منوی سایت

چیزهایی که نباید در مایکروویو بگذاریم

بازدیدها: 3684

چیزهایی که نباید در مایکروویو بگذاریم

چیزهایی که نباید در مایکروویو بگذاریم را می‌شناسید؟ ظرف چدن در مایکروفر قابل استفاده است؟ ظروف قابل استفاده در مایکروویو ال جی چگونه است؟ آیا استفاده از سلفون در مایکروفر بلامانع است؟ تمام اینها سوالات رایجی است که هنگام استفاده از مایکروویو برای شما ممکن است پیش بیاید. تیم سارجو در اینجا به تمام این سوالات پاسخ داده است، حتما در سارجو بمانید و ادامه این محتوا را از دست ندهید.

 

چه غذاهایی را نباید در مایکروویو گذاشت؟

  • تخم مرغ سالم را نباید در مایکروویو گذاشت

اگر هوس تخم مرغ آبپز کرده‌اید و برای خوردنش بسیار عجله دارید، برای اینکار به هیچ وجه به سراغ مایکروویو نروید چرا که بدلیل وجود آب داخل تخم مرغ و امواج قوی مایکروویو که این آب را سریعا به بخار تبدیل می‌کند، حجم تخم مرغ ناگهان افزایش میابد و دمای آن بالا میرود، در نتیجه موجب منفجر شدن و یا ترکیدن تخم مرغ خواهد شد. فراموش نکنید درون آب بودن یا نبودن تخم مرغ در این قضیه تاثیری نخواهد داشت.

 

 

  • خشک کردن همه میوه‌ها با مایکروویو نشدنی است

قرار دادن میوه‌هایی مثل  انگور، هلو، سیب یا گلابی در مایکروویو می‌تواند منجر به انفجار و ترکیدن میوه به دلیل جمع‌شدن بخار زیر پوست میوه شود و زمانی که میوه بخار پز را باز می‌کنیم باعث سوختن دست می‌شود. به زبان دیگر این میوه‌های آبدار حکم همان تخم مرغ را دارند و با بخار شدن سریع آبشان در مایکروویو می‌ترکند.

  • سس تند و فلفل نیز از نبایدهای مایکروویو هستند

با قرار دادن فلفل در مایکرویو یک ماده شیمیایی تند از آن استخراج می شود که هنگام باز کردن درب آن ماده شیمایی تند استخراج می شود و چشم را می سوزاند حداقل در هنگام باز کردن درب مایکرویو نزدیک آن قرار نگیرید، یا اصلا قید استفاده از مایکروویو برای فلفل قرمز را بزنید.

  • گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از پرآب ترین صیفی هاست که اگر به صورت خام و سالم داخل مایکروفر قرار داده شود، در اثر بالارفتن بیش از اندازه درجه حرارت آب داخل آن می ترکد و مشکل ساز می شود.اما اگر چند برش عمیق دورتادور گوجه فرنگی خام ایجاد کنید و سپس آن را داخل مایکروفر بگذارید خیالتان از بابت انفجار گوجه و کثیفی مایکروویو راحت می‌شود.

  • باز کردن یخ گوشت با مایکروویو ایده‌ای ناکارآمد

اگر مایکروویو شما امکان چرخش را ندارد قید پختن گوشت یخ زده را در آن بزنید.چرا که با گذاشتن گوشت یخ زده در ماکروفر، به دلیل ایجاد گرمای زیاد باکتری ها سریعا شروع به رشد کرده و گوشت کیفیت خود را تا حد زیادی از دست می دهد بعلاوه چون گوشت، بویژه گوشت گاو معمولا ضخیم است، اطمینان از آنکه کاملاً پخته شده است بسیار مشکل است. این امر منجر به پخت بیش از حد برخی از قسمت‌های گوشت و خام ماندن برخی نقاط دیگر می‌شود که باعث ایجاد خطر باکتری‌هایی مانند ای.کولی می‌شود.

 

از قرار دادن چه ظروفی در مایکروفر باید خودداری کرد؟

  • ظروف فلزی یا ظروفی که بخشی از فلز دارند از نبایدهای مایکروفر

فراموش نکنید که فلز اجازه ورود به مایکروفر را ندارد قرار دادن فلز درون ماکروفر خطرات زیادی دارد. فلز سریعا با اشعه ماکروفر وارد واکنش شده و می تواند به حالت انفجار درون آن برسد بعلاوه اگر شما  غذایتان را با یک ورق فویل آلومینیومی بپوشانید و داخل مایکروویو قرار دهید، فویل امواج مایکروویو را بازتاب میکند و غذای شما به هیچ عنوان گرم نمیشود، از این رو از قرار دادن ظروفی که قسمتی از آنها نیز فلز است در ماکروفر خودداری نمایید.

  •  ظروف پلاستیکی یکبار مصرف از نبایدهای مایکروویو

همانطور که می‌دانید ظروف پلاستیکی نباید به منظور گرم کردن غذا در مایکروویو استفاده شوند. اکثر ظروف پلاستیکی دارای مواد شیمیایی شبیه به استروژن می‌باشند (با نام BPA) و با گرم شدن پلاستیک،تمام غذاهای موجود در این ظروف در ماکروفر آلوده به مواد شیمایی درون پلاستیک ها خواهند شد. به منظور اینکه خیالتان راحت شود، محتوا درون ظروف پلاستیکی را به ظرف ایمن منتقل کنید و سپس برای گرم کردن غذا در مایکروویو دست به کار شوید.

 

 

  • جعبه های بیرون بر از نبایدهای مایکرفر

جعبه‌های بیرون بر کاغذی را داخل مایکروفر نگذارید.عده‌ای بر این باورند چون غذا را درون این ظروف تحویل گرفته‌اند قابلیت گذاشتن درون مایکروفر را دارد که باوری اشتباه است. به طور کلی، جعبه‌ها و کیسه‌های پلاستیکی، کاغذی و آهنی را داخل مایکروفر نگذارید. روزنامه را هم درون مایکروفر قرار ندهید، چرا که به سرعت آتش می‌گیرد.

  • لیوان‌های مسافرتی و ماگ‌ها از نبایدهای قرار دادن در مایکروویو

بسیاری از لیوان‌های مسافرتی توان مقابله با انرژی حاصل از مایکروویو را ندارند اما اگر جنس‌شان از فولاد ضد زنگ باشد، می‌تواند مشکلاتی دیگر برای شما به وجود آورد، چرا که فولاد ضد زنگ مانع از گرم شدن قهوه و یا چای درون آن می‌شود و همچنین این ماده با توجه به ساختاری که دارد، می‌تواند باعث آسیب دیدگی دستگاه مایکرویو شود. اما اگر جنس آن از پلاستیک باشد؛ دقت کنید که جنس پلاستیک توان مقابله با انرژی حاصل از امواج مایکروویو را داشته باشد.

 

 

استفاده از چه ظروفی در مایکروفر بلامانع است؟

تا اینجا از نبایدهای قراردادان در مایکروویو برایتان گفتیم  و متوجه شدیم نمی‌توان از هر نوع ظرفی در مایکروویو استفاده کرد چرا که برخورد امواج با سطح فلزات ممکن است سبب ایجاد شعله و آتش سوزی و حتی انفجار دستگاه شود. اما لازم است بدانید از چه ظروفی با خیال راحت می‌توانید در مایکروویو استفاده کنید و فراموش نکنیدپس از پایان کار مایکروویو، چند ثانیه ای صبر کرده و سپس ظروف غذایی خود را خارج نمایید.

  • استفاده از سلفون در مایکروفر بنظر گزینه جالبی نمی‌آید و امکان ذوب شدن سلفون بر روی غذا وجود دارد و بهتر است برای درب ظرف از گزینه دیگری که اطمینان خاطر بیشتری وجود داشته باشد استفاده کنید.
  • ظرف هایی که روی آنها برچسب امکان استفاده در مایکروفر خورده باشد این قابلیت را دارند که درون این وسیله قرار بگیرند.
  • ظرف های پیرکس و ظرف های پلاستیکی دارای برچسب امکان استفاده در ماکروفر هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمیکنند.
  • ظرفهاي چيني معمولي را مي توان در مايكروفر گذاشت ، به شرط آنكه زياد نازك نباشد و نقش طلايي يا نقره اي و زوائد فلزي نداشته باشد .
  • استفاده از ظرف چدن در مایکروویو بلامانع است مشروط به اینکه لعاب ظرف چدن آسیب ندیده باشد چرا که به هنگام گرم شدن ممکن است برای بدن مضر باشد.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 11 Average: 4.6]

فوریه 11, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
چگونه در شیراز خبرنگار شویم؟ x بخوانید...