منوی سایت

رودخانه چمران شیراز

بازدیدها: 3768

رودخانه چمران شیراز

در این متن میخواهیم رودخانه ی خشک واقع در چمران شیراز را به شما معرفی کنیم.

رودخانه ی خشک (هفت پیلی) یک رودخانه فصلی در شهر شیراز می‌باشد . این رودخانه از ملحق شدن آب دو قنات نهر اعظم و چنار سوخته تشکیل شده و پس از عبور از شهر شیراز به سمت جنوب شرقی حوضه خود متمایل شده و به دریاچه مهارلو می‌ریزد.

حوضه آبریز رودخانه خشک به فرم کشیده و در جهت شمال غرب به جنوب شرق است و یکی از زیرحوضه‌های دریاچه مهارلو محسوب می‌شود . این رودخانه به صورت قطری از وسط شهر شیراز می‌گذرد و شهر را از جهاتی به دو نیم تقسیم کرده‌است.

برای عبور از روی این رودخانه در شیراز ، پل های متعددی بر روی آن نصب شده‌است . برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: پل باغ صفا، پل نمازی، پل زرگری، پل علی بن حمزه، پل معالی آباد، پل پیرنیا و پل پارکینگ.

رود خانه چمران شیراز

بیشتر بخوانید :

مرغان دریایی رود خانه چمران شیراز

در فصول سرد سال و با فرا رسیدن زمستان، مرغان دریایی سیبری به شیراز مهاجرت میکنند .  با ساخت جزیره نهر اعظم چمران و جمع شدن آب در پشت سد حضور این پرندگان زیبا بیشتر به چشم آمده و صحنه های زیبایی را پدیدار می کند و شهروندان نیز به دیدن این زیبایی ها می نشینند که می تواند به جاذبه ای برای گردشگران تبدیل شود.

جزیره نهر اعظم به وسعت 1/5 هکتار در رودخانه خشک بین پل معالی آباد و آب بند نهراعظم به موازات پیاده راه سلامت قرار دارد .

مرغان دریایی رود خانه چمران شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 4.3]

دسامبر 1, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خرید لوازم خانگی در شیراز x بخوانید...