منوی سایت

ژل آلوورا

بازدیدها: 354

ژل آلوورا

آلوورا چیست؟ خواص و فواید ژل آلوورا برای صورت به چه صورت است؟ ژل آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند؟

در طب سنتی هندوستان از آلوئه ورا برای درمان یبوست، بیماری‌های پوستی، آلودگی بدن با کرم‌ها، عفونت‌ها و درمان کولیک (قولنج) استفاده می‌شود. در طب چینی آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های قارچی تجویز می‌شود. در دنیای غرب آلوئه ورا به‌طور گسترده‌ای در تولید لوازم آرایشی، داروها و صنایع غذایی استفاده می‌شود. امروزه صنایع مرتبط با استخراج عصاره‌ی آلوئه ورا از بزرگ‌ترین صنایع وابسته به گیاهان است.

گیاه «آلوورا» (Aloe Vera)، که با نام‌های «آلوئه ورا» و «صبر زرد» هم از آن یاد می‌شود، از زمان‌های بسیار گذشته در مصر باستان، به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این گیاه جزو گیاهان بومی آفریقای شمالی، جنوب اروپا و جزایر قناری است اما امروزه در تمام مناطقی که آب‌وهوای استوایی دارند رشد می‌کند. از آرام کردن سوزش معده تا کاهش سرعت گسترش سلول‌های سرطان سینه، محققین در حال کشف خاصیت آلوورا در زمینه‌های جدید مختلفی هستند.

 

ژل آلوورا

ژل آلوورا ژل آلوورا سی گل

 

شیره آلوئه ورا ( آلوورا ):

شیره این گیاه دارای خواص مفید و متعددی است. اگر می خواهید از فواید این گیاه پر خاصیت بهره مند شوید، روزانه 60 تا 120 گرم از شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) بنوشید. اگر هر روز این کار را بکنید، جریان خون تان بهتر می شود، هضم غذای تان بهتر انجام می گیرد و روده های تان پاک می شود. این گیاه دارای خواص سم زدایی است و می تواند سموم را از جریان خون پاک کند. یکی از مهم ترین ویژگی های شیره آلوئه ورا ( آلوورا ) ضد باکتری و ضد قارچ بودن آن است. به همین دلیل استفاده از شیره این گیاه موجب حفظ سلامتی می شود.

 

ژل آلوورا برای صورت:

ژل گیاه آلوورا یک ماده تسکین دهنده و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سالم و شاداب بماند و آسیب های آن ترمیم شود. وقتی برگ گیاه آلوئه ورا را از وسط تکه می کنیم، ماده لزج و ژلاتینی شکلی از آن خارج می شود که این ماده همان، ژل یا شیره آلوئه ورا می باشد. یک نکته خوب در مورد ژل آلوئه ورا این است که هر فردی با هر نوع پوستی می تواند از آن استفاده کند، مانند افراد دارای پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و یا پوست طبیعی. همچنین می توان از فرواده های مختلف تهیه شده از این گیاه استفاده کرد، مانند ژل کارخانه ای، روغن، شربت، خود گیاه، کرم، صابون و قرص.

 

ژل آلوورا

ژل آلوورا

 

فواید زیبایی آلوئه ورا:

  • خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است.
  • بریدگی یا زخم کوچک پوستی، سوختگی پوست و دانه های پوستی با استفاده از آلوئه ورا به خوبی درمان می شوند.
  •  ژل گیاه آلوئه ورا از برگ های آن استخراج می شوند و وقتی به طور منظم روی پوست مالیده شوند، سلول های مرده پوست را نرم کرده و آنها را از بین می برند. لذا پوست را صاف و نرم می کند.
  • آلوئه ورا بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک را عقب می اندازد.
  • استفاده از آلوئه ورا و فراورده های آرایشی و بهداشتی تولیدشده از آن در هر فصلی از سال مفید است.
  • خواص خنک کننده آن با آبرسانی به پوست باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی در تابستان می شود. در فصل زمستان نیز با افزودن رطوبت به پوست، از خشکی پوست جلوگیری می کند.

 

ژل آلوورا

ژل آلوورا خرید ژل آلوورا

نگهداری ژل آلوورا در یخچال:

ژل آن را درون شیشه ای محفوظ از هوا نگهداری کنید. ژل آلوئه ورا را از برگ یا برگ های آن استخراج کنید، اگر بی احتیاط هستید از یک قیف استفاده کنید و ژل را درون شیشه ای ریخته و درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید، ژل آلوئه ورا به مدت 6-7 روز سالم در یخچال باقی میماند.

 

ژل آلوورا برای مو:

آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که به سلول های آسیب دیده در پوست سر کمک می کنند. آلوئه ورا باعث بهبود سلامتی فولیکول ها می شود و به طور غیر مستقیم باعث سلامت و رشد سریع موها می شود. آنزیم پروتئولیتیک علاوه بر اینه باعث بهبودی پوست سر می شود، باعث تحریک فولیکولهای مو که غیرفعال هستند می شود و افزایش رشد مو نتیجه آن خواهد بود. همچنین ریزش موی شما را کاهش می دهد و باعث می شود که موهای شما ضخیم و محکم باشند. خواص ضد قارچ و ضد ویروسی آن به بهبود مشکل شوره سر کمک می کند. مقدار بالای پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آلوئه ورا به تغزیه موی شما کمک می کند.

 

ژل آلوورا

ژل آلوورا ژل آلوورا ژل آلوورا سودا

 

طرز تهیه ژل آلوورا:

قبل از هر چیز، آلوورا را به مدت پنج روز قبل از آماده کردن ژل آبیاری کنید؛ با این کار می‌توانید مطمئن شوید که آلوورا در بهترین حالت ممکن برداشت شود. پس از گذشت پنج روز، سه ساقه از آلوئه ورا را ببرید و هرچقدر که نیاز دارید از آن ژل به دست آورید.

زمانی که آماده شد ژل آلوورا را به مدت 24 ساعت در ظرفی قرار دهید. آب را هر 3 یا 4 ساعت یکبار تعویض کنید. هر ساقه از آلورا موادی به نام آلوئین را آزاد می‌کند.

بعد از 24 ساعت آلوورا را از آب بردارید و مغز ساقه را استخراج کنید. از چاقو برای برش ساقه‌ها استفاده نمایید سپس از یک قاشق برای بیرون آوردن ژل استفاده نمایید و ژل آلوورا را داخل ظرف بریزید. آب لیمو و روغن جوانه گندم، نیز برای تقویت و دوام خواص آلوورا اضافه می‌شود.

زمانیکه همه چیز را آماده کردید، مواد را با هم مخلوط نموده تا زمانی که به یک کرم سفید رنگ غلیظ تغییر شکل دهد. می‌توانید از مخلوط کن هم کمک بگیرید. در نهایت، برای استفاده طولانی مدت ژل آلوورا به دست آمده را در یک شیشه در بسته نگه داری نمایید.

 

ژل آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند؟

برای گذاشتن ژل آلوورا روی هر نوع پوست مدت زمان خاصی دارد که باید اول از نوع پوست خود اطلاع داشته باشید.

  • برای پوست های نرمال و طبیعی به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار بگیرد.
  • برای پوست های چرب به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار بگیرد.
  •  برای پوست های خشک به مدت 20 دقیقه قرار بگیرد.
  • برای پوست های حساس 15 دقیقه قرار بگیرد.

 

ژل آلوورا

ژل آلوورا

 

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان استرس:

اظهار نظر دانشمند روسی برگمن آلوئه‌ورا ( آلوورا ) قادر است سلول‌ها را احیاء و حیات بخشد آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند خواص تنظیم کننده و کنترل کننده روی بدن داشته باشد و به سیستم بدن کمک کند تا در لحظات و موقعیت‌های بحرانی و استرس‌زا تعادل خود را حفظ نماید و در همین هنگام که تنظیم و کنترل سیستم ایمنی بدن را به عهده دارد به درمان‌ بخشی دیگر از بدن که بیمار است بپردازد. این عمل گیاه یا دارو Adaptojenic در زمان نیاز در آن بخش از بدن که فعالیتش کارساز و مورد نیاز باشد انجام خواهد پذیرفت و اگر مورد نیاز نباشد ظاهراً بدون فعالیت باقی می‌ماند، اگر چه در این هنگام نیز به آهستگی و به تدریج سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

سفت و محکم کردن پوست با ژل آلوورا:

برای اینکه پوست صورتتان سفت و محکم شود میتوانید از این ماسک خانگی ساده که از یک سفیده تخم مرغ و 2 قاشق ژل آلوئه ورا درست می شود، استفاده کنید. سفیده تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال هم بزنید تا حالت پف کرده پیدا کند. حالا 2 قاشق ژل آلوورا به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را به تمام قسمتهای پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد از خشک شدن، آن را با دستمال از روی پوست پاک کرده و بشویید.

سفیده تخم مرغ تاثیر خیلی زیادی در سفت شدن و حفظ حالت ارتجاعی پوست دارد و ژل الوئه ورا موجود در این ماسک خانگی، نه تنها باعث تغذیه رسانی به پوست می شود بلکه در کلاژن سازی و افزایش آلاستین پوست نیز بسیار موثر هست و به دلیل سرشار بود از انواع آنتی اکسیدان ها، از پوست در برابر رادیکال های آزاد مراقبت کرده و مانع از پیری زودرس پوست خواهد شد.

 

ژل آلوورا

ژل آلوورا

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

مارس 28, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سفید کردن دندان در شیراز x بخوانید...