منوی سایت

آموزش نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی

بازدیدها: 1749

آموزش نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی

اگر شما هم بدنبال بهترین راه برای تمیزی آسان و راحت کفش‌های خود هستید حتما بفکر انداختن آنها در ماشین لباسشویی یا خرید ماشین کفشویی افتاده‌اید. اما آیا مانند دیگر لباس‌ها شستن کفش در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟ برای این کار لازم است شما آموزش نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی را دیده باشید، تا برای کفش‌هایتان که حتما هم دوستشان دارید و هم برای خریدشان هزینه کرده‌اید اتفاقی نیفتد که دیگر غیرقابل استفاده نباشد. با تیم سارجو همراه شوید تا با نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی بدون صدمه دیدن آن  آشنا شوید.

 

نکات طلایی پیش از شستن کفش در ماشین لباسشویی

  • به برچسب روی کفش در مورد شستن کفش دقت کنید، اگر روی برچسب نگهداری کفش‌ شما عبارت “شست و شو با دست” یا “hand wash only”  نوشته شده است، ممکن است باز هم بتوانید آن را با برنامه شست و شوی دستی که در برخی  ماشین‌ها تعبیه شده بشویید ولی احتیاط بیشتری لازم است.
  • اگر برچسب نگهداری کفش‌تان در اثر استفاده زیاد کفش کمرنگ شده و قابل خواندن نیست، می‌توانید به وبسایت شرکت تولید کننده کفش هم سری بزنید. به خصوص در وب سایت‌های اکثر برندهای رایج کفش، توضیحاتی درباره مراقبت از کفش‌ها داده شده است.

 

شستن کفش

 

  • شستن کفش اسپورت در ماشین لباسشویی همچنین شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی یکی از متداول ترین راه های شستن کفش است. شاید نحوه شستن کفش کتانی با دست به نظر مناسب تر باشد و به ظاهر به کفش آسیب کمتری وارد ولی اگر اصول شستن کفش را رعایت کنید روش بسیار راحتری برای شستن کفش است.
  • به یاد داشته باشید که همراه کفشهایتان، برای بهتر شسته شدن حتما تعدادی لباس و حوله های ضخیم را نیز در ماشین لباسشویی بیاندازید. این کار باعث تعادل ماشین لباسشویی شده و کفش‌ها هم در حین چرخیدن محفظه ماشین، به در و دیوار آن برخوردن نکرده و سر و صدا ایجاد نمی‌کنند.

 

  • اگر کفش‌ اسپرت‌رنگی دارید، ممکن است در ماشین لباسشویی کیفیت رنگ خود را از دست بدهد و پس از شستشوی کهنه به نظر برسد. همچنین امکان پاره شدن کفش کتانی در حین شستشو وجود دارد. پس برای شستن آنها با ماشین لباسشویی کمی درنگ کنید و بیشتر تحقیق کنید.
  • بهتر است  همیشه از مواد شوینده‌ی مایع برای شستن کفش در ماشین لباسشوی استفاده کنید زیرا مواد پودری ممکن است به داخل کفشتان بچسبد. همچنین از مقدار زیادی مواد شوینده استفاده نکنید زیرا علاوه بر اینکه باعث تمیزی بیشتر کفشتان نخواهد شد بلکه مثل صابون روی کفشتان باقی می‌ماند و باعث سفتی و خشکی کفش شوند.
  • فراموش نکنید نیازی به شوینده تخصصی برای کفش های خودتان ندارید، همان شوینده‌های معمولی برای ماشین لباسشویی خودتان را برای شستن کفش در ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • کفش‌های چرم بسیار گران قیمت است. شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی کمی دشوار است و ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب بزنید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم از شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی اجتناب کنید.

 

شستن کفش چرم

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

قدم اول برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

جنس کفشتان را بشناسید. بی شک قبل از اینکه شما بخواهید کفش خود را در ماشین لباسشویی بندازید باید بدانید چه جنسی دارد و اصلا می‌شود آن را با ماشین لباسشویی شست یا نه؟ از چه برنامه شست و شو باید برای شستن کفش استفاده کرد و… . که تمام سوالات بعدی در خصوص شستن کفش در ماشین لباسشویی در گرو این است که شما جنس کفش خود را بشناسید. پس ابتدا جنس کفش خود را بشناسید و از آسیب ندیدنش در صورت شستن با ماشین لباسشویی مطمئن شوید.

قدم دوم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

بندکفش و سایر افزودنی‌های کفش مثل کفی کفش را در صورت امکان حتما را باز کنید، باز کردن بند و چیزهای اضافی مثل سگک به راحتی کار شما کمک می‌کند، گره خوردن بندها در طی شست و شو با ماشین کمترین دردسری است که بعد از شستن کفش دارید. بندهای کفش را می‌توانید در یک کیسه جداگانه داخل ماشین بشویید.

 

قدم سوم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

کمی جوش شیرین درون کفشتان بریزید و بگذارید چند ساعت بماند، این کار نه تنها بوی نامطبوع کفش را می‌گیرید بلکه باعث می‌شود کمی ضدعفونی شود و شما امکان این را داشته باشید که با دیگر لباس‌ها کفش را در ماشین لباسشویی بشورید.

 

قدم چهارم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

کفش را زیر شیر آب بگیرید تا اگر گل و لای و سنگ به ته کفش چسبیده شده تمیز شود. توجه داشته باشید اگر این کار را انجام ندهید ممکن است به ماشین لباسشویی خود آسیب بزنید.

قدم پنجم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

حرارت دمای آب را بر روی درجه سرد قرار دهید. مدت زمان شستشو را بهتر است بر روی زمان چهل و پنج دقیقه تنظیم نمایید یا مدت زمان متوسط شست و شو بهترین گزینه برای شستن کفش است. دور خشک کن ماشین لباسشویی خود را نیز با سرعت پایین تنظیم کنید. بعد از پایان زمان چهل و پنج دقیقه کفش را در مکانی در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

 

قدم ششم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

تا زمانی که کفش ها کاملا خشک نشده‌اند، آنها را نپوشید. پس از اینکه کفش ها کاملا خشک شدند می‌توانید کفی و بندهای آنها را مجددا ببندید و از تمیز شدن کفش های خود لذت ببرید.

سخن آخر

شستن کفش ها در ماشین لباسشویی های مختلف تقریبا شبیه همدیگر است و تفاوت چندانی در تنظیمات شستشو ندارند. شستن کفش در ماشین لباسشویی دوو با برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی تفاوت آنچنانی ندارد.

 

 آموزش نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی شستن کفش در ماشین لباسشویی نی نی سایت شستن کفش در ماشین لباسشویی دوو شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی شستن کتانی در ماشین لباسشویی نی نی سایت شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی برنامه شستن كفش در ماشين لباسشويي سامسونگ شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی قیمت ماشین کفش شویی

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 14 Average: 4.3]

نوامبر 9, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش دف در شیراز x بخوانید...