//for parto
ثبت مکان

قصر الدشت شیراز

جاذبه های گردشگری شیراز / قصرالدشت

رحمت اباد قصرالدشت شیراز کجاست؟


رحمت آباد محله یا منطقه ای است در خیابان قصرالدشت شیراز که به رحمت آباد قصرالدشت شیراز معروف هست.در این مقاله که به صورت اختصاصی تهیه شده است به صورت مختصر و مفید برای شما به معرفی خیابان قصردشت می پردازیم.

خیابان قصرالدشت و محله قصردشت یکی از محله ها و خیابان های قدیمی، واقع در شهر شیراز است که کوچه باغ های آن با حفظ بافت سنتی خود، یادآور فرهنگ و تاریخی از گذشتگان هستند.

محله قصردشت شیراز دارای باغ های فراوانی است که این درختان تنومند هر ساله مقادیر زیادی از میوه های شهر شیراز را تامین می کنند و تاثیر بسزایی در هوای پاک این شهر خواهند گذاشت.

تاریخچه قصردشت شیراز:

محله قصردشت، در زمان زندیه به شکل روستایی کوچک، در خارج از شهر واقع شده بوده است که طی گذر زمان وسعت شیراز افزایش پیدا می کند و فاصله ی بین شهر و روستا کم می شود.تا جایی که امروزه قصردشت در قالب یک محله در شهر شیراز قرار گرفته شده است.دلیل نامگذاری این محله به قصردشت هنوز مشخص نشده است.زیرا طبق بررسی های ایجاد شده در این منطقه،از زمان های قدیم تا به امروز هیچگونه اثری از دشت و قصر ملاحظه نشده است.این محله در زمان های قدیم، به (مسجد بردی) هم مشهور بوده است، که امروزه برخی از بومیان اصیل این منطقه، بر طبق عادت قصرالدشت را با نام مسجد بردی صدا می زنند.علت این نامگذاری در زمان قدیم، وجود مسجدی سنگی در این منطقه است، که از قرن ششم هجری با این نام به جای مانده است.

خیابان قصردشت:

خیابانی است طولانی باامتداد جنوب شرقی به شمال غربی، از چهارراه 15 خرداد (پارامونت سابق) در جنوب شرقی آغاز می شود و به میدان قصردشت در شمال غربی ختم می گردد. این خیابان در طول مسیر خود از محله های بسیاری می گذرد و خیابان های فرعی زیادی از آن منشعب می شوند.

محلات و خیابان های فرعی منشعب از قصردشت:

سینما سعدی
خیابان برق
خیابان باغشاه (فلسطین)
ملاصدرا
“رحمت آباد“
خیابان عفیف آباد
آسیاب قوامی
خیابان ولی عصر
زرگری (بلوار مطهری شمالی)
خیابان قم آباد
خیابان ایمان شمالی
قصردشت
بلوار شاهد

آدرس مکان

آدرس: قصر الدشت شیراز

این گزینه به شما مسیر رفتن به این مکان را نیز بروی نقشه نمایش می دهد.
نمایش این مکان بروی نقشه
این گزینه بصورت معمولی مکان را بروی نقشه گوگل مپ نمایش می دهد.
نظرات بازدید کنندگان

نظری برای این مکان فرستاده نشده است.
برای ارسال نظر برای پست لطفا از طریف اپلیکیشن سارجو اقدام کنید.
قصر الدشت شیراز
سایر مشخصات
شهر:
فارس / شیراز
شماره تماس برای این مکان ثبت نشده است


برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود اینجا کلیک کنید!