منوی سایت

علت مرگ در خواب

بازدیدها: 420

علت مرگ در خواب

علت اینکه گروهی از افراد در خواب از دنیا می‌روند را می‌دانید؟ مرگ درخواب به چند علت رخ می‌دهد که در ادامه به مهم ترین یا شاید شناخته ترین آنها اشاره خواهیم کرد. از نظر شرعی انسان زمانی می‌میرد که روح از بدنش کاملاً جدا شده باشد یعنی متخصص بگوید برگشت روح وجود ندارد.

 

علل مرگ ناگهانی در خواب را می‌دانید؟

هنگامی که صحبت از عوامل خطر مرگ ناگهانی به میان می آید، برخی جهانی بوده و برخی دیگر مختص به سن افراد هستند. تاکنون خبر های بسیار زیادی درباره ابتلای افراد جوان به مرگ قلبی ناگهانی در خواب شنیده شده است.

به طور معمول علل مرگ در خواب، از کار افتادن چند عضو وابسته به طور همزمان است. با این حال در اغلب موارد، نارسایی قلبی و نارسایی ریوی علل اصلی بروز مرگ در خواب هستند. یکی از این اندام‌ها که از کار می‌افتد، دیگری احتمالاً در کوتاه ‌مدت از کار می‌افتد.

  • ایست قلبی

شواهد نشان می دهد که عملکرد نامناسب عروقی مخصوصاً حرکت سریع چشم ها می تواند عاملی برای افزایش مرگ و میر دم صبح در خواب باشد. مشکلات عروقی و عملکرد نامناسب هم می تواند ایست قلبی را در اواخر شب ایجاد کند. حملات قلبی زمانی است که سلول خونی که بافت عضلانی را تغذیه می کند، مسدود می شود و این بافت آسیب می بیند یا می میرد و در نتیجه مشکلاتی مثل حملات قلبی ایجاد می گردد.

  • ترومای مغزی

ترومای شدید مغزی می‌تواند باعث بروز مرگ ناگهانی شود. این نوع مرگ در اغلب موارد در حالی که فرد در خواب است، رخ می‌دهد. گاهی اوقات علائمی مانند حالت تهوع، سردردهای مداوم و گشاد شدن مردمک چشم ممکن است که تشخیص داده نشوند یا به دنبال آسیب سر نادیده گرفته شوند. سپس ممکن است فرد در طول شب دچار خونریزی مغزی شود و در خواب بمیرد.

  • آپنه خواب

آپنه مرکزی خواب اساساً اختلالی است که باعث توقف تنفس افراد می شود و به طور مداوم هنگام خواب اتفاق می افتد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که مغز سیگنال های الکتریکی مناسب را به ماهیچه هایی که مکانیسم های تنفسی را کنترل می کنند در طول خواب ارسال می کند که از ساقه مغزی نشأت می گیرد. معمولا زمانی اتفاق می افتد که سطح اکسیژن در بدن به شدت افت می کند و در نتیجه بدن روند طبیعی را پیش نمی گیرد.

  • ایست تنفسی

ریه ها عملکرد قلب را تکمیل می کنند و مانند یک تیم عمل می کنند.
بیماری ریوی غالباً مزمن است و ممکن است اثرات آن کندتر بروز کند. هرچند که در یک آستانه بحرانی ممکن است مرگ رخ دهد. انسداد حاد، مانند خفگی با استفراغ، ممکن است منجر به آسفکسی شود. اگرچه بعید به نظر می رسد ممکن است یک رویداد انسداد خواب نیز مهلک باشد.

سخن آخر

 سوالات بدون پاسخ زیادی درباره خواب و البته مرگ در خواب مطرح است که دانشمندان هنوز پاسخی برای آن ها پیدا نکرده اند.با این حال، هنوز مسائل غافل گیر کننده ای وجود دارد که بعد از خاموش شدن مغز و ورود مغز و بدن به حالت خواب رخ می‌دهد که گاهی نتیجه آن ها، ممکن است بسیار ترسناک باشد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 5]

ژوئن 15, 2023
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
علت مرگ در خواب x بخوانید...