منوی سایت

چگونه کینوا درست کنیم؟

بازدیدها: 666

چگونه کینوا بپزیم؟

اگر شما هم بدنبال پخت کینوا هستید ولی نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید و یا می‌خواهید بدانید دانه کینوا را چگونه مصرف کنید؟ شاید هم می‌خواهید طرز پخت کینوا با جزییات را بدانید، برای تمام آنچه از طرز پخت کینوا می‌خواهید بدانید تیم سارجو در ادامه این محتوا به کمک شما آمده است. در سارجو بمانید.


از کینوا چه می‌دانید؟

کینوا چیست؟ کینوا، معروف به خاویار گیاهی از آن دست غلاتی محسوب می‌شود که خواص حیرت انگیزی داشته اما کمتر کسی از آن مطلع است، کینوا گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است.

دانه‌های گیاه کینوا، سرشار از پروتئین، آمینواسید، فسفر، آهن و امگا٣ و همچنین شامل درصدی منیزیم، پتاسیم و فیبر است. پروتئین گیاهی این دانه به مراتب بهتر از پروتئین حیوانی است، در کل کینوا به دلیل محتوای پروتئین بالای آن مشهور است


کینوا را چطور بپزیم؟

برای تهیه کینوا و پخت آن فقط به آب نیاز است و مقدار لازم کینوا، طرز پخت آن بسیار شبیه پخت برنج است. برای پخت برنج کته ای آب را به همراه برنج در قابلمه ریخته و کمی روغن اضافه می‌کنیم. برای تهیه کینوا نیز هر یک پیمانه کینوا را با ۲ پیمانه آب، آب مرغ یا گوشت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و با حرارت ملایم می‌پزند تا زمانی که آب آن کاملاً کشیده شود.

پس از اینکه به جوش آمد، شعله را کم کرده و در قابلمه را بگذارید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آب جذب کینوا شده و پخته خواهد شد.

در آخرین مرحله نمک و ادویه دلخواه را اضافه می کنیم. شما هم اکنون می توانید کینوا  آماده شده را در کنار یک خورش و یا با سبزیجات بخار پز و یا در سالاد اضافه کرده و میل نمائید.

خوب است بدانید: معمولاً برای خوش طعم‌تر شدن کینوا به آن مقداری روغن‌زیتون، لیموترش، نارنج، گوجه‌فرنگی و یا فلفل‌دلمه‌ای خرد شده، پودر کاری، ادویه‌جات و سبزیجات معطر اضافه می‌شود. کینوا را همچنین به عنوان یک ماده پروتئینی و حجم‌دهنده در انواع سالادهای گرم و سرد، کوفته، کتلت، سوپ، برگر و … استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط و البته پربازدید:

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 9 Average: 5]

آگوست 16, 2022
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
چگونه کینوا درست کنیم؟ x بخوانید...