منوی سایت

صدرا شیراز کجاست

بازدیدها: 4983

صدرا شیراز کجاست

صدرا یکی از شهر های جدید ایران است، اگر برای شما هم سوال پیش آمده که صدرا شیراز کجاست، با مقاله ی زیر از سارجو همراه شوید. به معرفی مناطق مختلف شهر صدرا می‌پردازیم از جمله شیراز صدرا فاز دو، همچنین بررسی هتل‌های شهر صدرا ایران در مطلب زیر انجام می‌شود.

 

شهر صدرا کجاست؟

صدرا شیراز کجاست

 

صدرا یکی از شهرهای جدید ایران در استان فارس است که در شمال غربی شیراز و با فاصله ی 15 کیلومتر از مرکز شیراز قرار دارد. این منطقه دارای آب و هوایی خنک تر و همچنین با آلودگی کمتر نسبت به شیراز است چون بین دو رشته کوه قرار گرفته است.

مناطق و مراکز مهمی در این شهر قرار دارد از جمله پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایت جدید دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این شهر واقع شده‌است. از دیگر موارد قابل اشاره می‌توان به مجتمع خلیج فارس و ایستگاه راه‌آهن شیراز اشاره کرد که در ابتدای بلوار خلیج فارس واقع شده‌است. عمده فعالیت‌های شهری به عهده شرکت عمران و شهرداری صدرا می‌باشد.

 

مناطق مختلف شهر جدید صدرا

 

فاز1 صدرا

این فاز در واقع اولین بخش این شهر می‌باشد که از سال ۱۳۷۱ شروع به ساخت و ساز شده و عمده جمعیت کنونی این شهر در این فاز ساکن می‌باشند. این فاز در بیشتر قسمت‌هایش دارای اراضی اوقافی می‌باشد و به دلیل عبور ریل قطار در مجاورت بلوار حافظ و شهرسازی پرتراکم و ارتفاع و فاصله زیاد در محله کوهسار و همچنین تراکم جمعیتی بسیار بالا در بلوار فردوسی تمایل بسیار زیادی وجود دارد.

 

فاز2 صدرا

طراحی این فاز در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار از سال ۱۳۷۰ آغاز و قطعات آن در دوبخش ویلایی و آپارتمانی از سال ۱۳۷۱ توسط تعاونی مسکن مخابرات، علوم پزشکی، دانشگاه، زمزم، نیروی انتظامی، ارتش، زمین شهری و… به متقاضیان واگذار شد.

 

باغشهر صدرا

این منطقه در صدرا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر می‌باشد که جلوه خاصی به زیبایی و طراوت به هوای این شهر داده‌ است. باغشهر در واقع نوعی مسکن ویژه در مطالعات جامع و تفصیلی شهر صدرا تلقی می‌گردد که واحدهای مسکونی با سطح اشغال ۱۰ درصد و تراکم ۱۵ درصد در قطعات حداقل ۱۰۰۰ مترمربعی که با معماری خاص خود طراحی و اجرا می‌شوند.

باغشهرها در واقع نوعی سند هویتی شهر صدرا محسوب می‌گردند و در حال حاضر تعدادی بیش از ۲۰۰۰ قطعه باغشهر به مساحت کل ۳۰۰ هکتار آماده‌سازی شده‌ است. در مرکز باغشهرهای صدرا نیز یک مرکز خرید بزرگ قرار دارد. بهترین نقطه باغشهرهای دارای مجوز، منطقه‌ای به نام بوستان اهل بیت و گلبهار می‌باشد و احداث باغ زیتون و پروژه قصر سبز از دیگر برنامه‌های پیش روی باغشهر صدرا می‌باشد.

شهر سلامت صدرا

صدرا شیراز کجاست؟ شهر سلامت صدرا

 

از مولفه های تاثیرگذار شهر جدید صدرا وجود مراکز درمانی متعدد در این منطقه و ایجاد شهر سلامت می‌باشد. نمونه هایی از این مراکز در زیر قرار گرفته است:

  • بیمارستان پیوند اعضا ابو علی سینا می‌باشد که برای نخستین بار در خاورمیانه می‌باشد.
    (مرکز بزرگ پژوهشی درمانی بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا با مساحت ۲۶ هکتار، بخش همودیالیز با زیر بنای ۶۰۰۰ متر مربع با ۸۰ تخت در سه شیفت روزانه)
  • بیمارستان سوانح سوختگی با وسعت ۶هکتار
  • بیمارستان اعصاب و روان با وسعت ۴ هکتار
  • بیمارستان قلب خاتم النبیاء وسعت ۳ هکتار
  • مرکز پشتیبانی اورژانس هوایی وسعت ۴ هکتار

 

مراکز تفریحی شهر صدرا

صدرا شیراز کجاست؟ | صدرا شیراز فاز 2

 

امکانات تفریحی متعددی در شهر جدید صدرا به وجود آمده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

  • مجتمع فرهنگی -ورزشی- تفریحی تپه کاج صدرا

ساخت ۴ هکتار و زیر بنای یک هکتار شامل: پیست کارتینگ، دوچرخه سواری، اسکیت، مینی گلف، سالن اسکواچ، سالن چند منظوره… .

  • پارک نجوم
    این پارک واقع در سایت فرهنگی شهر صدرا -شامل مسجد، رصدخانه، و فرهنگسرا در مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ هکتار وبا کارکرد فرهنگی-علمی- تفریحی.
  • مجتمع تفریحی- اقامتی پارک آبی
    مساحت ۱۳ هکتار واقع در شمال جاده ورودی صدرا مقابل اراضی تنگ جلاب
  • پارک بزرگ اندیشه
    در سایتی به مساحت ۲۵۰۰۰۰ متر مربع و دریاچه‌ای به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد.
  • مرکز آموزش گشت گلخانه‌ای
    با هدف ایجاد اولین مرکز کار آموزی فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی کشور مجتمع یادشده توسط بخش خصوصی در منتهی‌الیه ارتفاعات شمالی فاز یک شهر جدید صدرا به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع احداث گردیده‌است.
  • دهکده تفریحی- فرهنگی- اقامتی مانوش: کوه محل تولد مانوش
  • مجتمع فرهنگی توریستی داوس
  • مجتمع تفریحی ورزشی کوهگشت: سرزمین سبز
  • مجتمع فرهنگی بانوان

اکو پارک صدرا

شهرک صدرا در شمال غرب صدرا قرار دارد و اکو پارک در ورودی شهرک و جنب فلکه گلها واقع شده است. پارک در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد. پارک زیبایی است و امکاناتی از جمله: دریاچه مصنوعی، آبشار مصنوعی، زمین فوتسال، زمین والیبال،  پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی و آلاچیق را دارا می باشد. محوطه سازی و گلکاری پارک زیبا و چشم نواز است و مکان بسیار خوبی برای پیاده روی صبحگاهی و دوچرخه سواری و همچنبن تفریح می باشد.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

نوامبر 24, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
شعب سرمایه گذاری دانش و سرمایه شیراز x بخوانید...