منوی سایت

پیکرتراشی

بازدیدها: 78

 پیکرتراشی

شما چقدر از پیکرتراشی اطلاع دارید؟ پیکرتراشی لاغری چیست؟ تا به حال از پیکرتراشی بدون جراحی چیزی شنیده اید؟ هزینه پیکرتراشی چقدر در میآید؟ از عوارض پیکرتراشی مطلع هستید ؟ تمام اینها رایج ترین سوالات در مورد پیکر تراشی است که در اینجا به آنها پاسخ داده ایم.


مقدمه ای بر پیکر تراشی

پیکر تراشی چیست؟ پیکر تراشی یک روش پزشکی برای کاهش چربی های اضافه ی بدن است. در این روش همان طور که از نامش برمی آید پزشک متخصص بسان مجسمه سازی توانا و قهار اندام شما را می تراشد و فرمی موزون و متناسب پدید می آورد.

به یاد داشته باشید ماندگاری و دوام موفقیت آمیز ترین روش پیکر تراشی نیز به طور قطعی قابل تضمین نیست و لازمه ی آن رعایت رژیم غذایی و ورزش مناسب است. پیکر تراشی یا جراحی لاغری روش های متفاوتی دارد و انتخاب یکی از روش های پیکر تراشی برای رسیدن به اندامی ایده آل مانند یک راه میانبر عمل خواهد کرد و شما را به نتیجه ی دلخواه خواهد رساند. اما فراموش نکنید در مسیر هر راه میانبری ممکن است دست اندازهایی نیز وجود داشته باشد و نسبت به مسیر طبیعی و طولانی پیش رو مانند ورزش و رژیم غذایی عوارضی نیز به همراه داشته باشد.

در این مقاله به توضیح پیرامون انواع روش های پیکر تراشی یا جراحی لاغری و مقایسه ی آن ها با یکدیگر می پردازیم.

 

پیکر تراشی یک روش پزشکی برای کاهش چربی های اضافه بدن است

 


معرفی  انواع روش های پیکر تراشی

برای خلاص شدن از دست چربی های اضافه بدن راه های گوناگونی وجود دارد که یکی از کوتاه ترین آن ها جراحی لاغری یا پیکر تراشی لاغری است.

به طور کلی جراحی لاغری به 6 روش امکان پذیر است:

  1. پيكرتراشيبا ليپوماتيك
  2. پيكرتراشي با ليپوليز
  3. پيكرتراشي با اولتراسونيك
  4. پيكرتراشي با ليپوست
  5. پيكرتراشي با ليپوساكشن
  6. جراحی شکم ابدومینوپلاستی

 

برای پیکر تراشی روش های مختلفی وجود دارد

 


انواع روش های پیکرتراشی

در این بخش به توضیح پیرامون انواع روش های جراحی لاغری و نحوه ی انجام هر یک از آن ها می پردازیم:

  • پيكرتراشيبا ليپوماتيك: در این روش که از آن به پیکرتراشی بدون جراحی نام میبرند برای کاهش چربی های اضافه بدن برشی صورت نمی گیردو نوعی پیکرتراشی شکم وپهلو از طریق ایجاد سوراخ روی ناحیه ی مورد نظر و فروکردن میله ای در آن انجام می شود. این روش برای افرادی که قصد فرم دهی سایر نقاط بدنشان را دارند مناسب است چرا که چربی های خارج شده طی این روش قابل استفاده اند و فرد قادر است از طریق چربی های سازگار با بدن خودش، برای فرم دهی سایر نقاط بدنش اقدام کند.
  • پيكرتراشي با لیزر ليپوليز:. در این روش با استفاده از امواج اقدام به گرم کردن چربی های اضافه بدن می نمایند.
  • پیکر تراشی با اولتراسونيك: این روش با استفاده از لیزر (امواج اولتراسونیک) و تزریق مایع انجام می شود. در این روش با توجه به میزان چاقی و شرایط جسمانی فرد، از طریق برشی، مقداری مایع وارد بدن می شود و چربی های اضافه از طریق کبد خارج می شود.

 

روش های متفاوتی برای پیکرتراشی وجود دارد

 

 

تفاوت لیپوماتیک با لیپولیز و اولتراسونيك :

همان طور که پیش تر ذکر شد در روش اول، چربی های خارج شده از بدن دوباره قابل استفاده هستند و می توان آن ها را برای فرم دهی سایر نقاط بدن به کار برد اما در روش دوم و سوم چربی های خارج شده از بدن به علت مایع بودن و گرم شدن، دیگر قابل استفاده نخواهند بود. در نتیجه شخصی که علاوه بر کاهش چربی های اضافه به فرم دهی سایر نقاط بدنش نیز می اندیشد باید از روش اول استفاده کند.

  • پیکر تراشی با ليپوست: لیپوست یکی از جدید ترین دستگاه های لاغری است. در این روش برای جداسازی سلول های چربی از بافت بدن به طور همزمان از دو تکنیک استفاده می شود. این دو عبارت اند از تکنیک A.L هنگام تزریق و تکنیک لرزش یا ویبریشن به صورت رفت و برگشتی. در این روش احتمال ایجاد پستی و بلندی و گلوله شدن چربی ها در زیر پوست وجود ندارد. همچنین چربی های خارج شده طی این روش مشابه روش اول، برای حجم دهی و فرم دهی سایر نقاط بدن نیز قابل استفاده هستند.

 

از عوارض پیکرتراشی چقدر اگاهی دارید

 

  • پيكرتراشي با ليپوساكشن: این روش بر پایه ی مکش چربی های اضافه بدن بنا شده است. در این روش لوله ای به نام کانول که به دستگاه مکش وصل می باشد را از طریق یک برش وارد بدن می کنند و اقدام به کاهش چربی ها می نمایند لازم به ذکر است در این روش چربی های خارج شده برای استفاده ی دوباره، از کیفیت لازم و کافی برخوردار نبوده و افرادی که قصدشان فقط کاهش چربی های اضافه بدن است نه فرم دهی و ترمیم، می توانند از این روش استفاده کنند.
  • جراحی شکم ابدومینوپلاستی: در این روش با استفاده از دو برش، یکی در نزدیکی لگن و دیگری در اطراف ناف اقدام به پیکرتراشی شکم و پهلو می نمایند. برای انجام این کار، فرد را تحت بیهوشی کامل قرار می دهند. این روش عوارض جانبی زیادی به دنبال خواهد داشت که عبارت اند از:

 

عوارض پیکرتراشی

انجام این عمل برای افراد سنگین وزن و بسیار چاق مناسب نیست. افرادی که قصد دارند پیکرتراشی یا لیپوماتیک را انجام دهند باید میزان توده مشخصی داشته باشند و همچنین این عمل نباید برای همه افراد در همه سنین انجام گیرد از عوارض شایع پیکرتراشی میتوان به موارد زیر اشاره  کرد:

  • کبودی شدید
  • تورم
  • عدم تقارن در فرم دهی بدن
  • تجمع مایعات در زیر زخم
  • عفونت
  • خونریزی
  • مرگ بافت یا از دست رفتن قسمتی از پوست
  • افتادگی و شل شدن پوست

 

 

حال که با انواع روش های پیکر تراشی و نحوه ی عملکرد آن ها آشنا شدید می توانید با مشورت پزشک متناسب با خواسته های خود، بهترین روش را برگزینید. گفتنی است دو روش لیپوماتیک و لیپوست به علت عوارض کم و چربی های قابل استفاده ای که دارند نسبت به سایر روش ها در صدر جدول قرار می گیرند.

 

با مشورت پزشک می توانید بهترین روش پیکر تراشی را انتخاب کنید


هزینه پیکرتراشی

هزینه پیکرتراشی به نوع روش انتخابی، میزان چربی های اضافی،تعداد جلسات درمان، محل درمان، تجربه پزشک، منطقه جغرافیایی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد که پس از انجام معاینات لازم، توسط پزشک متخصص مشخص می شود.

 


اگر تصمیم به پیکر تراشی دارید داشتن شرایط زیر الزامی است

انتخاب هریک از روش های فوق برای پیکر تراشی شرایط و ویژگی های خاصی را می طلبد که از طریق مشورت با پزشک از آن مطلع خواهید شد اما شرایطی کلی نیز وجود دارد که به آن اشاره می کنیم. این شرایط عبارت اند از:

  • عدم ابتلا به بیماری های قلبی
  • عدم ابتلا به افسردگی و بیماری های روانی
  • عدم استعمال دخانیات
  • عدم بارداری
  • عدم وسواس نسبت به تقارن کامل بدن و مقایسه با افراد دیگر
  • داشتن اراده قوی برای پایبندی به رژیم غذایی و ورزش مناسب

همراهان گرامی، در این مقاله شما را تا حدودی با انواع روش های پیکر تراشی و نحوه ی عملکرد هر یک آشنا کردیم. بدون شک بهترین نتیجه زمانی عایدتان می شود که مراجعه به پزشکی ماهر و کاربلد را سرلوحه ی کار قرار دهید و با آگاهی از وضعیت جسمانی خود و مشورت با پزشک مورد نظر اقدام به انتخاب یکی از روش های پیکر تراشی نمایید.

 

بهترین نتیجه پیکر تراشی یا ورزش و رژیم غذایی مناسب به دست می آید                                  

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

آگوست 11, 2020
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
طراحی نقش حنا در شیراز x بخوانید...