منوی سایت

آموزش طراحی چهره در شیراز

بازدیدها: 751

آموزش طراحی چهره در شیراز

آیا به دنبال مرکز آموزش طراحی چهره در شیراز هستید؟ به طراحی چهره سیاه قلم شیراز علاقه دارید اما نمیدانید آموزشگاه سیاه قلم در شیراز کجاست؟ ما در این مقاله از سارجو بهترین استادان نقاشی شیراز را به شما معرفی میکنیم.

 

طراحی چهره چیست؟

آموزش طراحی چهره در شیراز | کلاس آموزش طراحی چهره در شیراز

 

هنر ایران یکی از کاملترین و بهترین میراث هنری در تاریخ جهان است. یکی از شاخه های این هنر، هنر های تجسمی است. طراحی یکی از شاخه های هنر تجسمی می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. بسياري از افراد حتی پيش از آغاز به طراحی، تلاشهاي فراواني در اين زمينه داشته و فعاليتها و تمرينات مربوط به طراحي را منحصر به موفقيت در ترسيم چهره مي دانند.

براي طراحی چهره لازم است كه مدل مناسبی داشته باشيد. شما می توانيد علاوه بر استفاده از عکس ها و تصاویر چاپ شده، از اشخاص اطراف خودتان درخواست كنيد تا به عنوان سوژه با شما همكاري كنند، در غير اين صورت به كمك آينه اي به اندازه متوسط (كه از چهره خودتان كوچكتر نباشد) به طراحی از چهره خودتان بپردازيد.

 

نقاشی سیاه قلم چیست؟

بطور کلی به هر نوع تاثیر گذاری مداد سیاه و یا ذغال بر روی کاغذ به همراه سایه ها می توان سیاه قلم گفت، هنرمندان هریک بنا به سلیقه شخصی، تجربیات و آموخته ها برای به تصویر کشیدن موضوع مورد نظر از ابزار خاصی استفاده می کنند.

 

وسایل مورد نیاز طراحی چهره در شیراز

آموزش طراحی چهره شیراز | کلاس نقاشی در شیراز

 

نقاشی سیاه قلم یکی از زیباترین شاخه های هنرهای تجسمی است که در واقع می توان آن را به نوعی مادر نقاشی های دو بعدی بر روی سطوح کاغذ، مقوا، بوم و … دانست،  چرا که در طراحی سیاه قلم، مخصوصا زیر شاخه طراحی چهره، شما بیشتر از همه با نورها و سایه ها و حجم پردازی سر و کار دارید.

مداد طراحی

به عنوان اولین ابزار و در واقع مهمترین ابزار می توان به مداد اشاره کرد.

نوک های نرم

آنهایی که با اتیکت B هستند و زیاد می شکنند.طرح‌هایی سیاه و متراکم می کشند.

نوک های سخت

آنهایی که با اتیکت H هستند خطوط خیلی باریک و خاکستری روشن می کشند. نوک های HB و F سختی متوسط دارند. افراد مبتدی کمترین درجه این سه نوک را استفاده کنند مانند B2, HB,H

پاک کن خمیری

جنسیت این پاک کن دقیقا همانند خمیر بازی بچه هاست و با خاصیت چسبندگی که دارد وقتی روی سطح کاغذ و یا مقوا کشیده میشود به سادگی خطوطی که با مداد و یا سایه هایی که با ابزار سیاه قلم (به غیر از کنته) کشیده شده است را محو و پاک میکند.

پاک کن اتودی

این ابزار یکی از جالب ترین وسایل مورد نیاز سیاه قلم مخصوصا در طراحی چهره است، که در کشیدن تار مو، بافت های نوری و یا بازتابهای نور و… کاربرد فوق العاده ای دارد.

پاک کن اتودی ۳/۸ میل رنگبندی – TMQ

پاک کردن خطوطی که به هم بسیار نزدیک هستند بسیار سخت است و معمولا منجر به پاک شدن قسمتهای دیگر می شود. پاک کن اتودی TMQ این اشکال را برطرف کرده است. این پاک کن با قطر ۳٫۸ میلیمتر به خوبی طراحی شده تا به سهولت کوچکترین موارد را بتواند پاک نماید. در ضمن شکل ظاهری این مداد پاک کن به صورت اتود طراحی شده است تا به راحتی در انواع مختلف جامدادی قرار گیرد.

 

طراحی چهره شیراز

آموزش طراحی چهره شیراز | کلاس طراحی چهره در شیراز

 

قلم موی سر تخت

از ابزار قلمو برای سایه زدن استفاده می کنیم، معمولا با کنته b3 بر روی مقوایی جداگانه رنگ گزاشته و از آن به عنوان پالت استفاده می کنمی و با کشیدن قلمو روی قسمت رنگی شده ، قلمو را به رنگ آغشته می کنیم و با آن روی سطح مقوا را سایه می زنیم .

قلم مو در انواع مختلف از جمله: سرتخت٬ سرگرد٬ استوانه ای٬ بادبزنی و… وجود دارد که با توجه به رنگ و محل رنگ آمیزی میبایست نوع آن مشخص شود. در هنرهای دکوراتیو از قلم موهای سر تخت بیشتر برای رنگ آمیزی سطوح تخت و همچنین کشیدن چسب، وارنیش و … بر روی وسایل استفاده می شود قلم موی سر تخت به قلم موهایی گفته می شود که مقطع یا نوک آن ها چهارگوش است و غلاف آن ها از فلز ساخته می شود.

 

کاغذ طراحی

کاغذ های طراحی سطوح متفاوتی دارند. سطح زبر مقداری بافت(دانه) دارد و سطح همواره هیچ دانه ندارد. هنرجویان برای تابلو های سیاه قلم و مخصوصا طراحی چهره با ابزار کنته ، از مقوای اشتنباخ 160 گرم استفاده  کنند که با بافت ریز و جنسیت فوق العاده خود بافتی نرم و دلنشین را به آثار نقاشی سیاه قلم می دهد.

مقوای اشتنباخ شیری رنگ (کرم خیلی روشن) است و تفاوت مشهودی از لحاظ رنگی با کاغذ سفید دارد و در سایزهای A3 – A4 و در سایزهای بزرگ 50 در 70 و سایز 100 در 70 در بازار ایران موجود است.

تفاوت مقوای اشتنباخ و فابریانو در میزان بافت و رنگ آن است به این صورت که مقوای فابریانو سفیدتر و دارای بافتی نرمتر به نسبت مقوای اشتنباخ می باشد و انتخاب آنها بستگی به سبک نقاش و متریال مورد استفاده او بستگی دارد.

 

لیست ابزار های لازم برای آموزش طراحی چهره در شیراز

آموزش طراحی چهره در شیراز | سیاه قلم در شیراز

مواد و ابزارهای طراحی چیست؟

  • مداد H (متوسط سخت)
  • مدادHB متوسط نرم
  • مدادB2 ( خیلی نرم)
  • کاغذ طراحی یا دفتر طراحی
  • کاتر یا تیغ یک لبه
  • مداد تراش دستی
  • پا کن خمیری( خاکستری )
  • پاکن صمغی( معمولاً سفید)
  • نوار چسب یک اینچی
  • تخته شاسی

 

لیست کلاس آموزش طراحی چهره در شیراز

کلاس آموزش طراحی چهره در شیراز

آدرس کلاس آموزش طراحی چهره در شیراز

تلفن کلاس آموزش طراحی چهره در شیراز

آموزشگاه هنرهای تجسمی راش شیراز شیراز، زند، کوچه  43، سمت چپ، اولین فرعی، ساختمان سبز 07132301935
آموزشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی آوینا شیراز شیراز، خیابان ملاصدرا، خیابان خلیلی، بعد از کوچه 2، ساختمان آوا 07136288085
آموزشگاه هنرهای تجسمی چاو شیراز شیراز، چهارراه سینماسعدی، ابتدای خیابان شوریده شیرازی، طبقه فوقانی بانک مسکن  07132309064
آموزشگاه هنرهای تجسمی سپید شیراز شیراز، صدرا، بلوار پاسداران، خیابان کاج، اولین تقاطع، سمت چپ 07136435154
آموزشگاه بصیری خیابان عفیف آباد بعد از بیمارستان دکتر میر، بین کوچه 3 و 5، ساختمان  101 07136278177
آموزشگاه قلم مو شیراز، خیابان آبیاری، بین کوچه 12 و 14، جنب بوتیک پرستو 09174333026
آموزشگاه هنرسوم شیراز، چهار راه گمرک، جنب بانک انصار 09360217449
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

ژانویه 4, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش قلم زنی شیراز x بخوانید...