منوی سایت

اصول محتوا نویسی و خدمات محتوا نویسی تبلیغاتی +نکات طلایی

بازدیدها: 375

 از فنون محتوا نویسی تبلیغاتی چه می دانیم؟

چند سالیست که شغل نوشتن محتوای تبلیغاتی بسیار باب شده است چراکه روز به روز تاثیر محتوای تبلیغاتی بر جذب مشتری افزایش می یابد. حال اگر میخواهید شما با اصول محتوا نویسی و خدمات محتوا نویسی تبلیغاتی توسط شرکت های معتبر، نکات محتوا نویسی حرفه ای و … آشنا شوید پس با هم ادامه مطلب را بخوانیم ما همه ی نکاتی که باید برای آموزش محتوا نویسی قائل شد؛ در این پست بررسی کرده ایم.

 

اهمیت محتوا نویسی در چیست؟

یکی از مهم­ترین و تاثیرگزارترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا و تولید محتوای تبلیغاتی، محتوای آموزشی، خبری و … است و در این جهت فرد باید محتوای ارزشمندی منتشر کند تا شاهد رشد چشمگیر کسب و کار خود باشد و با همین محتوا نویسی بتواند سود کسب کند. به همین دلیل است که وبمسترها مجبورند هر روزه محتواهای جذاب و تخصصی در فضای وب سایت خود منتشر کنند. حال در بین تمامی انواع محتوا نویسی ها (محتوا نویسی آموزشی، محتوا نویسی خبری، محتوا نویسی کاربردی، محتوا نویسی تبلیغاتی و …) محتوای تبلیغاتی از محتواهایی است که اگر به صورت جذاب و ارزشمند تهیه شود، می‌تواند باعث اعتبار بخشیدن به کسب کار شما در نظر مخاطبان شود.

شغل نوشتن محتوای تبلیغاتی

چرا محتوا پادشاه است؟

امروزه هر کسی که سایت، وبلاگ، حساب اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، و یا هر شبکه ­ی اجتماعی دیگری دارد در حال تولید کردن محتوا است. شما باید بسته به نوع شبکه­ ای که در آن فعالیت می­کنید، مطالب جالب و جذابی داشته باشید که بتواند بیشتر از مطالب بقیه مورد توجه قرار گیرد. واضح است که رقابت تنگاتنگی بین کابران در جریان است. این رقابت، زمانی جدی تر می­شود که تولیدکننده ­ی محتوا در حال فروش کالا و یا عرضه­ ی خدمات باشد. هر چه نویسنده­ ی محتوا به مهارت­ های نوشتن و بازاریابی آگاه­ تر باشد شانس دیده شدن و موفقیتش بیشتر می­شود. اگر هم به تولید محتوابه چشم یک شغل نگاه می­کنید ماجرا جدی ­تر می­شود.

 

اصول محتوانویسی


محتوا نویسی حرفه ای

همانطور که می دانید محتوا نویسی شامل اصول و قواعدی است که باید یک تولید کننده محتوا، آن ها را پیاده سازی کند؛ محتوا نویسی حرفه ای هم محتوایی است که در کنار رعایت اصول محتوا نویسی تبلیغاتی، خبری، محتوا نویسی آموزشی و کاربردی و … بتواند خیلی راحت مشتری دلخواه خود را با ترفند هایی، جذب کند و برای شرکت سود بیاورد. در ادامه همراه ما باشید تا با نکات محتوا نویسی حرفه ای آشنا شوید.

توجه: اگر برای سایت خود به دنبال یک فردی میگردید؛ که کار محتوا نویسی حرفه ای را انجام می دهد؛ پس با این شماره 09177093591 تماس بگیرید.

محتوا نویسی حرفه ای

اهداف تبلیغات محتوایی

  • افزایش آگاهی در مورد برند
  • افزایش آگاهی در مورد محصولات
  • افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه
  • ایجاد وفاداری
  • افزایش فروش
  • مشتریان مشتاق

اصول تولید محتوای حرفه ای بر پایه یک استراتژی بکر

جامعه ی هدف محتوا خود را بشناسید

برای یک ارتباط موفق از طریق دیجیتال مارکتینگ شناسایی مخاطبانی است که با آنها سر و کار دارید. باید کاملاٌ مشخص باشد که طیف مخاطبان شما از چه جنس و گروه سنی هستند تا بتوانید برای برقراری ارتباط و نوشتن یک محتوای تأثیرگذار برای آنها، لحن و روش بیان مناسبی پیدا کنید که در عین جذاب بودن، آن اثری را که می­خواهید از محتوای شما بگیرند، دریافت کنند. آشنایی با سلائق مخاطبان هدف و موضوعاتی که نیاز دارند درباره­ی آن بخوانند یا ببیند و بشنوند اولین گام برای تولید موفق است.

برای محتوا، ایده و هدف داشته باشید

مهم نیست که از خودتان عکس به اشتراک می­گذارید یا در قالب نگاهی طنز به مسائل روز جامعه انتقاد می­کنید و یا کالایی را که در اختیار دارید می­فروشید. مهم این است که با داشتن ایده­ ها و روش­های خلاقانه در محتوا خودتان را به عنوان یک برند و صاحب سبک در موضوع فعالیت تان تبدیل کنید.

اصول محتوانویسی

 از همه ­ی ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید

تولید محتوا همیشه نوشتن و استفاده از کلمات نیست. اینترنت و شبکه ­های مجازی قابلیت­ های زیادی دارند که می­توانید از آنها به عنوان ابزارهای تولید محتوا برای جذاب­تر کردن موضوعی که در نظر دارید استفاده کنید. تصاویر مفهومی، موسیقی، انیمشین­های کوتاه و مرتبط و پادکست­ ها تنها بخشی از کارهای جانبی است که می­توانید برای تولید یک محتوای خوب و جذاب از آنها استفاده کنید.

رقبای محتوا خود را بشناسید

هر چه بیشتر بر فضای حاکم بر زمینه­ ی فعالیت تان اشراف داشته باشید راحت ­تر می­توانید اوضاع را کنترل کنید. زمان کافی برای شناسایی رقبای محتوا خود بگذارید و به طور دقیق بررسی کنید که از چه ابزارها و الگوهایی برای تولید و دیده شدن محتوای خود بهره می­برند. میزان رضایت مخاطبانشان را بسنجید و با راه و روش موفقیتشان آشنا شوید.

آموزش محتوا نویسی به روش اصولی و مجذوب کننده

در ادامه برای آموزش محتوا نویسی چند قدم را شرح داده ایم تا بتوانید محتوایی مناسب و بسیار تاثیرگذار تولید کنید.

قدم اول آموزش محتوا نویسی– تحقیق

به طور کلی زمانیکه می خواهید در مورد هر موضوعی تبلیغ کنید، در ابتدا باید تحقیق کنید؛ پس باید در گوگل ان محتوایی که میخواهید براش محتوا بنویسید را جستجو کنید و به تحقیق بپردازید. در حین تحقیق باید به مسائلی مثل قیمت محصول و یا خدمات رقبا، نحوه تحویل، رتبه، کیفیت، پاسخگویی، برتری های شما، ضعف رقیبان و … بپردازید. حتما به کلیه موارد بالا دقت کنید و به آنها پاسخ دهید، همین پاسخ ها می توانند به نوشتن تبلیغ اثرگذار شما کمک کند.

قدم دوم آموزش محتوا نویسی تبلیغاتی – فهرست امکانات

در این گام شما باید مشخص می کنید محصولتان/ خدماتتان چه چیزی هست؟ کسب و کار شما چه امکاناتی برای مشتریان دارد؟ نحوه تحویل آن چطور است و مواردی از این قبیل، در تبلیغ نویسی در مورد فهرست امکانات، به موارد قابلیت های محصول شما، نحوه تبدیل، پشتیبانی دقت کنید . آن ها را در محتوای خود ذکر کنید تا مشتری از امکانات شما آگاه شود.

قدم سوم آموزش محتوا نویسی تبلیغاتی – استفاده از خدمات رد نشدنی

فکر کنید که چطور می توانید یک پیشنهاد رد نشدنی برای محصول خود طراحی کنید، مثلا شما میتوانید در محتوا خود از پیشنهاد رد نشدنی زمان ارسال، پیشنهاد رد نشدنی هدیه ویژه، پیشنهاد رد نشدنی گارانتی ،پیشنهاد رد نشدنی تخفیف برای زمان محدود، پیشنهاد رد نشدنی نسخه آزمایشی، پیشنهاد رد نشدنی محدودیت موجودی کالا و … استفاده کنید.

قدم چهارم آموزش تولید محتوا – استفاده از کلمات جذب کننده (کلمات مولتی ویت کننده)

فکر کنید که در محتوای خود از چه کلمات مولتی ویت کننده ای میتوانید استفاده کنید. مثلا در تیتر ها از خدمات تضمینی، مدل های منحصر به فرد، هدیه شگفت انگیز، هشدار جدی، توصیه مهم، معتبرترین، بهترین، لاکچری ترین و… استفاده کنید. از این کلمات بهتر است در تیترها بهره ببرید.

قدم پنجم آموزش تولید محتوای تبلیغاتی – ضمانت قدرتمند 

قدم پنجم آموزش تولید محتوای تبلیغاتی – ضمانت قدرتمند

مشتریان خصوصا جهت خرید در فضای وب، به ضمانت نیاز دارند، ضمانتی که در صورت عدم رضایت از کالا یا خدمات پاسخگوی آنها باشد… انواع ضمانتی که می توان به مشتریان ارائه داد عبارتند از :بازگشت وجه بدون قید و شرط، گارانتی تعویض، گارانتی تعمیرات و خدمات پس از فروش، گارانتی بازگشت دو برابر وجه به مشتری.

قدم ششم محتوا نویسی – تصاویر و گرافیک حرفه ای

دقت کنید که مردم از تصاویر تکراری و یا تصاویر عمومی خسته شده اند، و همچنین توجه کنید که گوگل هم متوجه می شود که شما از تصاویر اختصاصی استفاده کرده اید یا تصاویر دیگران را استفاده کرده اید. پس در این راستا می توانید از تصاویر اختصاصی خود استفاده کنید، بهتر است از تصاویر ایرانی استفاده کنید تا حس مورد نظر مخاطب را در طرح ایجاد کنید. اگر می توانید؛ یک دوربین حرفه ای تهیه کنید و عکس برداری کنید و یا در سایت هایی که عکس های خاصی را به فروش میرسانند، حساب باز کنید.

قدم هفتم محتوا نویسی : اولین پاراگراف

همه تولید کنندگان محتوا بدانند که اولین پاراگراف مهم ترین پاراگراف است چرا که اگر پاراگراف اول محتوا جذاب بود؛ آن وقت مشتری و یا همان کاربر ادامه محتوا را می خواند در غیر این صورت احتمال بازدید کامل محتوا کم میشود، در واقع این پاراگراف بایستی به قدری قوی باشد که کاربر دلیل ادامه دادنش و خواندن باقی مطالب را در آن ببیند. بنابراین در اولین پاراگراف دلیل هایی بیاورید که کاربر متقاعد شود مقاله را با علاقه و دقت تا انتها مطالعه نماید.در اولین پاراگراف می توانید یک مقدمه از چیزی که میخواهید نصیب کاربر کنید بگویید. و در کنارش یکجور چالش و سوال در ذهن کاربر ایجاد کنید تا ترغیب شود که ادامه محتوا را بخواند.

قدم هشتم محتوا نویسی-نوشتن محتوای روان

متن خود را بهتر، روان تر و قابل فهم نگارش کنید. منظور از روان و قابل فهم این است که بتوانید با نگارش یک متن ساده خواننده و کاربر را به سمت خود جلب کنید. به همین دلیل هر چه متن شما روان‌تر و قابل فهم تر باشد کاربران و خوانندگان زیادی به سراغ متن شما خواهد رفت. برای اینکه بتوانید یک متن را روان بنویسید باید از کلمات قابل فهم و آشنا در متن استفاده کنید.

قدم نهم محتوا نویسی- قالبیت لینک دهی

استفاده از قابلیت لینک دهی داخلی در محتوای تبلیغاتی یکی از نکات مهم در نوشتن محتوای تبلیغاتی استو شما در هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی می توانید از دیگر مقالات سایت هم کمک بگیرید. قطعاً اینکه مطالب این مقالات را به صورت کامل در محتوای تبلیغاتی خود قرار دهید کار درستی نیست پس بهتر است که به محتوای تبلیغاتی خود لینک دهی کنید. با این کار شما هم دارای یک محتوای تبلیغاتی کامل خواهید بود و هم اینکه بر اساس لینک دهی داخلی سئو سایت شما بهتر و رتبه سایت شما عالی تر خواهد بود.

قدم دهم محتوا نویسی تبلیغاتی : دعوت به خرید

در این روش پیشنهاد می کنیم که حتما برای کاربر مهلت هم ایجاد کنید، با اینکار احتمال خرید بیشتر می شود. برای مثال در ایمیل مارکتینگ اگر امکان دانلود یک فایل را برای کاربر قرار دهید، کاربر ممکن است به علت وجود فرصت این کار را به زمان دیگری موکول کند و یا اصلا این موضوع را فراموش کند، اما در صورتیکه مدت زمان قرار دهید و مثلا امکان دانلود فایل بصورت رایگان تا تاریخ خاصی باشد، کاربر سعی می کند در اسرع وقت این کار را انجام دهد.

اصول محتوا نویسی تبلیغاتی که باید یک تولید کننده محتوا بداند

اصول محتوا نویسی تبلیغاتی که باید یک تولید کننده محتوا بداند

مواردی که یک نویسنده محتوا باید در نظر بگیرد

  • سایر محتواهای تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای را مطالعه کنید
  • محتوای منحصر به فرد، مفید و قانع کننده را در مورد یک موضوع برای خوانندگان تولید کنید.
  • طوری کالای خود را معرفی کنید که مخاطب احساس کند بدون دخالت شما تصمیم به خرید می‌گیرد.
  • مطابق مفهوم تجارت و کسب و کار خود به تولید محتوا بپردازد.
  • یادتان نرود که هدف شما از محتوانویسی سایت اعتماد سازی است نه فریب مخاطب
  • یک محتوا نویس سایت باید بانکی از اطلاعات مفید راجع به تخصص و برندی که می خواهد در مورد آن بنویسید باشد.
  • کلمات کلیدی را بررسی کنید یا یک کلمه کلیدی را ایجاد کنید و محدودیت های تحقیق را برای کلمات کلیدی ایجاد کنید.
  • محتوایی را تولید کنید که در استفاده از کلمات کلیدی هوشمند است، یا در بهینه سازی موتور متمرکز است. این به این معنی است که سئوی جستجوی متن که باید حاوی کلمات کلیدی و عباراتی باشد که به احتمال زیاد توسط کاربران در جستجو های وب مرتبط با سایت واقعی برای فهرست بندی و رتبه بندی در موتور های جستجو است بهتر می شود.
  • به طور کامل و دقیق محصولات و خدمات خود را در محتوای تبلیغاتی معرفی کنید
  • محتوایی ایجاد کنید که به بازدید کنندگان سایت امکان می دهد اطلاعات مورد نظر خود را سریع و کارآمد دریافت کنند. محتوای وب کارآمد و متمرکز به خوانندگان امکان دسترسی به اطلاعات را به روشی کاربر پسند می دهد.
  • محتوای منحصر به فرد، مفید و قانع کننده را در مورد یک موضوع در درجه اول برای خوانندگان و سپس برای موتور های جستجو تولید کنید.
  • نوشتن محتوای وب سایت با هدف ارتباط و توانایی جستجو است. ارتباط به این معنی است که متن وب سایت باید برای خوانندگان مفید و سودمند باشد. توانایی جستجو نشانگر استفاده از کلمات کلیدی برای کمک به موتور های جستجو جهت هدایت کاربران به وب سایت هایی است که معیار های جستجوی آن ها را برآورده می کنند.
  • در محتوا نویسی سایت باید خلاق باشید وگرنه چیزی که زیاد است محتواهای تکراری و خسته کننده

پست های مرتبط:

خدمات محتوا نویسی تبلیغاتی

آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه وبمستر ها می باشد، از این رو می توانید جهت دریافت خدمات محتوا نویسی تبلیغاتی روی شرکت پرتو ارغوان حساب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات محتوا نویسی با شماره 09177093591 تماس بگیرید.

شغل نوشتن محتوای تبلیغاتی

شغل نوشتن محتوای تبلیغاتی، که بییشتر به شغل اینترنتی نوشتن محتوای تبلیغاتی و محتوا نویسی در منزل باب شده است؛ برای تمامی سایت های و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی بسیار ضروری است. سایت بدون داشتن محتوا عملا هیچ بازده ای نخواهد داشت و انگار مرده ای متحرک میشود. برای اینکه سایت ها زنده باشند و بازدیدکننده ی زیادی را جذب خود کند؛ محتوا نویسی الزامی میشود؛ حال شغل محتوا نویسی محتوای تبلیغاتی به همین دلایل اهمیت پیدا کرده است؛ و برای خود اعتباری گرفته است. یک فرد با رعایت اصول محتوا نویسی تبلیغاتی و استفاده از ترفند های محتوا و گذراندن دوره آموزش محتوا نویسی، به قول معروف به سایت جان می دهد و آن را با نوشتن محتواهای جذاب طبق برنامه ریزی ها یک کارشناس تولید محتوا، بازدید سایت را بالا می برد.

سخن آخر

 با استفاده از این موارد برای نوشتن محتوای تبلیغاتی، شما می توانید یک محتوای مناسب و کامل را برای تبلیغات خدمات و محصولات و کالاهای خود در اختیار مشتری قرار دهید. مشتریان با مطالعه محتوای تبلیغاتی شما بهتر و راحت تر می توانند نسبت به خرید و استفاده از کالا و خدمات شما تصمیم گیری نمایند. پس همین حالا برای نوشتن یک محتوا غنی و تبلیغاتی آماده شوید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 4.3]

نوامبر 7, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آب معدنی در شیراز x بخوانید...