//for parto
ثبت مکان

پزشک قانونی شیراز

پزشک قانونی شیراز / معالی آباد

پزشک قانونی معالی آباد شیراز

مرکز معاینات پزشک قانونی غرب شیراز در معالی آباد شیراز ،خیابان لادن واقع شده است.

آشنایی با پزشکی قانونی

پزشکی قانونی (Forensic pathology) یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها از علوم جنایی و قضایی امروزی به شمار می رود.اصلی ترین هدف آن دربیشتر کشورها تعیین علت مرگ انسان هایی است که به دلایل مختلف جان خود را ازدست داده اند.

پزشکانی که در این حوزه فعالیت دارند وظیفه تعیین علت مرگ های ناگهانی را به عهده دارند تا بتوانند مشخص کنند فرد در اثر خودکشی، قتل، تصادف، و یا دلایل طبیعی جانش را از دست داده است.پزشکان قانونی برای تعیین دلیل مرگ از مجموعه ابزار و وسایلی و تکنیک هایی برخوردارند که رایج ترین آنها کالبدشکافی است.

پیشرفت تکنولوژی و دانش در سراسر جهان در افزایش دقت تشخیص پزشکان و آسیب شناسان قانونی بسیار تاثیرگذار بوده است. آزمایش های DNA نمونه ای قابل توجه در زمینه پیشرفت هایی است که در علم پزشکی قانونی صورت گرفته است، پدیده ای که با معرفی اش به متخصصان پزشکی قانونی تمامی تکنیک های موجود را متحول ساخت.

مراحلی که باید پزشک قانونی معالی آباد شیراز طی شود

استفاده از نظر کارشناسان پزشکی قانونی، نیازمند طی مراحل اداری مخصوص به خود است. باید توجه داشته باشید که سازمان پزشکی قانونی، به جز برخی موارد محدود، مانند صدور گواهی فوت، هیچ گاه پاسخگوی افرادی که رأساً برای دریافت نظر کارشناسی به این سازمان مراجعه می کنند، نیست. فرد مراجعه کننده، باید از سوی مراجع ذی صلاح، کتباً به پزشکی قانونی معرفی شده باشد. بنابراین، در صورتی که به هر دلیلی، اعم از جراحت ناشی از ضرب و جرح، تصادف و … قصد مراجعه به پزشکی قانونی را دارید، ابتدا باید به پاسگاه انتظامی محل وقوع جرم مراجعه کنید و بر اساس مستنداتی که مأمور آن ها را تهیه و صورت جلسه کرده است، تقاضا کنید برای مراجعه شما به پزشکی قانونی، معرفی نامه صادر شود. این معرفی نامه باید دربرگیرنده تاریخ، شماره ثبت و نیز ممهور به مهر مرجع ارسال درخواست باشد. درج مشخصات کامل هویتی فرد مورد معاینه در معرفی نامه، ضروری است.
لازم است یادآوری شود که برای دریافت معرفی نامه، باید بلافاصله پس از صورت جلسه مأمور، به پاسگاه مراجعه و تقاضای دریافت آن را ارائه کنید. به تأخیر انداختن زمان مراجعه، می تواند برای صدور معرفی نامه محدودیت هایی ایجاد کند. پس از دریافت معرفی نامه، با در دست داشتن کارت ملی، به مرکز پزشکی قانونی که آدرس آن را از محل صدور معرفی نامه گرفته اید، مراجعه کنید. در این مراکز، معمولاً ابتدا فرم هایی برای شرح درخواست به شما ارائه می شود که پس از تکمیل آن ها و واریز هزینه رسیدگی، برایتان زمان معاینه تعیین می کنند تا پس از انجام آن، نظر کارشناسی برای ارائه به مراجع ذی صلاح، صادر شود.

آدرس مکان

آدرس: معالی آباد، خیابان لادن

این گزینه به شما مسیر رفتن به این مکان را نیز بروی نقشه نمایش می دهد.
نمایش این مکان بروی نقشه
این گزینه بصورت معمولی مکان را بروی نقشه گوگل مپ نمایش می دهد.
نظرات بازدید کنندگان

نظری برای این مکان فرستاده نشده است.
برای ارسال نظر برای پست لطفا از طریف اپلیکیشن سارجو اقدام کنید.
پزشک قانونی شیراز
سایر مشخصات
شهر:
فارس / شیراز
شماره تماس برای این مکان ثبت نشده است


برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود اینجا کلیک کنید!