منوی سایت

علت ریزش مو در زنان

بازدیدها: 142

علت ریزش مو در زنان

آیا بدنبال علت ریزش مو در زنان هستید؟ ریزش مو برای تمام زنان یک ناراحتی و دغدغه بزرگ به حساب می‌آید. در سارجو بمانید تا به مهمترین علت ریزش مو سر و ابرو در زنان، علت ریزش مو در زنان یائسه، علت ریزش مو در زنان سالمند و همچنین پاسخ علت ریزش مو در زنان شیرده چیست؟ و درمان ریزش مو زنان در خانه برسید. ادامه این محتوا را حتما بخوانید.

 

ریزش مو امری طبیعی یا نگران کننده

مقدار مشخصی از ریزش مو هم در مردان و هم در خانم ها طبیعی است. به طور متوسط ​​، فرد بین ۵۰ تا ۱۰۰ مو در روز از دست می دهد. موها به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود ریخته می شوند ، به این معنی که دیدن موها در کف حمام  یا روی یک برس مو معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. اما اگر  روزانه بیش از ۱۰۰ مو از دست بدهید یا متوجه توده های بزرگی از ریزش مو شده‌اید، می‌تواند ریزش بیش از حد مو  و البته حاکی از یک مشکل باشد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

ریزش مو در زنان می تواند به شدت بر سلامت عاطفی و کیفیت زندگیشان تأثیر بگذارد، از این رو در ادامه به بررسی علت ریزش مو در زنان پرداخته‌ایم.

 

مهمترین علت ریزش مو در زنان

  •  کمبود آهن علت ریزش مو در زنان:

ریزش مو با الگوی زنانه که به نام آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می شود، رایج ترین علت ریزش مو در زنان است. البته بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با  پزشک معالج مشورت کنید که بتواند آزمایش خون را انجام دهد تا مشخص شود که آیا کم خونی دارید یا خیر.

  • کمبود پروتئین علت ریزش مو در زنان:

اگر در رژیم غذایی‌تان پروتئین کافی دریافت نکنید، ممکن است بدن تان با متوقف کردن رشد مو و البته ریزش مو، کمبود پروتئین را جبران نماید. گفته می‌شود که این امر پس از دو تا سه هفته پس از کاهش دریافت پروتئین اتفاق می افتد که بدن ذخایر پروتئین خود را نیز مصرف کرده است.

  • کمبود ویتامین‌ها علت ریزش مو در زنان:

ویتامین‌های A، C، D و E برای سلامت پوست و موهای شما ضروری هستند. همچنین ویتامینی از خانواده‌ی ویتامین‌های B، به نام بیوتین، ماده‌ای ضروری در ساخت کراتین مو است. کمبود شدید این ویتامین‌ها، که البته در موارد نادر دیده می‌شود، می‌تواند علت ریزش مو در زنان باشد.

  •  بارداری علت ریزش مو در زنان:

معمولا در دوران حاملگی و بارداری بسیاری از زنان دچار ریزش و یا کم پشت شدن موهای سر می شوند اما خوشبختانه این مسئله در بیشتر مواقع بصورت موقتی است و نیازی به نگرانی نیست. بطوری که معمولا به فاصله مدت کمی از وضع حمل، رشد موهای سر مجددا به حالت طبیعی بر می گردد.

 

  • اختلال تیرویید علت ریزش مو در زنان

زنان زیادی هستند که از اختلال تیروئید رنج می‌برند. وقتی بدن شخص بسیار کمتر از حد نیاز هورمون تیروئید تولید می کند، باعث اختلال تیروئید یا همان کم کاری تیروئید می‌شود در نتیجه متابولیسم بدن بهم می ریزد و عملکرد بدن نیز دچار اختلال می شود از جمله رشد مو، پوست و ناخن ها که  ریزش مو نیز یکی از این اختلالات است.

  • شامپو زدن و رنگ کردن بیش از حد علت ریزش مو در زنان

شامپو زدن بیش از اندازه و رنگ کردن زیاد موها می تواند به موها آسیب بزند. گرما، مواد شیمیایی نیز موها را ضعیف می کند و باعث می شود دچار شکستگی و ریزش شود. در این نوع ریزش مو، باید از استفاده بیش از اندازه شامپو و مواد شیمیایی خودداری کرد و در سال بیش از 2 بار موها را رنگ نکرد.

  • شوک و استرس شدید علت ریزش مو در زنان

شوک‌های فیزیکی و روانی مانند از دست دادن یکی از اعضای خانواده، کاهش شدید وزن، جراحی‌های سنگین، بیماری‌های حاد و زایمان، می‌توانند علت ریزش موی موقت شوند. این شکل ریزش مو، تلوژن افلوویوم نام دارد. در واقع به دلیل استرس، تعادل هورمون‌های بدن به هم خورده، چرخه‌ی طبیعی مو مختل و موها شروع به ریزش می‌کنند.

 

علت ریزش مو در زنان یائسه

علت ریزش مو در زنان یائسه این است که در دوران یائسگی، سطح استروژن کاهش پیدا می‌کند،استروژن باعث حفظ تراکم مو و هورمون‌های آندروژنی باعث ریزش و کم پشت شدن موها می‌شوند بدن در این دوران تولید نوع دیگری از هورمون‌ها به نام ۵-آلفا را آغاز می‌کند، که بر تستسرون موجود در بدن خانم‌ها تاثیر گذاشته و آن را به دی هیدرو تستسترون تبدیل می‌کند، درست مانند فرآیندی که در بدن آقایان اتفاق می‌افتد.

علت ریزش مو در زنان سالمند این فرآیند‌هایی است که در نتیجه باعث بروز ریزش مو و طاسی، با شدتی کمتر از آقایان می‌شود. موی اطراف شقیقه‌ها و فرق سر کم حجم و نازک می‌شود اما معمولا به شکل طاسی بروز نمی‌کند.

 

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

درمان ریزش مو

کاشت مو شیراز

مراکز کراتینه مو در شیراز

کاشت مو عفیف آباد شیراز

نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو

در کنار علل بالا برای ریزش مو در زنان برایتان شرح دادیم رعایت نکات زیر از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند و برای محافظت از موهایتان ضروری بحساب می‌آید.

  • خشک کردن مو با فشار هوا می‌تواند به پوست سر و پیازهای مو آسیب وارد کند. به این ترتیب لازم است حداقل چند وقت یک بار اجازه دهیم موها در معرض هوای آزاد خشک شوند یا میزان دمای سشوار در کمترین حالت ممکن تنظیم شود.
  • استفاده از حالتهای مو که باعث وارد شدن فشار به موها و کشیدن آنها میشود (برای مثال مدل موی دم اسبی)، امروزه بسیاری خانمها موی خود را از ناحیه ریشه به شدت میکشند. این کار ممکن است رشد مو برای همیشه متوقف کند و امکان درمان آن دیگر وجود نداشته باشد.
  • از موهای خود در مقابل آفتاب ، گرما ، گرد و غبار ، آلودگی و… محافظت کنید، چرا که می‌تواند منجر به ایجاد خشکی مو و پوست سر و افزایش حساسیت به عفونت های پوست سر شود.
  • موهای مرطوب بسیار شکننده هستند و به راحتی می شکنند، هنگام خیس بودن موها ریشه موهای شما بیشتر مستعد آسیب دیدن است، هنگام شامپو زدن خیلی خشن نباشید، بعلاوه از شانه زدن بلافاصله پس از دوش خودداری کنید و اگر مجبور هستید به جای آن از کلاه حمام استفاده کنید.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

فوریه 17, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان واریس در شیراز x بخوانید...