منوی سایت

علت مور مور شدن بدن چیست

بازدیدها: 13380

علت مور مور شدن بدن چیست

علت مور مور شدن بدن چیست؟ اگر بدنبال پاسخ این پرسش و یا علت مور مور شدن پا، علت مور مور شدن پشت کمر، علت مور مور شدن دست چپ، علت سوزن سوزن شدن بدن و سر هستید در سارجو بمانید و ادامه این محتوا را از دست ندهید، چرا که ما در اینجا نه تنها به پاسخ علت مور مور شدن بدن چیست پرداخته‌ایم بلکه علت مور مور شدن بدن در طب سنتی را نیز برایتان شرح داده‌ایم، با تیم سارجو همراه شوید.

در محتوای علت مور مور بدن جیست می‌خوانیم


مور مور شدن بدن

مور مور شدن بدن که با نام‌هایی چون گز گز بدن، سوزن سوزن شدن بدن و سر نیز شناخته می‌شود نام‌هایی هستند که بر یك احساس ناخوشایند كه معمولا در دست ها و یا پاها ایجاد شده می‌نهند. در این حالت فرد احساس می‌كند كه پوست او را با سوزن های متعددی فشار می‌دهند این حس معمولا دردناك نیست ولی به هر حال احساس میشود، یا مثلا فرد احساس میكند مورچه های متعددی بر روی پوست او حركت می‌كنند.

 

مور مور شدن بدن خبر از چه چیزی می‌دهد؟

گزگز یا مورمور شدن بدن یك علامت است نه یك بیماری و وجود آن نشانه اینست كه علتی در بدن موجب بروز آن شده است كه باید كشف و البته درمان شود. فراموش نکنید اگر مور مور شدن یا گز گز دست و پا ناشی از یک مشکل پزشکی باشد معمولا علائم دیگری هم همراه با مور مور شدن برایتان پیش خواهد آمد. اگر دست یا پاهایتان سوزن سوزن یا مور مور می‌شود دقت کنید چه زمانهایی این اتفاق می افتد و چقدر طول می کشد. به پزشک مراجعه کنید و علائم خود را دقیق برای پزشک توضیح بدهید.

 

 

علت مور مور شدن پا

علت مور مور شدن پا می‌تواند بسیار مختلف باشد در حالت عادی مثلا اگر فرد به حالتی غیرعادی بنشیند یا بخوابد، شاید به عصبی فشار وارد شود و همین علت مور مور شدن پا شود.

اما در برخی موارد مورمور شدن پا یا دست می‌‌تواند نشانه‌ای از آسیب‌های عصبی باشد که براثر صدمات ناشی از ضربه یا تکرار استرس، عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی، قرار گرفتن در معرض سموم و یا بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت ایجاد شده باشد. چنین آسیب‌های عصبی بدلیل اینکه اعصاب اندام‌های دور از مغز و نخاع مانند اعصاب دست و پا را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد به عنوان نوروپاتی محیطی شناخته می‌‌شوند.

 

علت مور مور شدن دست چپ و راست

 علت مور مور شدن دست چپ و راست  و یا علت مور مور شدن پشت کمر می‌تواند مانند علت مور مور شدن پا باشد یا دلایل عمده زیر مور مور شدن دست چپ و راست و  را برایتان به همراه داشته باشد.

  • بیماری دیابت

بیماری دیابت یکی از رایج ترین دلایل گزگز ،بی حسی ،خواب رفتگی و احساس سوزش دست چپ و ر است و یا پاها می‌باشد. معمولاً این شرایط از ناحیه پاها شروع می شود و می تواند اولین نشانه ابتلای فرد به بیماری دیابت باشد.

 

 

  • کمبود ویتامین

کمبود ویتامین یک علت مور مور شدن دست چپ و راست و پا می باشد. وجود ویتامینهایی مثل ویتامین ای، ب-1، ب-6 و ب-12 برای عملکرد عصب ضروری هستند. کمبود هر کدام از آنها می تواند علت آسیب عصب و در نتیجه علت مور مور شدن دست و پا باشد.

  • بیماری ام اس

گاهی اوقات مور مور شدن دست چپ و راست و پاها خبر از بیماری ام اس می‌دهد، البته همانطور که در بالا اشاره کردیم گز گز و یا مور مور شدن بدن به تنهایی نمی‌تواند حاکی از این بیماری یا هر بیماری دیگری باشد. بلکه مور مور شدن بدن به همراه علائم دیگری مثل مشکلات بینایی، اسپاسم یا  انقباض و گرفتگی ممتد غیرارادی عضلانی خستگی، سرگیجه، مشکل در برقراری تعادل خبر از ام اس می‌دهند.

 

  • استرس و نگرانی

افت فشار خون ناشی از استرس و نگرانی از علت مور مور شدن دست و پا است. از علائم اضطراب، تند تند نفس کشین است که باعث می شود تعادل اکسیژن و دی اکسید کربن به هم بخورد، در نتیجه مور مور شدن بدن را در پی داشته باشد.

  • فشار به اعصاب

از دیگر علت مور مور شدن انگشتان دست و پا مچاله شدن عصب است. جراحت، چاقی و آرتروز می تواند از عوامل ایجاد عصب مچاله شده باشند. چنانچه مور مور بدن طی چند روز برطرف نشود بهتر است برای بررسی مشکل، به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که بافت اطراف عصب، فشار زیادی را به آن وارد می کند و باعث اختلال در عملکرد عصب می شود. نتیجه آن ضعف و ایجاد درد و مور مور شدن انگشتان است.


علت مور مور شدن بدن در طب سنتی

علت مور مور شدن بدن در طب سنتی ناشی از پرخونی کثیف که از نظر طب سنتی نیازبه حجامت با شرایط خاص دارد و یا نشانه از کمبود ویتامین ها ، غلبه خلط بلغم (یعنی سردی توام با رطوبات دراندام )، کاهش فشارقلب، غلظت خون، اختلال در عروق دارد که این مور مور شدن بدن در  طب سنتی شاید چنددقیقه و یا حتی چندثانیه طول بکشد و سپس رفع شود ولی به هرحال باید آن را جدی گرفت و در پی علت آن باشید.

 

چه زمانی برای مور مور شدن یا گز گز بدن به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده هریک از علائم زیر به همراه مور مور شدن بدن و یا سوزن سوزن شدن سر و بدن که چند روز ادامه پیدا کند حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • ایجاد ضعف یا فلج در یک طرف بدن بدون علت مشخص.
  • گنگ شدن صحبت های شما در هنگام بیان کردن کلمات.
  • ایجاد تغییر ناگهانی در وضعی ت بینایی.
  • بی حسی به دنبال یک آسیب وارد شده به کمر یا گردن که بطور خاص با از دست دادن هوشیاری همراه بوده باشد.
  • از دست دادن امکان کنترل ادرار و مدفوع.
  • شرایط بی حسی که با گذشت چند دقیقه بر طرف نشود یا در زمان راه رفتن تشدید گردد.
  • ایجاد حالت گیجی، اسپاسم، یا رعشه در بدن.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 16 Average: 3.9]

مارس 25, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش هنگ درام در شیراز x بخوانید...