منوی سایت

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای

بازدیدها: 158

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای

تا حالا به  این فکر کردید که تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای چگونه است؟ آیا از خواص برنج قهوه ای برای بدن میدانید؟ برنج قهوه ای از جنس همان برنج سفید است با این تفاوت که در برنج سفید، لایه های بیرونی شالی بطور کامل برداشته می شود ولی در برنج قهوه ای فقط لایه اول آن برداشته می شود. برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید سرشار از آهن، روی، فسفر، منگنز، کلسیم، منیزیم، پتاسیم سلنیم، ویتامین های E ,B1 , B2 , B3 , B6 , K است که باعث می شود خواص بهتری داشته باشد. برنج قهوه ای منبع قوی از پروتئین است و مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی شما می افزاید و اسدهای چربی را که برای تندرستی شما لازم است را فراهم می‌کند. برنج قهوه ای در واقع یک برنج سبوس دار است که می توان آن را جزء دسته غلات به حساب آورد. از جوانه برنج قهوه ای هم که خواص زیادی دارد استفاده می کنند که با قرار دادن این برنج در آب بعد از چند ساعت تهیه می شود. معمولاً خیلی از مردم خوردن برنج سفید را به برنج قهوه ای ترجیح می دهند ولی با خوردن یک وعده این برنج به خوشمزگی و خواص خوب آن پی می برند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای خواص سبوس برنج قهوه ای بیز خواص پودر سبوس برنج قهوه ای

 

برنج قهوه ای، مفید و موثر برای بدن برای مقابله با کرونا:

طبق آمار جهانی میزان مصرف برنج ایرانی ها در رتبه های بالایی آمار قرار دارد و بیشتر هموطنان سعی بر این دارند در تغذیه خود بهترین مواد غذایی را انتخاب کنند امروزه با گسترش شیوع انواع ویروس ها که ترس بر وجود ما انداخته ما میتوانیم با انتخاب تغذیه درست از این ویروس ها پیشگیری کنیم همانطور که همه ی میدانیم برنج از مواد غذایی مهم ماست و هیچ سفره ایرانی نیست که در آن برنج نباشد علی الخصوص برنج ایرانی برنج قهوه ای بهترین گزینه برای مصرف میباشد زیرا این برنج برخلاف برنج سفید سبوس دار بوده و مزیت های بسیار بالایی مانند از (تقویت سیستم ایمنی، درمان و پیشگیری دیابت، تقویت ذهن و…) دارا است. برنج قهوه ای با داشتن خواص هایی همچون منیزیم و منگنز بهترین بهینه ساز برای بدن است.

 

چرا باید برنج قهوه‌ای بخوریم؟

به نظر برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید برتری دارد. از ویژگی‌های برجسته برنج قهوه‌ای، کیفیت و کمیت مواد مغذی ارائه شده است. فرآیند آسیاب کردن برنج قهوه‌ای همانند برنج سفید مراحل آماده سازی را طی نمی‌کند، بنابراین ارزش غذایی آن از بین نمی‌رود و گنج بی نظیر عناصر سالم را در خود حفظ می‌کند. انواع مختلف برنج قهوه‌ای با طعم بی نظیر، اجزای معطر و غلظت متنوع اسید‌های چرب در بازار وجود دارد.

 

ارزش غذایی برنج قهوه‌ای:

براساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA، برنج قهوه‌ای سرشار از مواد معدنی ضروری مانند منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم، سلنیوم، منیزیم و پتاسیم است. همچنین منبع غنی ویتامین‌های گروه B. – ویتامین B۱ (تیامین)، ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)، ویتامین B۳ (نیاسین)، ویتامین B۶، فولات – ویتامین E. (آلفا توکوفرول) و ویتامین K. است. علاوه بر این سرشار از پروتئین و مقدار خوبی از فیبر است. در کنار این موارد، برنج قهوه‌ای اسید‌های چرب حیاتی را نیز تامین می‌کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای خواص برنج قهوه ای در بدنسازی قیمت سبوس برنج قهوه ای

 

جوانه برنج قهوه ای:

جوانه برنج قهوه ای، یکی دیگر از شکل های معمول برنج قهوه ای است که ارزش غذایی آن را بالا می برد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. محتوای مواد مغذی برنج قهوه ای جوانه زده شده به علت وجود اسید گاما آمینو بوتیریک است. جوانه را می توان با خیساندن و جوانه زدن برنج قهوه ای در آب برای یک ساعت مشخص شده بدست آورد. این روش برای به دست آوردن حداکثر مقدارGABA و افزایش سطح پروتئین ها و آنزیم های خوب درجوانه برنج قهوه ای مورد توجه قرار گرفته است فرآیند جوانه زنی باعث افزایش قابل توجهی در اجزای اساسی مانند اسید فرولیک، لیزین، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ایی، نیاسین، ویتامین ب6، تیامین و فیبر رژیمی در برنج قهوه ای می شود. این مواد مغذی در جذب بهتر هضم و جلوگیری از تحریک روده، التهاب و آلرژی ها کمک می کند. می توان آن را به شکل خشک شده ذخیره کرد تا طول عمر آن بدون تاثیر بر ارزش تغذیه ای افزایش یابد.

 

چگونه می توان سیستم ایمنی را تقویت کرد؟

ایده بهبود سیستم ایمنی ایده مناسبی است و دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. سیستم ایمنی به سیستم های دیگر در بدن نیز مرتبط است و به تعادل و هماهنگی نیاز دارد. مطالعات نشان داده است که سیستم ایمنی می تواند تحت تاثیر سبک زندگی قرار بگیرد و عملکردش تغییر کند. باکتری های موجود در روده یک محافظ بسیار قدرتمند برای مبارزه با عوامل مهاجم خارجی می باشند ، اما این قدرت به تغذیه مناسب بستگی دارد. در حقیقت رژیم غذایی سالم موجب بهبود روند درمان می شوند. همچنین اقداماتی همچون ورزش کردن، سن، استرس های روانی، یا دیگر عوامل می توانند روی سیستم ایمنی انسان و یا حیوانات نیز تاثیرگزار باشند.

مبارزه بدن برای حفظ سلامتی از دهان آغاز می شود زیرا بزاق دهان دارای مواد ضد میکروبی قدرتمندی مانند لاکتوفرین ،آلفا امیلاز و لیزوزیم است و هر میکروبی که از این خط دفاعی عبور می کند، به اسید هیدروکلریک معده می رسد که باید با پروتئین ها و ترکیبات شیمیایی در دستگاه گوارش که باکتری های بد را تجزیه می کنند، روبه رو گردد. در نهایت باکتری های مفید بدن به نام پروبیوتیک ، از ورود باکتری های بد به جریان خون یا روده کوچک و روده بزرگ جلوگیری می کنند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای مضرات برنج قهوه ای قیمت برنج قهوه ای برای لاغری

 

برنج قهوه ای مفید برای سیستم عصبی:

برنج قهوه ای در حفظ عملکرد ملایم و مناسب سیستم عصبی و مغز مفید است. سوخت و ساز مغز با کمک مواد معدنی ضروری مانند منگنز و ویتامین B موجود در برنج قهوه ای تسریع می‌شود. منیزیم موجود در برنج قهوه ای همچنین به تنظیم عملکرد عضلات و اعصاب نیز کمک می‌کند. و همینططور ترشح ناگهانی کلسیم را در سلول‌های عصبی کنترل و از فعال شدن ناگهانی سلول‌های عصبی پیشگیری می‌کند. این امر باعث حفظ آرامش عضلات و اعصاب می‌شود و از انقباضات غیر معمول جلوگیری می‌کند. برنج قهوه‌ ای سرشار از ویتامین E است، که به پیشگیری از بیماری‌های مختلف مربوط به مغز نیز کمک می‌کند.

برنج قهوه ای حفظ قدرت و تقویت سیستم ایمنی بدن:

برنج قهوه ای سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و مولفه‌های فنولیک قابل توجهی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین به تسریع التیام زخم‌ها، تغذیه‌ی بدن برای مبارزه‌ی بهتر با عفونت‌ها کمک می‌کند. حفظ سلامتی برای زنان باردار بسیار مهم است. به منظور تحقق این امر، کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار خوارکی‌های حاوی مواد مغذی از جمله برنج قهوه ای مصرف کنند. مواد مغذی پیچیده‌ی موجود در برنج قهوه ای نیاز سیستم ایمنی بدن به مواد مغذی را جبران خواهد کرد. به علاوه، از مادر در برابر عفونت‌هایی مثل آنفولانزا محافظت خواهد کرد. به علاوه، باعث بهبود یافتن سریع‌تر پس از درمان بیماری می‌شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای

تقویت سیستم ایمنی بدن با برنج قهوه ای خواص سبوس برنج قهوه ای برای مو سبوس برنج قهوه ای برای لاغری

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

مارس 7, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
عمل لوزه در شیراز x بخوانید...