منوی سایت

چگونه آیلتس بگیریم؟

بازدیدها: 199

آیلتس

آزمون آیلتس از معتبرترین و پرطرفدارترین آزمون‌ها برای افرادی است که به یادگیری زبان انگلیسی اهمیت می‌دهند. از مراحل گرفتن مدرک آیلتس اطلاع دارید؟ هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟ منابع آزمون آیلتس چه چیزهایی است؟ نمونه سوالات آزمون آیلتس را چطور باید تهیه کرد؟ کجا امتحان آیلتس بدهیم؟ سوالاتی از این دست ذهن تمام کسانی را که به فکر آزمون آیلتس هستند درگیر کرده است. با خواندن ادامه این مطلب به پاسخ تمام این سوالات و هرآنچه از آزمون آیلتس می‌خواهید برسید.


مهم‌ترین عناوین مقاله آیلتس عبارتند از:


چرا آیلتس مهم و پرطرفدار شده است؟

امروزه در جهان بطور متوسط حدود ۲۰۲ میلیون آزمون برگزار می‌گردد و در سراسر دنیا و در بیش از ۱۰.۰۰۰ سازمان از جمله دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و سازمان و نهادهای غیر دولتی، مدرک آیلتس را به عنوان مرجع سنجش دانش زبانی، معتبر دانسته و آن را جز در موارد و رشته‌های خاص، جایگزین مدرک تافل کرده‌اند. آزمون آیلتس نه تنها به سنجش دانش زبانی و میزان سواد انگلیسی افراد می‌پردازد، بلکه با ساختاری منسجم و روشی کاملاً علمی سطح آگاهی‌های دیگر فرد را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد، مواردی نظیر IQ، دقت و سرعت عمل. نوع سؤالات نیز به گونه‌ای طراحی شده است که ترکیبی از سؤالات گزینشی و نوشتاری باشد که این مورد نیز سبب کاهش میزان انتخاب شانسی گزینه‌ها می‌شود.


انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در چهار مرحله مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفت و در نهایت به شکل کنونی در مدل‌های زیر ارائه می‌شود:

1- دوره آموزشی آیلتس آکادمیک

برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر دارند.

2- دوره آموزشی آیلتس جنرال

برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان (استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا) و یا تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی دارند.

3- دوره آموزشی آیلتس لایف اسکیلز

برای متقاضیان دریافت ویزای Family Member برای انگلستان می‌باشد.

 

آزمون آیلتس جهانی و بسیار معتبر می باشد


هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است و در کشور ما هم هرساله و با تغییر نرخ ارز هزینه آزمون آیلتس تغییر می‌کند. این هزینه برای تمامی چهار آزمون speaking , listening, writing و reading در نظر گرفته شده است .هزینه هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه می‌شود و در حال حاضر در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون‌های آیلتس است.در صورتی که قیمت ارز تغییر بنیادین داشته باشد ممکن است هزینه‌ها نیز تغییر کند و از تیرماه سال ۹۸ هزینه آزمون آیلتس در ایران ۳۰٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال معادل با سه میلیون و پنجاه هزار تومان تعیین شده است.


مراحل گرفتن مدرک آیلتس

  • ثبت نام در آزمون

امکان شرکت در آزمون آیلتس حداکثر 4 دفعه درماه در 48 زمان از پیش مشخص شده در طول سال وجود دارد. معمولا مراحل گرفتن مدرک آیلتس با پیدا کردن نزدیک‌ترین مرکز آزمون، پر کردن فرم درخواست و ارسال آن از طریق ایمیل یا تحویل حضوری آغاز می‌شود البته در برخی از مراکز می‌توانید از طریق سیستم ثبت نام آنلاین، برای آزمون آیلتس ثبت نام کنید. اما باید با کارکنان مرکز موردنظر در مورد نحوه‌ پرداخت هزینه‌ی آزمون آیلتس و دیگر جزییات صحبت کنید.

  • آمادگی برای آزمون

برای کسب آمادگی در آزمون آیلتس، روش‌های زیادی از منابع کتابخانه‌ای گرفته تا طیف وسیعی از منابع اینترنتی‌، وجود دارد. می‌توانید در یک موسسه زبان انگلیسی و شرکت در کلاس خوب آیلتس دوره‌های آمادگی آزمون را بگذرانید یا این‌که هزینه نکنید و خودتان منابع آزمون را بخوانید و تمرین کنید. با توجه به زمانی که دارید و وقت های آزاد خود و سطح زبانی که اکنون دارید، و بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف خود بهترین و کاربردی ترین برنامه را برای موفقیت خود تنظیم نمایید.

  • روز آزمون و پاسخ به سوالات آزمون

چند هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون، با شرکت در آزمون‌های آزمایشی آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون واقعی را کسب کنید. مهمترین مرحله از مراحل گرفتن مدرک آیلتس پاسخگویی به سوالات چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. روز اول آزمون، شما به سوالات بخش‌های گوش دادن، خواندن و نوشتن پاسخ می‌دهید و سپس برای تعیین سطح در مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی جداگانه در قالب مصاحبه ارزیابی می‌شوید. نگران عقیده­‌ی فردی که از شما سؤال می­کند نباشید. سؤالات به گونه‌ای هستند که هدف سؤال دقت شما در انتخاب واژگان، سلیس و روان صحبت کردن و تسلط بر واژگان است و درستی و غلطی جوابی که می‌دهید اهمیتی ندارد.

به هیچ وجه نگران روز آزمون نباشید، زیرا مرکز آزمون اطلاعات مربوط به محل، تاریخ و ساعت آزمون را همراه با برخی از قوانین کلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

آزمون آیلتس در 4 سطح برگزار می شود


شرایط لازم برای شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

  • حداقل سن برای شرکت در آزمون آیلتس، 16 سال تمام است.
  • متقاضی شرکت در آزمون آیلتس حتما باید پاسپورت معتبر با تاریخ انقضای مهلت‌دار داشته باشد

آیا امکان اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس وجود دارد؟

داوطلبان زمانی که برگه­‌ی نتایج آزمون آیلتس خود را دریافت می­‌کنند، در صورتی که نتیجه‌ی مورد نظر را کسب نکرده باشید و به جای شرکت دوباره در آزمون به نتیجه اعتراض دارند، فقط با پرداخت مجدد هزینهٔ آزمون می‌توانند نسبت به نتیجهٔ آزمون اعتراض نمایند که البته در صورت تأیید اعتراض، این مبلغ به داوطلبان برگردانده خواهد شد و کارنامه جدید برایشان صادر می شود. در غیر این صورت هزینه قابل برگشت نخواهد بود. سخت­‌ترین مرحله‌­ی این کار، انتظار برای دریافت نتایج اعتراض است که بررسی و نمره گذاری مجدد 6 تا 8 هفته طول خواهد کشید.

 


آیا کاربرد مدرک آیلتس را می‌دانید؟

  • اگر قصد تحصیل در دانشگاه­‌های کشورهای خارجی مانند آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و… را داشته باشید، داشتن نمره‌ی قبولی عالی درآزمون آیلتس به شما کمک بزرگی می­‌کند تا بتوانید برای ادامه تحصیل وارد یکی از دانشگاه‌های تراز اول شوید.
  • بیشتر افراد حتی اگر برای تحصیل مهاجرت کنند، نیاز دارند که در کنار تحصیل به انجام کار مشغول شوند. قبولی در آیلتس حتی در پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتر قطعا کاربردی و مفید است.
  • یکی از کاربردهای مدرک آیلتس در ایران تدریس زبان انگلیسی است. در صورتی که فرد دارای مدرک آیلتس باشد می‌تواند در یکی از موسسات و آموزشگاه‌های زبان به تدریس زبان انگلیسی بپردازد. در بسیاری از کشورها مدرک آیلتس را به عنوان گواهی در توانایی تدریس زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین ملزومات و پیش‌نیازهای مهاجرت و زندگی در کشورهای خارجی تسلط به زبان انگلیسی است و قبولی در آزمون آیلتس با نمره‌ی بالا، این مورد را تأیید و به شما کمک خواهد کرد.
  • برای گرفتن ویزا لازم است که با ارائه‌ی مدرک زبان معتبر، میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را اثبات کنید که آیلتس به عنوان معتبرترین مدرک زبان انگلیسی در جهان، نقطه­‌ی اتکا و قدرت بسیار مهمی برای شما محسوب می‌شود.

 

افراد زیادی امروزه خواهان شرکت در آزمون آیلتس هستند


منابع آزمون آیلتس:

ما تصمیم نداریم تا با معرفی عناوین متعدد و کتاب یا وب سایت های گوناگون در مورد منابع آزمون آیلتس شما را گمراه کنیم، این لیست فقط یک پیشنهاد است که توسط اساتید برتر زبان معرفی شده و منابعی معتبر و کاربردی برای تقویت مهارت‌های شما برای گرفتن مدرک آیلتس خواهد بود.

  • وب سایت IELTS Buddy
  • کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS
  • وب سایت EngVid
  • کتاب Get ready for IELTS Listening
  • وب سایت IELTS for Free
  • کتاب Barron’s IELTS Superpack
  • کانال یوتیوپ IELTS Liz
  • کتاب Official IELTS Practice Materials
  • وب سایت IELTS-Simon
  • کتاب Collins Reading for IELTS

 

منابع آزمون آیلتس را با دقت مطالعه و تمرین کنید

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

جولای 8, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
دبستان های دخترانه غیرانتفاعی شیراز x بخوانید...