منوی سایت

خورشید صدرا شیراز

بازدیدها: 1281

خورشید صدرا شیراز

” خورشید صدرا شیراز ” یکی از پروژه های عمرانی شهر جدید صدرا است که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

پروژه خورشید صدرا در ۴ بلوک ۸ طبقه ای ، در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع واقع در غرب شیراز، منطقه صدرا طراحی شده است. پروژه خورشید صدرا دارای فضایی زیبا و ایده آل است که سطح اشغال بناها حدودا ۴۰ % از کل مساحت زمین بوده و مابقی به فضای سبز و محوطه اختصاص دارد. میزان کل بنای احداثی پروژه نزدیك به ۴۳۰۰۰ مترمربع می باشد که حدود ۲۴۰۰۰ متر آن به بخش مسکونی ، ۶۷۳متر آن به بخش تجاری، و مابقی آن به سالن اجتماعات، سالن ها ی ورزشی و سایر مشاعات اختصاص داده شده است.

تکنولوژی

درب ضد سرقت
بهره مندی از حداقل دو آسانسور
دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید:

صدرا (شیراز)

صدرا یکی از شهرهای جدید ایران در استان فارس است که در شمال غربی شیراز قرار دارد.

شهر مادر صدرا، شیراز می‌باشد که فاصله از مرکز شهر ۱۵ کیلومتر است.

به علت محدود شدن بین دو رشته کوه دارای یک نسیم دائمی از طرف شمال غرب (گویم) به طرف جنوب شرق (باجگاه) بوده و باعث می‌گردد آلودگی هوا به ‘حداقل’ برسد.

تفاوت آب هوای صدرا و شیراز را می‌توان در بارش برف ۱۶ دی ۱۳۹۲ بهتر شناخت به صورتی که در مرکز شهر ارتفاع برف به ۱۶ سانتی‌متر و در شهر صدرا به ۵۲ سانتی‌متر رسید و برای ۴۸ ساعت آب و برق این شهر را قطع کرد. مردم این شهر در آن روز برای ساعاتی هیچ گونه راه ارتباطی با شهر شیراز نداشتند. این شهر که در ابتدا از شهرک‌های تازه شیراز بوده در سال‌های اخیر به دلیل رشد و توسعه زیاد از نظر تقسیمات کشوری، شهری مجزا از شیراز شده‌است.

مطالعات و طراحی شهر جدید صدرا در ابتدای سال ۱۳۶۸ آغاز گردید.

این مطالعات بر پایه موقعیت مکانی شهر شیراز و شهرهای اقماری آن و همچنین دورنمای توسعه این مناطق استوار گردید. با توجه به هویت پیش‌بینی شده برای شهر جدید صدرا با عملکردی فرهنگی – علمی و تحقیقاتی، طراحی نواحی مختلف آن بر این پایه استوار گردیده‌است.

پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایت جدیددانشگاه صنعتی شیراز نیز در این شهر واقع شده‌است. از دیگر موارد قابل اشاره می‌توان به مجتمع خلیج فارس وایستگاه راه‌آهن شیراز اشاره کرد که در ابتدای بلوار خلیج فارس واقع شده‌است.

عمده فعالیت‌های شهری به عهده شرکت عمران و شهرداری صدرا می‌باشد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دسامبر 8, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
پارچه نویسی در شیراز x بخوانید...