منوی سایت

چگونه در شیراز خبرنگار شویم؟

بازدیدها: 261

چگونه در شیراز خبرنگار شویم؟

اگر از علاقه مندان خبرنگاری هستید و جسارت وارد شدن به این حرفه جنجالی را دارید و بدنبال این هستید که در شیراز چگونه خبرنگار شوید به منبع معتبری رسیده‌اید چرا که تیم سارجو در اینجا هر آنچه از گرفتن کارت خبرنگاری در شیراز و یا برای خبرنگار شدن چه رشته ای را باید بخوانیم و خلاصه صفر تا صد خبرنگاری در  شیراز را برایتان شرح داده است. در سارجو بمانید.


خبرنگار کیست؟

ابتدا لازم است بدانیم خبرنگار واقعا کیست؟ در تعریف خبرنگاری در ویکی پدیا آمده است: “خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذراندن دوره آموزش تخصصی و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی که این حرفه بر گردن او می‌گذارد، وظیفه به دست آوردن، آماده کردن، گردآوری و سامان دادن اخبار و انتقال آن‌ها به مخاطب توسط یکی از وسایل ارتباط جمعی شامل مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌ها را دارد.”

برای خبرنگاری در شیراز چه تحصیلاتی را باید بگذرانیم؟

به‌طور معمول در حوزه خبرنگاری، حداقل مدرک لیسانس مورد نیاز است. برخی از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که رشته تحصیلی  حتما خبرنگاری باشد. برخی دیگر از کارفرمایان رشته‌های مرتبط را مانند ادبیات، علوم سیاسی یا زبان را نیز می‌پذیرند.

اکثر خبرنگاران در رشته‌هایی مثل علوم سیاسی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی، علوم اقتصادی و فلسفه و امثال آن تحصیل می‌کنند. در هر صورت معمولا هنگام استخدام جهت خبرنگاری در شیراز کلاس‌های مهارتی لازم جهت آشنایی با وظایف خبرنگاری و اصول گزارش نویسی و امثال آن برگزار می‌شود.

چگونه در شیراز خبرنگار شوم؟

برای گرفتن خبر‌نگاری درخواست بفرستید، پس از اتمام تحصیلات و کسب تجربه در نقش یک خبرنگار، می‌توانید برای گرفتن این شغل درخواست بفرستید. در آگهی‌های شغلی در  شیراز  با دقت توانایی‌های مورد نیاز کارفرما را مطالعه کنید و به حوزه‌ای که می‌خواهید در آن شروع به کار کنید، توجه داشته باشید.

فراموش نکنید که خبرنگاری یک شغل کاملا پرمتقاضی است، بنابراین در رقابت تصاحب رده شغلی افرادی موفق هستند که بتوانند رزومه کاری قوی‌تری تهیه کنند.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 5]

آگوست 15, 2023
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش نسخه خوانی در شیراز x بخوانید...