منوی سایت

چگونه موهایمان را بلند کنیم

بازدیدها: 19949

چگونه موهایمان را بلند کنیم

رشد سریع موها و در جست و جوی این پرسش که چگونه موهایمان را بلند کنیم دغدغه خیلی از افراد محسوب می‌شود. تیم سارجو در اینجا به شما برای رشد سریع موهایتان به کمک شما آمده است و پاسخ اینکه چگونه موهایمان را بلند کنیم؟ چگونه موهای خود را در یک ماه بلند کنیم؟ چگونه به روش خانگی موهای خود را بلند کنیم؟ را داده است. برای اینکه بدانید چگونه موهایمان را بلند کنیم و راه های رشد سریع موها را پیدا کنید در سارجو بمانید.

رشد مو چگونه است؟

موی سر برخلاف ناخن به صورت همیشگی رشد نمی‌کند، بلکه هر تار مو به مدت چندسال رشد می‌کند، سپس رشد آن متوقف شده و جای خود را به موی دیگری می‌دهد. به این فرآیند سیکل رشد مو می‌گویند. به طور میانگین مو رشدی بین 0.5 تا 1.7 سانتیمتر در ماه دارد. فراموش نکنید بطور میانگین، اما بسیاری از عوامل مختلف بر سرعت رشد مو تاثیرگذار هستند.

 

چه عواملی بر رشد مو تاثیرگذار است

هر فرد دارای موی متفاوت از دیگری است و عوامل بسیاری می توانند بر سرعت رشد مو تاثیرگذار باشند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک: ژن های یک فرد سرعت رشد موی وی را مشخص خواهند کرد.
  • جنسیت: رشد موی مردان معمولا سریع‌تر از موی زنان است.
    سن: رشد مو بین 15 تا 30 سالگی با بیشترین سرعت انجام می شود و پس از آن کند می شود. فعالیت برخی فولیکول ها با افزایش سن متوقف می شود.
  • تغذیه سالم : تغذیه خوب برای رشد و سلامت مو ضروری است.
  • استراحت و خواب کافی:  استراحت و خواب كافی به بدن اجازه می دهد تا مو به خوبی رشد كند.

 

چگونه موهایمان را بلند کنیم

چگونه به رشد بیشتر موهایمان کمک کنیم یا به زبان دیگر چگونه موهایمان را بلند کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت راهکارهای خانگی و یا شیمیایی بسیاری برای این امر وجود دارد که در اینجا به پرتاثیرترین آنها اشاره خواهیم کرد

روشهای خانگی و طبیعی برای بلند شدن موها

  • بابونه  و بلندی مو

از دم کرده بابونه برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید. بعد از آن که موهایتان را شامپو زدید، از دم کرده بابونه برای شست و شوی موها استفاده کنید تا رشد موها سریع تر شود. بابونه با کاهش ریزش مو و افزایش فیبر آن باعث رشد بیشتر موها و پرپشت شدن آن ها می شود.

 

  • فلفل سیاه و بلندی مو

با خوردن فلفل سیاه، بدن تمامی مواد مغذی لازم را به اندازه صحیح جذب می کند. در نتیجه رشد موها نیز با مصرف مواد مغذی بهبود می یابد. تاثیر فلفل سیاه بر گردش خون و بهبود جریان خون باعث رشد سریع‌تر موها خواهد شد.

  • زرده تخم مرغ و بلندی مو

زرده تخم مرغ را با سه قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. به موهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه فقط با آب سرد بشویید. تاثیر شگفت انگیز تخم مرغ بر رشد موهای خود را در مدت کوتاهی خواهید دید.

  • حبوبات و بلندی مو

حبوبات سرشار از پروتئین هستند که رشد مو را تقویت کرده و از شکنندگی و ضعف آن پیشگیری می‌کنند، در نتیجه باعث بلند شدن موها خواهد شد.

  • محصولات لبنی کم چرب و بلندی مو

این مواد غذایی منبع خوبی برای کلسیم هستند که یکی دیگر از اجزا کلیدی در رشد مو محسوب می شود، کلسیم در روند بلندی مو و رشد مو بسیار تاثیرگذار است.

  •  آب برنج و بلندی مو

آب به دست آمده در نتیجه آب کشی برنج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آمینواسید ها، ویتامینB ویتامین E و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. اگر شما به مدت یک هفته مو های خود را با آب برنج شست و شو بدهید اثر معجزه آسای آن را بر روی مو های خود مشاهده می کنید.

  • سرکه و شستشوی مو

شستن مو با سرکه علاوه بر اینکه باعث افزایش رشد مو می‌شود، مو را درخشان، سالم و زیباتر می‌کند. مخلوط ۲ قاشق سوپ خوری سرکه و ۱ لیتر آب، مانند یک نرم کننده طبیعی عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند موهای بلند و سالمی داشته باشید.

  • رزماری و بلندی مو

رزماری برای رشد مو، تقویت ریشه مو و از بین بردن شوره سر مفید است.کافی است دو قطره روغن رزماری با دو قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید سپس بعد از نیم ساعت آن را با شامپو و آب شست و شو دهید .

  •  حنا و بلندی مو

حنا دارای مواد مغذی فراوانی است که می تواند به رشد مو درکوتاه مدت به شما کمک کند. حنا سبب تقویت مو، جلوگیری از شوره سر و طاسی نیز می شود.

  • روغن اسطوخدوس و بلندی مو

روغن اسطوخدوس می تواند رشد مو را افزایش دهد، روغن اسطوخدوس دارای خواصی است که می تواند رشد سلول ها را بهبود دهد و استرس را کاهش دهد و باعث رشد سریع ترمو شود. هم چنین خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریایی دارد که می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

  • مصرف ویتامین B  را جدی بگیرید

گروه ویتامین  Bبرای ساخته شدن گلبول‌های قرمز خون مورد استفاده قرار می‌گیرد گلبول های قرمز خون برای اکسیژن رسانی بدن لازم هستند  و با افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها باعث می شود که رشد موها افزایش پیدا کند. شما می توانید از مولتی ویتامین که دارنده ی انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین B می‌باشد استفاده کنید، همچنین می توانید از مواد غذایی که دارای این ویتامین ها می‌باشد مانند انواع گوشت ها، تخم مرغ، گیاهان با برگ سبز و… استفاده کنید.

  • نوشیدن آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب برای کل بدن بسیار مفید است؛ زیرا موجب دفع سموم بدن و عملکرد درست آن می‌شود. از آنجایی که مو برای حفظ رطوبت خود به بدن متکی است، باید با نوشیدن آب، همیشه رطوبت بدن خود را حفظ کنید. بدن ما به 8 لیوان آب در روز احتیاج دارد تا به رشد موهایمان نیز کمک کند.

  • از شستن مداوم و روزانه موها اجتناب کنید

یکی دیگر از راه های افزایش رشد مو اجتناب از شستشوی دائم موها می‌باشد چرا که شستشو دادن روزانه‌ی موها باعث می‌شود موهای شما حالت خشک پیدا کند و شکننده وآسیب پذیرباشد و مانع رشد موها شود، پس سعی کنید در طول هفته فقط دو الی سه مرتبه شامپو بزنید یا اینکه اگر موهای شما دیر به دیر چرب می‌شود دراین صورت تعداد دفعات شامپوی خود را کاهش دهید و فقط زمانی ازشامپو استفاده کنید که موهای شما بسیارچرب شده باشد.

 

مطالب مرتبط و پربازدید

کاشت مو شیراز

درمان ریزش مو

روشهای شیمیایی

برای پاسخ به اینکه چگونه موهایمان را بلند کنیم و استفاده ار روشهای شیمیایی و مصرف دارو باید علت کم پشتی یا ریزش مو مشخص شود و بدون دلیل نمی‌توان از روشهای شیمیایی برای بلندی مو و افزایش رشد مو استفاده کرد. پس فراموش نکنید برای استفاده از هر نوع دارو شیمیایی برای افزایش رشد مو و بلندی سریع مو حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

چه عواملی باعث کاهش رشد مو و ریزش مو می شود ؟

  • افزایش سن و پیری
  • عوامل ژنتیکی و داشتن سابقه خانوادگی
  • مشکل عدم تعادل هورمونی
  • کاهش وزن ناگهانی
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • رژیم های نامناسب و سنگین که منجر به کمبود مواد معدنی ، ویتامین ها مراحل رشد مو چگونه است؟ و پروتئین بدن می شود
  • استرس فیزیکی مو ، برای مثال استفاده از شامپو نامناسب و یا مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت
  • عوامل محیطی مانند تغییرات آب هوا ، آلودگی هوا، تغییرات فصلی ، میزان تابش نور خورشید و …
  • مسائل روحی و روانی مانند ترس ، اضطراب دائمی ، خستگی ، افسردگی
  • برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی (سرترالین و …) و داروهای رقیق کننده خون (وارفارین ، پلاویکس و ..)

 

 

سخن آخر

موی هر فردی با سرعتی متفاوت از فردی دیگر رشد می کند. عوامل بسیاری از جمله ژنتیک، جنسیت و سن می توانند بر سرعت رشد مو تاثیرگذار باشند. و استفاده از تمام روشهای بالا برای رشد مو تاثیرگذار است مشروط به اینکه فاکتور صبر را فراموش نکنید و بدانید که رشد مو و بلند کردن مو مستلزم گذشت زمان خواهد بود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 17 Average: 4.3]

فوریه 5, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سفید کردن دندان در شیراز x بخوانید...