انتهای کوچه، ساختمان نما سنگ واحد 1 071-36316740

 

هنر قالی بافی

هنر قالی بافی یکی از هنر‌های ارزشمند و اصیل ایران است که سابقه‌ای دیرینه دارد و شاید مهمترین هنرایرانیان باشد که همواره با خود نام ایران و فرهنگ ایرانی را به سایر نقاط جهان برده است.  از آنجا که قالي و فرش هميشه نقش هاي زيبا بر خود داشته اند، امروزه به جنبه تزئيني آن نيز توجه مي شود و کم نیستند کسانی که بافنده تابلو فرش در شیراز بحساب می‌آیند. از این رو هنر قالی بافی و کلاس قالی بافی این روزها مورد توجه عده‌ی زیادی قرار گرفته است.

 

کلاس قالی بافی و کارگاه قالی بافی در شیراز

سابقه قالی بافی در شیراز به قرن سوم هجری قمری برمی‌گردد، از آن زمان تا کنون فرش بافی در شیراز متداول بوده است، البته  شیراز   شهری است که در آن بیشتر داد و ستد فرش و کالاهای مورد نیاز فرش بافی عشایر صورت می گیرد ولی کلاس قالی بافی در شیراز و کارگاه قالی بافی در شیراز رونق خوبی دارد و طرفداران خاص خود را دارد و کسانی که بدنبال این هنر ارزنده و تبدیل شدن به بافنده تابلو فرش در شیراز و یا بافنده قالی هستند با شرکت در این کلاس‌ها بدنبال علایق خود می‌روند.

 

قدیمی‌ترین قالی ایرانی

قدیمی ترین نمونه قالی ایرانی که یافت شده قالیچه ای است با نقوش اصیل هخامنشی که در گور یخ زده یکی از فرمانروایان سکایی در دره پازیک در ۸۰ کیلومتری مغولستان بیرونی پیدا شده و قالی پازیریک نامیده می شود. پژوهشگران این قالی را از دست بافت های پارت ها یا مادها می دانند. بلندي جايگاه قالي ايران در جهان و تجليل آن، به سان عالي ترين بافته هاي گستردني، هم چنان بر قرار مانده است. در اين عرصه، ايران را رقيبي نبوده است.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

آشنایی با روفرگری فرش

آموزش شیرازه زدن قالی

مواد و ابزار اولیه‌ی مورد نیاز برای کلاس قالی بافی

برای شرکت در کلاس قالی بافی و برگزاری کارگاه قالی بافی نیاز به یک سری ابزار و مواد اولیه می‌باشد که در زیر به اختصار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اساسی‌ترین مواد اولیه کلاس قالی بافی در شیراز شامل:

  • پشم
  • ابریشم
  • پنبه
  • نخ چله (نخ چله در سه نوع پنبه‌ای، ابریشمی، پشمی وجود دارد)؛ چله تار‌های تشکیل دهنده قالی یا فرش است که هر نخ پود از زیر آن به صورت یکی در میان عبور می‌کند تا نقش فرش را رقم بزند.

اساسی‌ترین ابزار اولیه کلاس قالی بافی در شیراز شامل:

  • دار قالی: چهارچوبی که قالی روی آن بسته می‌شود و ابعاد آن بستگی به متراژ فرش دارد و در دو نوع دار افقی و دار عمودی وجود دارد.
  • قلاب: قلاب شكل دیگر از انواع چاقوهای بافندگی است با این تفاوت كه همانگونه از نام آن پیدا است ، دارای زایده ای قلاب مانند در نوك تیغه می باشد.
  • نقشه قالی: نقشه‌ی قالی همان طرحی است که قالی را از روی آن می‌بافند.
  • دفه: به آن دفتین هم می‌گویند و وسیله‌ای فلزی و بسیار سنگین است و برای کوبیدن گره‌های فرش استفاده می‌شود.
  • کوجی: به میله کمکی پایه دار قالی گفته می‌شود و تا تمام شدن فرش روی دار باقی می‌ماند و بعد از بریدن چله برای درآوردن فرش آن را هم از کنار دار بر می‌دارند. قطر این میله بین چهار تا شش میلی متر است.
  • شانه: شانه دارای دندانه‌های فلزی با فاصله منظم و دسته چوبی یا فلزی می‌باشد. وزنی در حدود نیم کیلو داشته و برای کوبیدن و قرار دادن پود در بین تارها بعد از هر رج بافت می‌باشد.
  • قیچی: قیچی قالیبافی با قیچی‌های دیگر از نظر شکل و شمایل کمی متفاوت است. دسته این قیچی‌ها با محل برش آن فاصله دارد.
  • کاردک: کاردک یا کثر برای بریدن سر خامه‌های اضافی بعد از گره زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

سخن آخر:

تیم سارجو در اینجا برآن شد تا شما شیرازی عزیز را با کلاس قالی بافی در شیراز و آدرس و جزییات این کلاس‌ها در شیراز بیشتر آشنا کند، اگر شما همشهری عزیز هم در زمینه قالی بافی این هنر ارزنده دارای مهارت هستید و خواهان معرفی خود به دیگر عزیزانی که بدنبال کلاس قالی بافی در شیراز هستند می‌باشید بی‌درنگ با شماره 09177093591 برای درج آگهی در بانک مشاغل سارجو تماس حاصل نمایید

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 9 Average: 4.1]

مارس 11, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش هنگ درام در شیراز x بخوانید...