بازدیدها: 375
چند سالیست که شغل نوشتن محتوای تبلیغاتی بسیار باب شده است چراکه روز به روز تاثیر محتوای تبلیغاتی بر جذب مشتری افزایش می یابد. حال اگر میخواهید شما با اصول محتوا نویسی و خدمات محتوا نویسی تبلیغاتی توسط شرکت های معتبر، نکات محتوا نویسی حرفه ای و … آشنا شوید پس با هم ادامه مطلب را بخوانیم ما همه ی نکاتی که باید برای آموزش محتوا نویسی قائل شد؛ در این پست بررسی کرده ایم.
یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا و تولید محتوای تبلیغاتی، محتوای آموزشی، خبری و … است و در این جهت فرد باید محتوای ارزشمندی منتشر کند تا شاهد رشد چشمگیر کسب و کار خود باشد و با همین محتوا نویسی بتواند سود کسب کند. به همین دلیل است که وبمسترها مجبورند هر روزه محتواهای جذاب و تخصصی در فضای وب سایت خود منتشر کنند. حال در بین تمامی انواع محتوا نویسی ها (محتوا نویسی آموزشی، محتوا نویسی خبری، محتوا نویسی کاربردی، محتوا نویسی تبلیغاتی و …) محتوای تبلیغاتی از محتواهایی است که اگر به صورت جذاب و ارزشمند تهیه شود، میتواند باعث اعتبار بخشیدن به کسب کار شما در نظر مخاطبان شود.
امروزه هر کسی که سایت، وبلاگ، حساب اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، و یا هر شبکه ی اجتماعی دیگری دارد در حال تولید کردن محتوا است. شما باید بسته به نوع شبکه ای که در آن فعالیت میکنید، مطالب جالب و جذابی داشته باشید که بتواند بیشتر از مطالب بقیه مورد توجه قرار گیرد. واضح است که رقابت تنگاتنگی بین کابران در جریان است. این رقابت، زمانی جدی تر میشود که تولیدکننده ی محتوا در حال فروش کالا و یا عرضه ی خدمات باشد. هر چه نویسنده ی محتوا به مهارت های نوشتن و بازاریابی آگاه تر باشد شانس دیده شدن و موفقیتش بیشتر میشود. اگر هم به تولید محتوابه چشم یک شغل نگاه میکنید ماجرا جدی تر میشود.
همانطور که می دانید محتوا نویسی شامل اصول و قواعدی است که باید یک تولید کننده محتوا، آن ها را پیاده سازی کند؛ محتوا نویسی حرفه ای هم محتوایی است که در کنار رعایت اصول محتوا نویسی تبلیغاتی، خبری، محتوا نویسی آموزشی و کاربردی و … بتواند خیلی راحت مشتری دلخواه خود را با ترفند هایی، جذب کند و برای شرکت سود بیاورد. در ادامه همراه ما باشید تا با نکات محتوا نویسی حرفه ای آشنا شوید.
توجه: اگر برای سایت خود به دنبال یک فردی میگردید؛ که کار محتوا نویسی حرفه ای را انجام می دهد؛ پس با این شماره 09177093591 تماس بگیرید.
برای یک ارتباط موفق از طریق دیجیتال مارکتینگ شناسایی مخاطبانی است که با آنها سر و کار دارید. باید کاملاٌ مشخص باشد که طیف مخاطبان شما از چه جنس و گروه سنی هستند تا بتوانید برای برقراری ارتباط و نوشتن یک محتوای تأثیرگذار برای آنها، لحن و روش بیان مناسبی پیدا کنید که در عین جذاب بودن، آن اثری را که میخواهید از محتوای شما بگیرند، دریافت کنند. آشنایی با سلائق مخاطبان هدف و موضوعاتی که نیاز دارند دربارهی آن بخوانند یا ببیند و بشنوند اولین گام برای تولید موفق است.
مهم نیست که از خودتان عکس به اشتراک میگذارید یا در قالب نگاهی طنز به مسائل روز جامعه انتقاد میکنید و یا کالایی را که در اختیار دارید میفروشید. مهم این است که با داشتن ایده ها و روشهای خلاقانه در محتوا خودتان را به عنوان یک برند و صاحب سبک در موضوع فعالیت تان تبدیل کنید.
تولید محتوا همیشه نوشتن و استفاده از کلمات نیست. اینترنت و شبکه های مجازی قابلیت های زیادی دارند که میتوانید از آنها به عنوان ابزارهای تولید محتوا برای جذابتر کردن موضوعی که در نظر دارید استفاده کنید. تصاویر مفهومی، موسیقی، انیمشینهای کوتاه و مرتبط و پادکست ها تنها بخشی از کارهای جانبی است که میتوانید برای تولید یک محتوای خوب و جذاب از آنها استفاده کنید.
هر چه بیشتر بر فضای حاکم بر زمینه ی فعالیت تان اشراف داشته باشید راحت تر میتوانید اوضاع را کنترل کنید. زمان کافی برای شناسایی رقبای محتوا خود بگذارید و به طور دقیق بررسی کنید که از چه ابزارها و الگوهایی برای تولید و دیده شدن محتوای خود بهره میبرند. میزان رضایت مخاطبانشان را بسنجید و با راه و روش موفقیتشان آشنا شوید.
در ادامه برای آموزش محتوا نویسی چند قدم را شرح داده ایم تا بتوانید محتوایی مناسب و بسیار تاثیرگذار تولید کنید.
به طور کلی زمانیکه می خواهید در مورد هر موضوعی تبلیغ کنید، در ابتدا باید تحقیق کنید؛ پس باید در گوگل ان محتوایی که میخواهید براش محتوا بنویسید را جستجو کنید و به تحقیق بپردازید. در حین تحقیق باید به مسائلی مثل قیمت محصول و یا خدمات رقبا، نحوه تحویل، رتبه، کیفیت، پاسخگویی، برتری های شما، ضعف رقیبان و … بپردازید. حتما به کلیه موارد بالا دقت کنید و به آنها پاسخ دهید، همین پاسخ ها می توانند به نوشتن تبلیغ اثرگذار شما کمک کند.
در این گام شما باید مشخص می کنید محصولتان/ خدماتتان چه چیزی هست؟ کسب و کار شما چه امکاناتی برای مشتریان دارد؟ نحوه تحویل آن چطور است و مواردی از این قبیل، در تبلیغ نویسی در مورد فهرست امکانات، به موارد قابلیت های محصول شما، نحوه تبدیل، پشتیبانی دقت کنید . آن ها را در محتوای خود ذکر کنید تا مشتری از امکانات شما آگاه شود.
فکر کنید که چطور می توانید یک پیشنهاد رد نشدنی برای محصول خود طراحی کنید، مثلا شما میتوانید در محتوا خود از پیشنهاد رد نشدنی زمان ارسال، پیشنهاد رد نشدنی هدیه ویژه، پیشنهاد رد نشدنی گارانتی ،پیشنهاد رد نشدنی تخفیف برای زمان محدود، پیشنهاد رد نشدنی نسخه آزمایشی، پیشنهاد رد نشدنی محدودیت موجودی کالا و … استفاده کنید.
فکر کنید که در محتوای خود از چه کلمات مولتی ویت کننده ای میتوانید استفاده کنید. مثلا در تیتر ها از خدمات تضمینی، مدل های منحصر به فرد، هدیه شگفت انگیز، هشدار جدی، توصیه مهم، معتبرترین، بهترین، لاکچری ترین و… استفاده کنید. از این کلمات بهتر است در تیترها بهره ببرید.
مشتریان خصوصا جهت خرید در فضای وب، به ضمانت نیاز دارند، ضمانتی که در صورت عدم رضایت از کالا یا خدمات پاسخگوی آنها باشد… انواع ضمانتی که می توان به مشتریان ارائه داد عبارتند از :بازگشت وجه بدون قید و شرط، گارانتی تعویض، گارانتی تعمیرات و خدمات پس از فروش، گارانتی بازگشت دو برابر وجه به مشتری.
دقت کنید که مردم از تصاویر تکراری و یا تصاویر عمومی خسته شده اند، و همچنین توجه کنید که گوگل هم متوجه می شود که شما از تصاویر اختصاصی استفاده کرده اید یا تصاویر دیگران را استفاده کرده اید. پس در این راستا می توانید از تصاویر اختصاصی خود استفاده کنید، بهتر است از تصاویر ایرانی استفاده کنید تا حس مورد نظر مخاطب را در طرح ایجاد کنید. اگر می توانید؛ یک دوربین حرفه ای تهیه کنید و عکس برداری کنید و یا در سایت هایی که عکس های خاصی را به فروش میرسانند، حساب باز کنید.
همه تولید کنندگان محتوا بدانند که اولین پاراگراف مهم ترین پاراگراف است چرا که اگر پاراگراف اول محتوا جذاب بود؛ آن وقت مشتری و یا همان کاربر ادامه محتوا را می خواند در غیر این صورت احتمال بازدید کامل محتوا کم میشود، در واقع این پاراگراف بایستی به قدری قوی باشد که کاربر دلیل ادامه دادنش و خواندن باقی مطالب را در آن ببیند. بنابراین در اولین پاراگراف دلیل هایی بیاورید که کاربر متقاعد شود مقاله را با علاقه و دقت تا انتها مطالعه نماید.در اولین پاراگراف می توانید یک مقدمه از چیزی که میخواهید نصیب کاربر کنید بگویید. و در کنارش یکجور چالش و سوال در ذهن کاربر ایجاد کنید تا ترغیب شود که ادامه محتوا را بخواند.
متن خود را بهتر، روان تر و قابل فهم نگارش کنید. منظور از روان و قابل فهم این است که بتوانید با نگارش یک متن ساده خواننده و کاربر را به سمت خود جلب کنید. به همین دلیل هر چه متن شما روانتر و قابل فهم تر باشد کاربران و خوانندگان زیادی به سراغ متن شما خواهد رفت. برای اینکه بتوانید یک متن را روان بنویسید باید از کلمات قابل فهم و آشنا در متن استفاده کنید.
استفاده از قابلیت لینک دهی داخلی در محتوای تبلیغاتی یکی از نکات مهم در نوشتن محتوای تبلیغاتی استو شما در هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی می توانید از دیگر مقالات سایت هم کمک بگیرید. قطعاً اینکه مطالب این مقالات را به صورت کامل در محتوای تبلیغاتی خود قرار دهید کار درستی نیست پس بهتر است که به محتوای تبلیغاتی خود لینک دهی کنید. با این کار شما هم دارای یک محتوای تبلیغاتی کامل خواهید بود و هم اینکه بر اساس لینک دهی داخلی سئو سایت شما بهتر و رتبه سایت شما عالی تر خواهد بود.
در این روش پیشنهاد می کنیم که حتما برای کاربر مهلت هم ایجاد کنید، با اینکار احتمال خرید بیشتر می شود. برای مثال در ایمیل مارکتینگ اگر امکان دانلود یک فایل را برای کاربر قرار دهید، کاربر ممکن است به علت وجود فرصت این کار را به زمان دیگری موکول کند و یا اصلا این موضوع را فراموش کند، اما در صورتیکه مدت زمان قرار دهید و مثلا امکان دانلود فایل بصورت رایگان تا تاریخ خاصی باشد، کاربر سعی می کند در اسرع وقت این کار را انجام دهد.
مواردی که یک نویسنده محتوا باید در نظر بگیرد
پست های مرتبط:
آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه وبمستر ها می باشد، از این رو می توانید جهت دریافت خدمات محتوا نویسی تبلیغاتی روی شرکت پرتو ارغوان حساب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات محتوا نویسی با شماره 09177093591 تماس بگیرید.
شغل نوشتن محتوای تبلیغاتی، که بییشتر به شغل اینترنتی نوشتن محتوای تبلیغاتی و محتوا نویسی در منزل باب شده است؛ برای تمامی سایت های و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی بسیار ضروری است. سایت بدون داشتن محتوا عملا هیچ بازده ای نخواهد داشت و انگار مرده ای متحرک میشود. برای اینکه سایت ها زنده باشند و بازدیدکننده ی زیادی را جذب خود کند؛ محتوا نویسی الزامی میشود؛ حال شغل محتوا نویسی محتوای تبلیغاتی به همین دلایل اهمیت پیدا کرده است؛ و برای خود اعتباری گرفته است. یک فرد با رعایت اصول محتوا نویسی تبلیغاتی و استفاده از ترفند های محتوا و گذراندن دوره آموزش محتوا نویسی، به قول معروف به سایت جان می دهد و آن را با نوشتن محتواهای جذاب طبق برنامه ریزی ها یک کارشناس تولید محتوا، بازدید سایت را بالا می برد.
با استفاده از این موارد برای نوشتن محتوای تبلیغاتی، شما می توانید یک محتوای مناسب و کامل را برای تبلیغات خدمات و محصولات و کالاهای خود در اختیار مشتری قرار دهید. مشتریان با مطالعه محتوای تبلیغاتی شما بهتر و راحت تر می توانند نسبت به خرید و استفاده از کالا و خدمات شما تصمیم گیری نمایند. پس همین حالا برای نوشتن یک محتوا غنی و تبلیغاتی آماده شوید.