منوی سایت

طرز تهیه پاستا

بازدیدها: 8438

طرز تهیه پاستا چگونه است؟

پاستا یک غذای خوشمزه ایتالیایی است که در رستوران ها جذ غذایی همیشگی محسوب میشود. اکنون اگر میخواهید با طرز تهیه پاستا قارچ، طرز تهیه پاستا سبزیجات، طرز تهیه پاستا ساده، طرز تهیه پاستا با شیر، طرز تهیه پاستا ساده با پنیر پیتزا، طرز تهیه پاستا بدون مرغ، طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی و … را بدانید پس در ادامه همراه ما باشید.

لیست عناوین مطالب مطرح شده در پست طرز تهیه پاستا

ظرز تهیه پاستا


علت محبوبیت پاستا و انواع پاستا

طرز تهیه پاستا حرفه ای خوشمزه پاستا اصل ایتالیایی با سس مخصوص را در این آموزشی یاد می گیرید. پاستا یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که انواع بسیار متنوعی دارد. طرز تهیه پاستا برای هریک از ما شاید دستور و روش متفاوتی داشته باشد. پاستا آلفردو یکی از خوشمزه ترین و شناخته شده ترین پاستاهاست که با سس آلفردو که یه سس سفید، کرمی و خوش طعم هست تهیه می شود. پاستا چون در دسته غذاهای فست فودی است طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه پاستا برای هریک از ما متفاوت است مثلا طرز تهیه پاستا سبزیجات، طرز تهیه پاستا ساده با مرغ، طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو همه از روش های مختلف تهیه پاستا محسوب می شوند و البته دانستن طرز تهیه پاستا و تهیه آن در خانه لذت دیگری دارد. چیزی که در روش های طرز تهیه پاستا تاثیر زیادی دارد استفاده از سس های مختلف است که به بهتر شدن طعم پاستا کمک بزرگی خواهد بود. از محبوب ترین انواع پاستا که خیلی ها به دنبال طرز تهیه آن هستند طرز تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو است، طرز تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو این غذای ایتالیایی، نسبتا ساده است و طرفداران زیادی نیز دارد.

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو

اگر طرز تهیه پاستا با مرغ و سس الفردو را بدانید دیگر نیازی ندارید وقتی هوس خوردن این غذای پرطرفدار را کردید راهی یک رستوران یا کافی شاپ شوید و می‌توانید براحتی در منزل آن را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو

  1. پاستا: 500 گرم
  2. كره: نیم پیمانه
  3. جعفری: اندكی برای تزئین
  4. نمك و فلفل: به مقدار لازم
  5. سینه مرغ: 300 گرم (پخته و تكه تكه شده)

ابتدا در یك ظرف  5 پیمانه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد به آن نمك اضافه كنید. به آب در حال قل خوردن پاستا را اضافه كنید.
در ظرف را حتما باز بگذارید و گرنه پاستاها خمیر می‌شوند. صبر کنید تا پاستاها بپزند. در این مدت یكی دو بار مخلوط را هم بزنید.
همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه‌ای دیگر كره را آب كنید و مرغ را به آن اضافه كنید و كمی تفت دهید. سپس نمك و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ‌ها طعم بگیرند.
پاستاها كه پخت، آنها را آبكشی كنید و در ظرفی كه از قبل كمی گرم كرده‌اید بكشید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را به آنها اضافه كنید.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو

  1. خامه: یك پیمانه
  2. كره: یك چهارم پیمانه
  3. سیر: یك حبه (خرد شده)
  4. پنیر پارمزان رنده شده: یك پیمانه و نیم
  5. جعفری تازه: یك چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه سس آلفردو

برای تهیه سس آلفردو لازم است كره را در تابه متوسط با حرارت ملایم آب كنید. خامه را به كره اضافه كنید و بگذارید مخلوط برای پنج دقیقه بجوشد. بعد جعفری، سیر و پنیر را اضافه كنید و مرتب و سریع مخلوط را به هم بزنید و بعد از مدت کوتاهی حرارت را خاموش کنید.


طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو شباهت زیادی با طرز تهیه پاستا با سس آلفردو دارد و بیشترین تفاوتش در این است که در طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو  باید 150گرم فتوچینی تفت خورده را با ادویه و کره در مرحله آخر اضافه کنیم.

طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

پاستا پنه یکی دیگر از انواع پاستا است که طرز تهیه آن کمی تفاوت دارد، در ادامه به طرز تهیه پاستا پنه مرغ اشاره شده است.

مواد لازم برای تهیه پاستا پنه با سس الفردو

  • 50 گرم کره
  • 200 گرم قارچ
  • 3 حبه بزرگ سیر
  • 200 گرم سینه مرغ
  • 1/2 قاشق چایخوری نمک
  • 200گرم پاستا پنه یا فنوچینی
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو

1- ابتدا قارچ ها را خرد کرده و با نیمی از کره با حرارت بالا تفت دهید و پس از اینکه کاملا سرخ شد آنها را کنار بگذاریذ.

2- نوبت به فیله مرغ رسیده است، آنها را به  صورت قطعات مستطیل شکل کوچکی خورده کرده و با بقیه کره در تابه تفت میدهیم باید از حرارت بالا برای تفت دادن استفاده کرد تا مرغ ها اب نیاندازد.

3-سیر را که از قبل ریز رنده کرده‌ایم در تابه ای جدا تفت می‌دهیم سپس 100 گرم خامه رقیق شده در 100 میلی شیر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 2-3 دقیقه در همان حرارت با هم ترکیب شوند. سپس پنیر به همراه نمک و فلفل را به مخلوط کره و خامه اضافه کنید و مرتب و سریع مخلوط را هم زده و آن را از روی حرارت بردارید.

*بهتر است خامه تازه باشد تا خیلی سفت نشده باشد. در صورتی که خامه کمی سفت باشد می‌توانید با یک یا دو قاشق غذا خوری شیر کمی خامه را رقیق تر کنید

4-وقتی سس شما شروع به جوشیدن کرد تکه های مرغ و قارچ تفت داده شده را به ان اضافه میکنیم تا سس آلفردو آماده شود.

طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو

5-در یک ظرف حدود یک لیتر آب و یک قاشق غدا خوری نمک و یک قاشق مربا خوری روغن بریزید و بگذارید جوش بیاید. سپس پاستا ها را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید.سپس مظابق زمان مشخص شده روی بسته پاستا که غالبا 10 _15 دقیقه است تامل کنید. توجه داشته باشید که در هنگام جوشیدن پاستاها، در ظرف باز باشد تا پاستاها خمیر نشوند.

6-بعد از زمان مشخص شده  پاستاها را درون  آبکش ریخته و مقدار کمی آب سرد روی آنها بریزید.

7- سپس در ظرفی که برای سرو کردن در نظر گرفته‌اید، پاستاهای آبکشی شده  که پخته و نرم شده است را بکشید و مخلوط  سس آلفردو تهیه شده را روی آن بدهید.

8-می توانید با کمی پنیر پارمسان و ریحان نیز آن را تزیین  کنید و طعم خاص یک پاستا  با سس آلفردا را در خانه تجربه کرده و لذت ببرید.


طرز تهیه پاستا با شیر

مواد لازم برای تهیه پاستا پنه با شیر

  • شیر: سه پیمانه
  • کره: ۱/۴ پیمانه
  • آرد: ۱/۴ پیمانه
  • آرد سوخاری: ۱/۲ پیمانه
  • پاستا لوله ای: ۵۰۰ گرم
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • خردل: یک قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پنیر چدار خرد شده: سه پیمانه
  • فلفل سفید: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • کره ذوب شده: یک قاشق غذاخوری
  • آویشن خشک شده: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • جوز هندی آسیاب شده: نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاستا با شیر

1-ابتدا فر را روشن کرده و روی دمای 200 درجه سانتیگراذ قرار میدهیم تا فر گرم شود.

2-سپس یک قابلمه مناسب را انتخاب میکنیم مقداری آب درون آن میریزیم و روی گاز قرار میدهیم تا به جوش آید. سپس نمک را به آب درحال جوش اضافه میکنیم.

3- پاستا پنه را به آب درحال جوش اضافه میکنیم.اجازه میدهیم تا پاستا به اندازه کافی روی حرارت بماند. سپس آن را از روی حرارت برمیداریم و درون آبکش میریزیم

4- برای  تهیه سس شیر پاستا کره را درون تابه ای مناسب می ریزیم سپس تابه را روی حرارت  قرار دهید تا کره کاملا ذوب شود و آرد را به کره اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا  به مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت بماند.

5-باید آرد را مدام هم بزنیم و زمانی که آرد کرمی رنگ شد به آن آویشن و فلفل سفید و فلفل قرمز را اضافه کنیم و مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط نماییم.

6- شیر را کم کم به مخلوط آرد اضافه میکنیم و زمانی که آرد درون شیر حل شد مواد را هم میزنیم و اجازه میدهیم تا مخلوط این مواد روی شعله ملایم گاز بجوشند.

7-در این مرحله جوز هندی و نمک را به مخلوط آرد و شیر اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا سس مخصوص پاستا به مدت ۸ دقیقه روی گاز بجوشد تا به غلظت مناسب برسد و بعد از اینکه سس غلیظ شد شعله گاز را خاموش میکنیم.

8-در مرحله بعد طرز پخت پاستا پنه با شیر باید دو و یک چهارم پیمانه پنیر خردل و پنیر چدار را درون سس شیر بریزیم و مواد را هم بزنیم تا پنیر کاملا ذوب شود.

9-سپس پاستای آب کش شده را درون ظرف پیرکس میریزیم و سس شیر را به صورت یکنواخت روی پاستا پخش میکنیم.

10- درون ظرفی دیگر کره آب شده و پودر سوخاری را با یکدیگر ترکیب میکنیم و مخلوط کره و پودر سوخاری را روی سطح پاستا میریزیم .

11-  در این مرحله پنیر چدار را روی مواد پخش میکنیم و ظرف پاستا را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر که از قبل گرم کرده ایم قرار میدهیم.

12- بعد از گذشت مدت زمان 20 دقیقه شعله گریل را روشن میکنیم تا سطح پنیر و آرد سوخاری طلایی رنگ شود سپس ظرف را از فر خارج میکنیم و پاستا پنه با شیر را سرو میکنیم.

طرز تهیه پاستا پنه با شیر را در اینجا دنبال کنید.

طرز تهیه پاستا با سبزیجات

مواد لازم پاستای سبزیجات گریل شده
پاستا     500 گرم
گوجه فرنگی     12 عدد
پیاز متوسط     2 عدد
فلفل دلمه ای     2 عدد
زیتون سیاه     12 عدد
جعفری تازه ساتوری شده     ½ پیمانه
ریحان تازه ساتوری شده     ½ پیمانه
روغن زیتون     6 قاشق غذاخوری
سیر ریز خرد شده     2 حبه
پنیر پارمژان     6 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه
فلفل قرمز

  1. گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای را از وسط نصف کنید.
  2. آنها را روی کباب پز کمی کباب می کنیم تا ترد و قهوه ای شوند و ریز خرد کنید.
  3. پاستا را در آب در حال جوشیدن همراه با نمک بریزید تا بپزد و نرم شود.
  4. در حین پختن پاستا، روغن زیتون، سیر خرد شده، ریحان و جعفری خرد شده و زیتون را یک ظرف بریزید
  5. وقتی پاستا کاملاً نرم شد و پخت، آن را آبکش کرده و مخلوط مواد را روی آن بریزید.
  6. سپس ظرف را روی حرارت ملایم بگذارید و فلفل، پیاز، گوجه و پنیر را به آن اضافه کنید و روی حرارت مخلوط کنید تا کمی گرم شوند.
  7. سپس پاستا را از روی حرارت بردارید و کمی پنیر روی آن رنده کنید.

طرز تهیه پاستا بدون مرغ

مواد لازم تهیه پاستا بدون مرغ یا همان پاستا ساده

پاستا – یک بسته
گوجه فرنگی گیلاسی – 2 پیمانه
سیر خرد شده – 2 حبه
روغن زیتون – 5 قاشق غذا خوری
ذرت شیرین – 250 گرم
کدو سبز متوسط ​​خرد شده – 2 عدد
ریحان ریز خرد شده – 1/2 فنجان
نمک و فلفل قرمز  به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا ساده بدون مرغ
1. پاستا را در آب جوش بریزید و بگذارید بپزد تا نرم شود.

2. برای تهیه سس، گوجه فرنگی های گیلاسی را به نصف برش بزنید و با 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون و سیر تفت دهید و حدود 15 دقیقه روی حرارت کم بپزید.

3. در یک تابه ی بزرگ مقداری روغن زیتون بریزید و تمام سبزیجات را در آن تفت دهید و بگذارید با حرارت ملایم پخته شوند.

4. در مرحله ی آخر پاستا و سس گوجه فرنگی را به سبزیجات اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ریحان تازه، فلفل قرمز و نمک را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

5. پاستا آماده است، آن را در ظرفی بریزید و سرو کنید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 5]

فوریه 28, 2021
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
کبابی شیراز x بخوانید...