منوی سایت

بهترین رمان های جهان

بازدیدها: 322

بهترین رمان های جهان

اگر از آن دسته افرادی هستید که  بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه را رمان می‌دانید و به دنبال  مطالعه بهترین رمان های جهان هستید و می‌خواهید بهترین کتاب های رمان و یا بهترین رمان های جهان برای جوانان  را بشناسید، پس در سارجو بمانید چرا که ما در اینجا به معرفی بهترین رمان های درام، بهترین رمان های کلاسیک جهان، یهترین رمان های جهان عاشقانه و حتی بهترین رمان های قرن 21 پرداخته ایم.

معرفی بهترین رمان های جهان

اگر بدنبال پیدا کردن رمان های جهان برای مطالعه هستید ما با یک دسته بندی کار شما را راحت کرده‌ایم.

  • بربادرفته اثر مارگارت میچل

بر باد رفته یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان است که مارگارت میچل برای این رمانِ عاشقانه‌ی بی‌نظیر جایزه‌ی ادبی نوبل سال ۱۹۳۷ را دریافت نمود. اقتباسی از کتاب برباد رفته به کارگردانی ویکتور فلمینگ نیز ساخته شد  که در سراسر جهان رکورد فروش را شکست.

 

 

  • غرور و تعصب اثر جین آستین

کتاب غرور و تعصب  محبوب‌ترین رمان جین آستن و یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات کلاسیک جهان است،که می‌توان از آن به عنوان  یکی از معروف ترین رمان های عاشقانه جهان نام برد. قهرمان داستان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در کل ادبیات به حساب می‌آید. در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب وجوش و خویشتن‌داری، ارزش‌های رمانتیک و  بسیاری ویژگی‌های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته‌اند.

 

  • جین ایر(Jane Eyre) اثر شارلوت برونته

رمان عاشقانه جین ایر یکی از بهترین رمان های جهان عاشقانه قرن 19 بحساب می‌آید، شارلوت برونته نویسنده‌ی جین ایر مانند بسیاری از زنان نویسنده در دوران خودش از اسم مستعار مردانه برای نوشته‌هایش استفاده می‌کرد. جین ایردر ۳ بخش و ۳۸ فصل نوشته شده است و داستان زندگی دختری به همین نام از کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند.

  • دن کیشوت اثر سر وانتس

دن کیشوت نام رمانی است از میگل سروانتس ساآودرا (۱۶۱۶–۱۵۴۷) که در میان بهترین آثار اسپانیایی به شما می آید، شاید تاکنون هیچ کتابی به اندازه دن کیشوت این‌همه مورد عشق و علاقه ملل گوناگون نبوده‌است. خواندن دن کیشوت یک سفر طولانی و بسیار جذاب است که به نظر من همه باید آن را تجربه کنند. سفر با پهلوانی که هدفی درست و قابل ستایش دارد اما راه درستی برای رسیدن به آن انتخاب نکرده است. در ایران، دن کیشوت به واسطه ترجمه بی‌همتای محمد قاضی است که ماندگار شده است. این ترجمه خود یک شاهکار مثال‌زدنی است که بسیاری – از جمله نجف دریابندری – معتقدند خواندن ترجمه محمد قاضی روش خوبی برای آموختن ظرفیت‌های زبان فارسی است.

 

  • بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب بلندی های بادگیر یکی از بهترین رمان های جهان عاشقانه با عنوان اصلی Wuthering Heights تنها رمان امیلی برونته است که شهرتی جهانی یافته‌ است. امیلی برونته خواهر کوچک‌تر شارلوت برونته و خواهر بزرگ‌تر ان برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از بزرگ‌ترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند. کتاب بلندی‌ های بادگیر در سال ۱۸۴۷ منتشر شد، یک سال بعد، یعنی در سال ۱۸۴۸، امیلی برونته بر اثر بیماری سل از دنیا رفت.

 

 

  • من پیش از تو اثر جوجو مویز

رمان عاشقانه من پیش از تو نوشته جوجو مویز نویسنده بریتانیایی معروف ترین و پرفروش ترین کتاب این نویسنده بحساب می‌آید. من پیش از تو را می‌توان در دسته بهترین رمان های قرن 21 جا داد. براساس این رمان عاشقانه جهان فیلمی با بازی امیلیا کلارک نیز ساخته شده است.

 

 

  • آنشرلی اثر لوسی ماد مونتگمری

مجموعه رمان‌های آنشرلی از جمله بهترین رمان های جهان برای جوانان است که در دسته بهترین  رمان های کلاسیک جهان جای دارد که براساس این رمان 8 جلدی زیبا فیلم ها و انیمیشن های زیادی ساخته شده است. شخصیت اصلی رمان دختری پرجنب و جوش و خیال پرداز است. مجموعه‌ی آنی شرلی شامل 8کتاب با نام‌های آنی شرلی در گرین گیبلز، آنی شرلی در اونلی، آنی شرلی در جزیره، آنی شرلی در ویندی پاپلرز، آنی شرلی در خانه‌ی رویاها، آنی شرلی در اینگل ساید ، دره‌ی رنگین کمان و ریلا در اینگل ساید می‌باشد.

 

  • بابا لنگ دراز اثر جین وبستر

کتاب بابا لنگ‌ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر نویسنده‌ی آمریکایی یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان بحساب می‌آید، این رمان مجموعه‌ای از نامه‌های دختری جوان به نام جودی آبوت است که برای یک مرد ثروتمند و نیکوکار می‌نویسد.

 

 

  • مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

کتاب مردی به نام اوه اولین رمان نویسنده سوئدی، فردریک بکمن است که به بیش از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده است و یکی از رمان های عاشقانه جهان بحساب می‌آید. فیلمی نیز بر اساس این رمان بی نظیر ساخته شده است که در سال ۲۰۱۷  نامزد جایزه اسکار در قسمت بهترین فیلم خارجی زبان می باشد. (رقیب فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی بود.)

 

  • بینوایانان اثر ویکتورهوگو

بینوایان نام زیباترین رمان نوشته شده به قلم ویکتور هوگو، نویسنده فرانسوی است که کتاب خود را برای اولین بار در سال 1862 منتشر کرد. کتاب بینوایان یکی از بزرگترین کتاب های جهان در قرن 19 بود و هنوز هم بعد از گذشت سال ها، همواره در لیست بهترین کتاب های دنیا قرار دارد. رمان بینوایان در سیر داستانی خود به بررسی ماهیت قانون و اجرای حکم در دوران قرن هجدهم می پردازد و فیلمی نیز براساس این رمان ماندگار ساخته شده است.

  •  در جست و جوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

کتاب «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» نوشته‌ی نویسنده‌ی معاصر فرانسوی «مارسل پروست» و برگردان نویسنده، مترجم و هنرمند نام‌آشنای ایرانی، «مهدی سحابی» است.  فانی‌بودن موضوع اصلی این رمان بلند است، مارسل، راوی و شخصیت اصلی رمان در جست و جوی زمان از دست رفته، همزمان با توصیف داستان زندگی خود، شخصیت هایی به یاد ماندنی را نیز به مخاطب معرفی می کند. پروست این رمان را در طی چهارده‌سال و در هفت جلد نوشته ‌است.

 

 

  • شما که غریبه نیستید اثر هوشنگ مرادی کرمانی

“شما که غریبه نیستید” عنوان زندگینامه ی هوشنگ مرادی کرمانی، از نویسندگان بزرگ ادبیات کودکان ایران است که به صورت خاطره نویسی به ترتیب زمان به وسیله خود ایشان نوشته شده است.شما که غریبه نیستید را می‌توان از بهترین رمان های جهان برای جوانان نام برد. خواندن این زندگینامه الگویی در اختیار نوجوانان می گذارد که با همه ی رنج ها و ضربه های عاطفی راه خود را طی می کند و به موفقیت می رسد و اعتبار اجتماعی دلخواه خود را بدست می آورد و به آنان فرصت همانند سازی با شخصیتی را می دهد که هدفی والا دارد و در راه آن همه سختی ها را تحمل می کند.

 

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 10 Average: 4.7]

می 31, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
کلاس رالی در شیراز x بخوانید...