منوی سایت

آموزش سفال شیراز

بازدیدها: 5060

آموزش سفال شیراز

تا حالا دنبال آموزش سفال شیراز بوده اید؟ دوست دارید بدونید مراکز آموزش سفال در شیراز کجاست؟ دوره آموزش سفالگری در شیراز چند مدت هست؟ تیم سارجو در پست زیر آموزش گاه های سفال را که میتوان در شیراز برای یادگیری سفالگری به آنها مراجعه کرد برای شما عزیزان قرار میدهد.

 

مواردی که این روزها در مورد آموزش سفال شیراز جستجو می شود:

  • مراکز آموزش سفالگری در شیراز
  • دوره آموزش سفالگری در شیراز
  • آموزش سفال و سرامیک در شیراز
  • آدرس کارگاه سفالگری در شیراز
  • سفال سازی در شیراز
  • آموزش سفالگری سعادت آباد
  • آدرس کلاس سفالگری درشیراز
  • کلاس سفالگری کودکان در شیراز

 

سفالگری چیست؟

قبل از اینکه به مراکز آموزش سفال در شیراز مراجعه نمایید بهتر است با سفالگری آشنا شوید و بدانید سفالگری چیست و سفالگری چه قدمتی داشته است؟ قدمت هنر سفالگری به تاریخ زندگی بشر باز می‌گردد. سفالگری به کمک چهار عنصر آب، باد، خاک و آتش در هم آمیخته شده‌ است. سفالگری هنری است که به جرات می‌توان گفت از کامل‌ترین هنرهاست.

مردم ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین قرار گرفتن بر سر شاهراه تمدن‌ قدیم، از نخستین و چیره‌دست‌ترین سازندگان اشیا سفالی به شمار می‌روند. قدیمی ترین اشیا سفالی به دست آمده در باستان‌شناسی ایران، آثار کشف شده از گنج در استان کرمانشاه و غار کمربند در جنوب مازندران است که این سفال‌ها متعلق به هزاره هشتم برمی گردد.

 

آموزش سفال شیراز

آموزش سفال شیراز آموزش سفال و سرامیک در شیراز آدرس کارگاه سفالگری در شیراز

 

مراحل سفالگری چیست؟

  • اولین مرحله آموزش سفالگری شکل دادن به گل رس است. وقتی که گل رس به حد کافی ورز داده شد و گل قوام کافی را به دست آورد، فرم دهی به گل رس را آغاز کنید.
  • شما می توانید گل آماده شده را هم با استفاده از روش های سفالگری بدون چرخ و هم سفالگری با چرخ، شکل دهید.
  • سفالگری با چرخ نیازمند مهارت بیشتری است و با این روش می توانید ظروف و آثار هنری پیچیده تری را به زیبایی بیافرینید.

 

مراکز آموزش سفالگری در شیراز

مراکز آموزش سفال شیراز

آدرس مراکز آموزش سفال شیراز

شماره مراکز آموزش سفال شیراز

آموزشگاه هنرهای تجسمی پازیریک شیرازدوره سفالگری میدان معلم، بلوار پاسداران، روبروی پمپ بنزین معلم 07136303696
موزشگاه خط و خاک دوره سفالگری شیراز خیابان قاآنی کهنه، نرسیده به چهارراه مشیر، سمت راست 07137393351
آموزشگاه وارثان ایران دوره سفالگری شیراز 09177006135

 

آموزش سفال شیراز

آموزش سفال شیراز آدرس کلاس سفالگری در شیراز سفال سازی در شیراز

 

ابزارهای اولیه در سفالگری چیست؟

قبل از اینکه اقدام به آموزش سفالگری کنید بهتر است ابزارهای آموزش سفالگری را بشناسید و آن ها را آماده کنید. در این قسمت به معرفی برخی از ابزارهای سفالگری پرداخته ایم.

 

سوزن سفالگری:

سوزن سفالگری، سوزن بلندی است که دسته چوبی یا پلاستیکی دارد. از سوزن سفالگری به منظور برش دادن گِل و همچنین ایجاد نقش و خطوط بر روی سفال استفاده می شود.

 

سیم قطع کننده:

سیم قطع کننده سیمی است که به انتهای دو سر آن دو تکه چوب به عنوان دسته وصل شده است. می توان از سیم ماهیگیری نیز به این منظور استفاده نمود. این وسیله در بریدن توده های گِل و همچنین تقسیم گِل به قطعات کوچکتر کاربرد زیادی دارد. همچنین به منظور جدا کردن ظرف سفالین از چرخ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چاقوی سفالگری:

چاقویی با تیغه نازک است که در دو نوع سخت و نرم عرضه می شود. نوع سخت آن قابلیت انعطاف پذیری ندارد، در حالیکه نوع نرم آن بسیار منعطف و حالت پذیر بوده و می توان آنرا به زوایای دلخواه انحنا داد. از این چاقو به منظور پیراستن و آرایش ظروف ساخته شده استفاده می شود.

 

مشته:

مشته وسیله ای است که در زمان کار با چرخ سفالگری از آن برای صاف کردن گِل و شکل دادن به ظرف استفاده می شود.مشته انواع متفاوتی دارد ولی معمول ترین نوع آن از جنس چوب یا لاستیک ساخته شده و به شکل نیم دایره یا مثلث با گوشه های گرد می باشد.

 

هنر سفالگری چیست؟

اگر شما نیز عاشق خاک و گل هستید و می خواهید هنر سفالگری را آموزش ببینید خوب است بدانید که سفالگران ماهر و زبر دست در طی سالیان طولانی، سفال های بسیار زیبایی را با نقش ها و طرح های متنوع به یادگار گذاشته اند. هنر سفالگری در واقع یکی از ارزشمندترین هنرها و صنایع دستی به شمار می رود و سفال های ساخته شده در هر قرن نمادی از فرهنگ و روند زندگی در آن دوران می باشد. بنابراین هنر سفالگری یکی از مهارت های بسیار ارزشمند با ابزار مناسب و در دسترس می باشد که می توان از آن برای خلق آثار هنری بسیار زیبا و بی نظیر بهره مند شد.

 

آموزش سفال شیراز

آموزش سفال شیراز دوره آموزش سفالگری در شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 3.8]

دسامبر 29, 2019
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
دبستان های دخترانه غیرانتفاعی شیراز x بخوانید...