منوی سایت

سیم کارت درج شود یعنی چه؟

بازدیدها: 12480

سیم کارت درج شود یعنی چه

پیغام سیم کارت درج شود یعنی چه؟ سیم کارت درج شود رایج ترین مشکلی است که اغلب در گوشی های نوکیا پدیدار می‌شود. سوالات و مشکلات مشابهی  که معمولا با مشکل سیم کارت درج شود برای کاربران بوجود می‌آید  موارد زیر است:

علت نخواندن سیم کارت در گوشی ساده

علت نخواندن سیم کارت درگوشی نوکیا 105

مشکل درج سیم کارت نوکیا1110

مشکل درج سیم کارت نوکیا1202


خطای سیم کارت درج شود

سیم کارت درج شود خطایی که گروهی از کاربران پس از وارد کردن سیم کارت در گوشی نوکیا بر روی صفحه نمایش گوشی دیده می‍شود و معمولا اشکال از گوشی است چون برای اولین قدم و اطمینان از سالم بودن سیم کارت لازم است سیم کارت را روی گوشی دیگری تست کنید تا از سالم بودن سیم کارت مطمئن شوید و آنوقت برویم سراغ گوشی نوکیا که در مواقعی که از سالم بودن سیم کارت مطمئن شدید و همچنان با پیغام سیم کارت درج شود مواجه شدید لازم است مراحل زیر را طی کنید.

مطالب مرتبط: طراحی سایت در شیراز | سئو سایت در شیراز | تولید محتوا در شیراز | گوگل ادوردز

علت نخواندن سیم کارت در گوشی نوکیا قدیمی مشکل درج سیم کارت نوکیا 1110

 

  • گوشی را یکبار خاموش و روشن کرده یا ریست کنید

گاهی اوقات مشکل نرم افزاری باعث درج پیغام سیم کارت درج شود می‌شود در چنین شرایطی با یکبار خاموش و روشن کردن گوشی مشکل ممکن است برطرف شود. برای این منظور کافی است دکمه Power روی گوشی را برای چند لحظه نگه دارید تا منویی ظاهر شود. از منویی که نشان داده می‌شود یکی از دو گزینه Restart یا Reboot را انتخاب کنید تا گوشی راه‌اندازی شود. البته پیشنهاد من این است که گزینه Power off را انتخاب کرده تا گوشی کاملا خاموش شده، 30 ثانیه صبر کرده و دو مرتبه گوشی را روشن کنید.

  • سیم کارت و اسلاتی که سیم کارت درون آن قرار دارد را بررسی کرده و تمیز کنید

سیم کارت و در صورت امکان باتری را از گوشی خارج کرده، چند دقیقه صبر کرده و پس از آن با احتیاط سیم کارت و باتری را درون گوشی قرار دهید. اگر گرد و غبار و خاکی وارد اسلات سیم کارت شده باشد، این احتمال وجود دارد که سیم کارت به درستی نتواند با سطح مسی تماس برقرار کندو شما با پیغام سیم کارت درج شود مواجه شوید.

در این حالت باید اسلات سیم کارت را با قلمو و کمی الکل تمیز کنید. وجود چربی روی اسلات یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود اتصال به درستی برقرار نشود. توجه داشته باشید که اگر گوشی به زمین خورده باشد، به احتمال زیاد مشکل سخت‌افزاری پیدا کرده و باید به سراغ مراکز تعمیر بروید یا به سراغ آموزش تعمیر جای سیم کارت بروید.

علت نخواندن سیم کارت در گوشی نوکیا ساده

  • شبکه و برج مخابرانی را به شکل دستی انتخاب کنید

اگر وضعیت خودکار نتوانست مشکل سیم کارت درج شود را حل کند، روش اتصال دستی را امتحان کنید. به تنظیمات گوشی وارد شده و گزینه Network & Internet را لمس کرده و سپس Mobile Network را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Network Operators را لمس کنید. حالا گزینه Search networks را لمس کنید تا فرآیند جست‌وجوی دستی شبکه‌های اطراف آغاز شود. در این حالت باید فهرستی از شبکه‌های مخابراتی را مشاهده کنید. شبکه مربوط به اپراتور همراه سیم کارت خود را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود.


سیم کارت درج شود یعنی چه و چه دلایلی دارد؟

پیغام سیم کارت درج شود یعنی گوشی قادر به شناسایی سیم کارت نیست و با وجود سیم کارت در گوشی پیغام سیم کارت درج شود را نمایش می‌دهد.

حال اگر با وجود اجرای اقدامات اولیه همچنان مشکل عدم خواندن سیم کارت و پیغام سیم کارت درج شود را دارید می توانید دلایل آنرا در موارد زیر بیابید. دلایل متعددی در عدم خواندن سیم کارت ممکنست وجود داشته باشد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

ممکن است نشناختن سیم کارت به دلیل بد جا زدن سیم کارت و یا معیوب بودن آن باشد

  1.  پانچ کردن سیم کارت
  2. مشکل سخت افزاری اسلات سیم کارت
  3. فلش زدن یا تعویض رام
  4. تنظیم نشدن خودکار شبکه
  5. مشکل آنتن دهی
  6. رجیستر نشدن قانونی سیم کارت و….

مشکل درج سیم کارت نوکیا1110

يكي از مشكلات شايع گوشی هاي نوكيا البته اكثر مدلهاي پايينتر شامل نوکیا1100 و نوکیا1110 و نوکیا1112و نوکیا1600و… ازاين قبيل مدل، بعد از مدتي سيم كارت را نميخواند please insert simcard و سیم کارت درج شود مواجه می‍‌‌ شوند. كه اكثرا فكر مي كنند گوشي مشكل پيدا كرده و آنرا به تعميرگاه مي‌برند و تعميرگاه های مختلف هم اين مشكل را با تعويض يک قطعه كريستال، در برد گوشي و گرفتن هزینه حل می‌کنند و مي‌گويند كه درست مي شود در حالي كه قبل از اينكه گوش را به تعمیرگاه ببريد تعمير با تعويض يك باطري اصلي نوكيا احتمال 90% مشكل شما حل مي‌شود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 4.7]

آگوست 20, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
شارژر همراه x بخوانید...