منوی سایت

5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی

بازدیدها: 197

5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی

هزینه برق کولر گازی آنقدر زیاد است که خیلی‌ها را از خرید آن منصرف میکند. راستی شما از نحوه محاسبه مصرف برق کولر گازی چیزی می‌دانید؟ روشن بودن دائم کولر گازی در مصرف برق کولر گازی چقدر تاثیر دارد؟ میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن چقدر کمتر است؟ از مقدار مصرف برق کولر گازی جنرال 24000 آگاهی دارید؟ برای آگاهی از راه‌های کاهش مصرف برق کولر گازی، خواننده این مقاله در مورد 5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی باشید.


مهم‌ترین عناوین پست 5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی:


نحوه محاسبه مصرف برق کولر گازی چگونه است

با توجه به پلکانی شدن هزینه برق یکی از دغدغه های مهم در هنگام خرید کولر گازی، محاسبه مصرف برق کولر گازی می‌باشد و اینکه آیا پر مصرف می‌باشد یا طبق استاندارد ساخته شده است. محاسبه مصرف برق کولر گازی و همچنین اطلاع از میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن، قبل از خرید به این علت است که بدانیم آیا این کولر گازی مناسب برای فضای خانه ما و البته کنتور ما می‌باشد. به صورت معمول در مناطق معمولی کشور برای یک خانه هفتاد متر مربعی به ازای هر متر مربع با ارتفاع سه متر به 400 BUT نیاز می‌باشد و برای خانه های با متراژ بیشتر به ازای هر متر مربع 250 BUT نیاز می‌باشد.

ابتدا باید بدانید که ظرفیت کولر گازی چقدر است. یا میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن چطور محاسبه می‌شود؟ برای این کار باید به نوشته مدل روی دستگاه دقت کنید. یک عدد دو رقمی پس از دو حرف اختصاری انگلیسی مدل کولر گازی وجود دارد.

 

میزان مصرف برق کولر گازی را با توجه به توان آن بسنجید

میزان TON * تعداد ساعت استفاده از کولر گازی = میزان برق مصرفی به کیلو وات

میزان برق مصرفی به کیلو وات / 100 = میزان برق مصرفی به کیلو وات ساعت

به طور مثال:

اگر شما کولر گازی با مدل AR18FC3TAUR داشته باشید و در روز 5 ساعت از کولر گازی خود استفاده نماید و از روشن بودن دائم کولر گازی بپرهیزید، میزان برق مصرفی شما به صورت زیر محاسبه می‌شود:

  • میزان BUT کولر گازی 18000 = 1000 * 18
  • میزان TON کولر گازی 1.5 = 12000 / 18000
  • میزان وات برق مصرفی کولر گازی 1800 = 1200 * 1.5
  • میزان کیلو وات برق مصرفی کولر گازی در 5 ساعت 9000 = 5 * 1800
  • میزان کیلو وات ساعت برق مصرفی کولر گازی در 5 ساعت 90 = 100 / 9000

حال عدد بدست آمده را در میزان هزینه برق مصرفی محل سکونت‌تان ضرب کنید. به طور مثال اگر هزینه مصرف برق کولر گازی شما 525 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت باشد

هزینه برق مصرفی در 5 ساعت به ریال 47250 = 525 * 90

 

5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی


5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی

 استفاده صحیح از کولرگازی و اسپلیت نیازمند داشتن اطلاعاتی است که در صورت توجه به آنها علاوه بر بهره مندی ازهوای خنک در فصل تابستان، از پرداخت هزینه سرسام آور برق مصرفی در تابستان با روشن بودن دائم کولر گازی جلوگیری می‌نماید.

1. نصب کولر گازی در جای مناسب

محل نصب اسپلیت بسیار حائز اهمیت است و در میزان مصرف برق کولر گازی، و همین‌طور راندمان آن، تأثیر بسزایی دارد. کولر گازی را بهتر است در مسیر وزش باد نصب کنید. این کار موجب بازدهی بیشتر اسپلیت و مصرف کمتر انرژی می‌شود. توجه داشته باشید که طول پرتاب هوای کولر گازی اینورتر عموماً بین ۵ تا ۱۰ متر است. پس دقت کنید که اسپلیت در محلی نصب شود که بتواند کل فضای خانه را خنک کند. به همین خاطر، پیشنهاد می‌شود کولر گازی را روبروی محل نشستن اعضاء خانواده نصب کنید. همچنین، اسپلیت را پایین‌تر از سقف نصب کنید تا موقع پرتاب هوا، هوای گرم انباشته شده در زیر سقف را پخش نکند.

 

5 راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی

2. به برچسب انرژی کولر گازی توجه کنید

هنگام خرید کولر گازی حتما به برچسب انرژی آن توجه کنید و حدالمقدور، یک کولر گازی (دارای برچسب انرژی درجه A و B) بخرید. برچسب‌های انرژی با رده‌های A و B تضمین می‌دهند که اسپلیت شما، در عین اینکه کارایی و راندمان بالایی که دارد، هزینه برق کولر گازی کمتری بپردازید. کولر گازی‌، دور موتور کمپرسور را مطابق با نیاز محیط تنظیم می‌کند و بدین ترتیب، با تغییر مستمر دور موتور، مصرف برق کولر گازی و هزینه برق کولر گازی را کنترل می‌کند.

 

برای کاهش مصرف برق کولر گازی به برچسب انرژی توجه کنید

3. از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید

اگر هنوز لامپ های منزل خود را به لامپهای کم مصرف تغییر نداده‌اید، بهتر است بدانید گرمای حاصل از لامپ‌های قدیمی تاثیر بسزایی در ایجاد گرمای مزاحم در ساختمان شما دارد و همچنین موجب افزایش زمان کارکرد کولر گازی و مصرف برق بیشتر می‌شود بنابراین لازم است فورا نسبت به تعویض آنها با لامپ‌های کم مصرف اقدام نمائید.

 

استفاده از لامپ کم مصرف برای کاهش مصرف برق کولر گازی موثر است.

4. تنظیم دمای مناسب برای کولر گازی

کولر‌های گازی اکثرا دارای ترموستات (درجه تنظیم دما) هستند. بدین ترتیب، می‌توانید درجه هوای دلخواه خود را روی ریموت دستگاه تنظیم کنید. تنظیم دمای کولر روی دمای محیطی مطلوب، که عموماً بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است، باعث می‌شود زمانی که دمای محیط به دمای تنظیم‌شده‌ی دستگاه رسید، فقط فن آن کار کند و میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن بسیار کمتر است. دقت کنید که دمای محیط را طوری تنظیم کنید که شرایط راحتی و آسایش‌تان را فراهم کند. یعنی نه خیلی گرم باشد که اذیت شوید و نه خیلی سرد باشد که از سرما بلرزید. شاید یک درجه افزایش دما در کلام چیز زیادی نباشد، اما تأثیر ۳ تا ۵ درصدی روی قبض برق‌ خواهد داشت.

 

تنظیم دما برای کاهش مصرف برق کولرگازی مناسب است.

5. تعویض یا پوشاندن پنجره ها

اگر سطح پنجره‌ها نسبت به سطح کل واحد شما زیاد است و پنجره رو به شرق و خصوصا رو به غروب دارید توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از ورود تشعشع گرمایی در تابستان از پنجره‌های دو جداره یا پوشش‌های ضد حرارت و ضد UV روی سطح شیشه پنجره‌ها استفاده نمائید. این پوشش‌ها که به راحتی بر سطح شیشه قرار می‌گیرند یکبار برای همیشه خیال شما را از ورود تششع گرمایی در تابستان و همچنین تششع سرما در زمستان راحت می‌کنند.

 

مصرف برق کولر گازی را باید متناسب با محیط خانه در نظر گرفت


سرویس و تعمیر کولر گازی برای کاهش مصرف برق

تنها شرط لازم برای بهره‌مندی از هوای خنک در روزهای گرم، داشتن یک کولر گازی قوی‌تر یا روشن بودن دائم کولر گازی نیست. باید بدانیم که اگر یک کولر گازی حتی با توان کم به درستی نصب شده و اتاق مورد استفاده به صورت صحیح عایق‌بندی شده باشد، می‌تواند مطبوع‌ترین هوا را برای شما به ارمغان بیاورید. اگر تجربه‌ی استفاده از کولر گازی را داشته باشید می‌دانید که نکته اساسی در یک کولر گازی سرویس دوره‌ای می‌باشد. سرویس و تمیز کردن صحیح کولر گازی ضمن کاهش هزینه‌های برق، افزایش بازدهی، عمر کولر گازی شما را نیز افزایش می‌دهد.

 

برای کاهش مصرف برق کولر گازی از تعمیرکاران کمک بگیرید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

جولای 25, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروشگاه کاغذ دیواری شیراز x بخوانید...