منوی سایت

نظافت راه پله و مشاعات

بازدیدها: 786

نظافت راه پله و مشاعات

نظافت راه پله و مشاعاتیکی از دشوارترین و در عین حال قابل توجه ترین امور نظافتی هر ساختمان به حساب می آید. برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان، یک برنامه نظافت ساختمان منظم در نظر بگیرید و از آن غافل نشوید.

اولین مکانی که بدو ورود به یک ساختمان، با آن روبرو خواهید شد پارکینگ،حیاط، راه پله و آسانسور است. حال اگر می خواهید ساختمانی که در آن زندگی می کنید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد و علاوه بر قسمت های داخلی منزل شما، درخشندگی و زیبایی قسمت های بیرونی آن نیز زبانزد خاص و عام گردد از شرکت های خدماتی-نظافتی معتبر و کارگرهای ماهر و کاربلد کمک بگیرید و از زندگی در ساختمانی سراسر تمیز، درخشنده و خوش بو لذت ببرید.

لازم است برای نظافت راه پله و مشاعات برنامه ی منظمی درنظر بگیرید


چرا نظافت راه پله و مشاعات اهمیت دارد؟

بخش هایی از ساختمان مانند پارکینگ، حیاط، راه پله و آسانسور، به سبب استفاده ی عمومی و تردد همگانی ساکنین ساختمان، به طور چشمگیری در معرض میکروب و آلودگی قرار دارند و در صورت بی توجهی به آنها، بهداشت عمومی و سلامتی ساکنین، در معرض خطر قرار جدی قرار می گیرد. لذا برای پیشگیری از خطر و بالا بردن سطح بهداشت عمومی ساختمان و تضمین سلامتی ساکنین، تدوین برنامه نظافت ساختمان منظم و اصولی جهت نظافت راه پله و مشاعات امری ضروری و گریزناپذیر است.


آیا از اهمیت مواد شوینده برای نظافت راه‌پله و مشاعات اطلاع دارید؟

قبل از هر اقدامی، بررسی جنس مصالح و کفپوش های به کار رفته در ساختمان، از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم شناخت ویژگی های مصالح و استفاده از مواد شوینده ناهماهنگ با آن ها، سبب از بین رفتن رنگ و جلای مصالح شده و آن ها را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد. لذا در نظر گرفتن شوینده ای متناسب و هماهنگ با مصالح موجود، در نظافت راه پله و مشاعات یک ساختمان حرف اول را می زند.( برای مثال شوینده های اسیدی و جوهر نمک سبب خوردگی و ساییدگی سنگ های ساختمانی می شوند.)

برای بالا بردن سطح بهداشت عمومی، نظافت راه پله و مشاعات امری گریزناپذیر است
برای بالا بردن سطح بهداشت عمومی، نظافت راه پله و مشاعات امری گریزناپذیر است

قدم به قدم تا نظافت راه پله و مشاعات

در این بخش مراحل نظافت راه پله و مشاعات را به صورت قدم به قدم شرح می دهیم:

  •  قدم اول: دستمال کشیدن شیشه ها

اولویت بندی کارها و رعایت سلسله مراتب در تمیزی راه پله و مشاعات، افزایش سرعت عمل و حصول نتیجه ای بهتر را به دنبال دارد. اولین قدم در نظافت راه پله و مشاعات، تمیزکردن شیشه ها است. برای این کار ابتدا با استفاده از یک دستمال نخی نمدار، قسمت های داخلی و سپس قسمت های خارجی شیشه را غبارگیری کنید و پس از آن به کمک شیشه پاک کن، مرحله ی نهایی را انجام دهید.

  • قدم دوم: نظافت راه پله ها به ترتیب از طبقه بالا به پایین

برای نظافت راه پله ها، ابتدا می بایست به کمک یک جارو و خاک انداز، آشغال ها و گرد و غبار روی زمین برداشته شوند وپس از آن، طی دستی در سطلی محتوی محلول آب، تاید و مقداری وایتکس فرو می رود و روی زمین کشیده می‌شود. در مرحله ی آخر، برای جلوگیری از لیز خوردن افراد، با استفاده از یک دستمال خشک، رطوبت باقی مانده در سطح پله ها گرفته می شود.

  •  قدم سوم: نظافت نرد ها، شیشه ها و کلید و پریزها

در این مرحله از نظافت راه پله و مشاعات، نوبت به تمیز کردن نرده و کلید و پریزهای راه پله می رسد. برای این کار می توانید از محلول آب ریکا، استفاده کنید و به کمک یک دستمال آغشته به محلول، اقدام به تمیز کردن و سپس خشک کردن قسمت های ذکر شده نمایید.( جهت تمیز کردن کلید و پریز به سبب ارتباط با برق، دقت بیشتری به خرج دهید).

  • قدم چهارم: نظافت در، دیوار، کف و شیشه آسانسور

این مرحله را نیز به کمک دستمال نمدار آغشته به محلول آب، تاید و مقدار کمی وایتکس به اتمام برسانید. برای تمیز کردن شیشه و آینه از شیشه پاک کن و روزنامه استفاده کنید.

  •  قدم پنجم: نظافت حیاط، پارکینگ و پشت بام:

در قدم پنجم از نظافت راه پله و مشاعات، به نظافت حیاط، پارکینگ و پشت بام می رسیم. برای انجام این مرحله، ابتدا کل سطح فضا، جارو زده می شود و پس از آن به کمک شلنگ آب و طی دستی، شست و شوی آن ها انجام می شود.

  • قدم ششم: نظافت و تمیز کردن درب کوچه، درب ورودی ساختمان و آیفون

در این مرحله از نظافت راه پله و مشاعات، پای لوازم و تجهیزات برقی به میان می آید به همین خاطر احتیاط و دقت بیشتری می طلبد. درب های ریموت دار مانند درب پارکینگ، درب بازکن های چشمی مانند درب ورودی و لابی ساختمان و مواردی از این قبیل به هیچ وجه نباید مستقیما با شلنگ آب شسته شوند زیرا احتمال خرابی تجهیزات برقی موجود در آنها و خطر برق گرفتگی وجود دارد. بهترین روش برای انجام این مرحله استفاده از مواد شوینده و دستمال نمدار است.( نظافت آسانسور نیز به سبب ارتباط با برق، مانند این مرحله احتیاط و توجه بیشتری می طلبد).

  • قدم هفتم: نظافت و شست و شوی محوطه جلوی درب کوچه ساختمان

شست و شو و نظافت محوطه جلوی درب ساختمان نیز، جزء وظایفی است که نظافتچی ساختمان بایستی انجام دهد.

برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان از شرکت های خدماتی-نظافتی کمک بگیرید.


انتخاب شرکت خدماتی-نظافتی معتبر

همراهان گرامی، هم اکنون با هفت مرحله ی کلی نظافت راه پله و مشاعات یک ساختمان، آشنا شدید. بدون شک تمیز کردن تمامی قسمت های یک ساختمان توسط یک فرد عادی و بدون مهارت های لازم، امری دشوار و طاقت فرسا است و نتیجه ای مطلوب و دلچسب به دنبال نخواهد داشت. شرکت های نظافتی-خدماتی معتبری در سطح شهر وجود دارند که کارگرانی آموزش دیده و دارای مهارت های لازم زیر نظر آن ها مشغول به کار هستند.

مدیران ساختمان می توانند برنامه نظافت ساختمان را برنامه ای منظم برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان در نظر بگیرند و از طریق اضافه کردن مبلغ مختصری به شارژ ماهیانه ساکنین، هزینه ی آن را تامین کنند، با این کار هم گامی بزرگ جهت رفاه، آسایش و سلامتی ساکنین ساختمان برداشته اند و هم حال و هوایی تمیز و با طراوت را در محل زندگی خود و دیگر ساکنین پدید آورده اند.

هم اکنون برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان، می توانید درخواست خود را از طریق مراجعه ی حضوری یا آنلاین با شرکت های خدماتی- نظافتی در میان گذاشته و تمیزی و درخشندگی را برای محل زندگی خود به ارمغان بیاورید.

برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان خود، می توانید از شرکت های خدماتی-نظافتی کمک بگیرید.

 

برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان خود، می توانید از شرکت های خدماتی-نظافتی کمک بگیرید.

 

نظافت راه پله و مشاعات به عهده چه کسی است؟

از آنجایی که  نظافت راه پله و مشاعات بدلیل اینکه یک مکان عمومی میباشد و شاید هیچکس مسئولیت نظافت آن را به عهده نگیرد، بهترین کار این است که مدیر یا مسئول ساختمان با هماهنگی تمام ساکنین ساختمان با یک شرکت خدماتی برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان قرارداد بسته و به امور نظافتی آن رسیدگی نماید یا اینکه با توافق تمام اعضای ساختمان تصمیم دیگری برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان گرفته شود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

آگوست 18, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خدمات پزشکی در منزل شیراز x بخوانید...