منوی سایت

35 نکته که برای رعایت بهداشت در استخر باید انجام دهید

بازدیدها: 1745

35 نکته که برای رعایت بهداشت در استخر باید انجام دهید

تا حالا به این فکر کردید که چه کارهای باید برای رعایت بهداشت در استخر انجام داد؟ شنا یکی از مهمترین و پر هیجان ترین ورزش ها می باشد که طرفدارانی از همه ی سنین دارد، این ورزش تاثیرات مثبت بیشماری روی بدن انسان خواهد داشت اما اگر نکات بهداشت در استخر رعایت نشود از آلودگی های موجود در آب در امان نخواهید بود و بیماری های بیشماری در کمین شما خواهد بود. رعایت نظم، ترتیب و بهداشت هنگام ورود و شنا کردن نشانه شخصیت و سطح فرهنگ شماست.

اگر هر شخص به نوبه خود قوانین و مقررات حاکم بر استخر و بهداشت در استخر را رعایت نماید، استخرها بدون هیچ نگرانی مکان مناسبی برای سرگرم شدن و ریلکس کردن هستند؛ بنابراین قبل از هر چیز لیست استخرهای موجود شهرتان را پیدا کنید و مطمئن شوید استخری که می روید هیچ سوپیشینه ایی در مورد نکات ایمنی و بهداشتی ندارد، درباره استخر مورد نظر خود تحقیق کنید. اگر به نکته به خصوصی بر خوردید از رفتن به آن استخر خودداری کنید.

مطالب مرتبط:

استخرهای شیراز

استخر مخصوص بارداری در شیراز

را هم بخوانید.

 

نکات بهداشتی در استخر

نکات بهداشتی استخر شیراز

 

5 نکته بهداشتی پیش از حضور در استخر:

1-لیستی از وسایل شخصی مورد نیاز برای شنا در استخر را بهمراه داشته باشید.

امروز تصمیم گرفته اید ساعاتی از اوقات فراغت خود را در استخر سپری کنید یا به توصیه پزشک و به منظور آب درمانی می خواهید به استخر بروید. شاید این سوال پیش آید که وسایل لازم برای شنا در استخر چیست؟ و برای حضور در استخر چه وسایلی لازم است با خودتان ببرید؟ برای ورود به استخر وسایلی همچون مایو مخصوص شنا، کلاه شنا، عینک شنا، شامپو، صآبون و حوله حمام لازم دارید. تمام این وسایل باید شخصی باشند و به هیچ عنوان بصورت مشترک استفاده نکنید.

2- هرگز کیف پر از پول و اشیا قیمتی با خود به استخر نبرید.

اگرچه در رختکن استخر، کمدهایی تعبیه شده و به هر شخص یک کمد اختصاص داده میشود ولی بهتر است به اندازه نیازتان پول ببرید و از بردن وسایل قیمتی همچون انگشتر و … خودداری کنید.

3- بخاطر داشته باشید برای از بین بردن موهای اضافی بدن، استخر مکان مناسبی نیست.

استفاده از تیغ و ژیلت جهت رفع موهای اضافی بدن زیر دوشهای استخر موجب از بین رفتن بهداشت استخر و دور از شخصیت مراجعه کنندگان است بنآبراین اینکار را در منزل انجام دهید.

4- اگر بیماری پوستی یا واگیردار دارید به استخر نروید.

چنانچه به بیماریهای پوستی مانند عفونت های قارچی، تبخال و زخم های باز و یا سایر بیماری های واگیردار مثل عفونت های تنفسی، اسهال یا هپاتیت مبتلا هستید توصیه میشود برای جلوگیری از انتقال آلودگی، تا خوب شدن کامل از رفتن به استخرهای عمومی جدا بپرهیزید.

5- از بانداژ ضدآب برای زخم باز استفاده کنید.

هرگز با زخم باز وارد آب نشوید چرا که باکتری ها می توانند وارد زخم شما شده و ایجاد عفونت کنند، زخمتان را با بانداژ ضد آب ببندید.

 

رعایت اصول بهداشتی در استخر

نکات بهداشتی استخر شیراز

 

آشنایی با قوانین استخر قبل از ورود به استخر:

مهارت های اولیه شنا را بیاموزید.

لازم نیست همچون ورزشکاران حرفه ایی قادر به شنا کردن باشید همین که از عهده خودتان بر بیاید کافی است.

 اگر کودکان خود را به استخر می برید مراقب رعایت شدن قوانین باشید.

موجود بودن جلیقه نجات برای کودکان و حضور غریق نجات در کنار استخر جهت مراقبت از آنها الزامی است. هرگز نباید اجازه دهید فرزندتان به تنهایی در آب شنا کند، همواره خود شما یا غریق نجات باید از بچه ها محافظت کنید.

 در رختکن لباسهای خود را درون کمد قرار دهید.

تمام وسایل خود را در کمد قرار دهید زیرا اجازه ندارید چیزی با خود به محوطه استخر ببرید، کناره های حوض استخر باید کاملا خالی باشند حتی وجود بطری های آب می تواند برای کودکان خطرناک باشد و باعث پرتاب شدن آنها به درون آب شود.

در رختکن لباس مناسب شنا بپوشید.

ورود به داخل آب استخر با جوراب، شلوارک، شورت معمولی، گوشواره، عینک طبی و آفتابی، انگشتر و … ممنوع است. لباس مخصوص شنا، کلاه شنا و عینک شنا تنها وسایلی هستند که شما می توانید برای ورود به استخر از آنها استفاده کنید.

قبل از ورود به استخر دوش بگیرید.

با دوش گرفتن هر چیزی که روی پوست وجود داشته باشد از جمله عرق، کثیفی و چربی از بین میرود. چنانچه دوش نگیرید آلودگی بدن وارد آب استخر خواهد شد بنابراین توصیه میشود یک دقیقه قبل از ورود به استخر حتما دوش بگیرید تا مانع از ورود آلودگی های خارجی به آب شوید. پشت گوش ها، زیر بغل، کشاله ران و قوزک پا و بین انگشتان مناطقی هستند که مستعد بیماریهای قارچی می باشند و باید با آب و صابون به دقت شسته شوند.

 پاهای خود را کاملا ضد عفونی کنید.

پس از دوش گرفتن و پیش از ورود به استخر می بایست از حوضچه حاوی مواد ضد عفونی کننده رد شوید. در این مرحله لازم است دمپایی خود را کنار گذاشته و بدون دمپایی از حوضچه عبور نمایید.

 

رعایت بهداشت در استخر

نکات بهداشتی استخر شیراز

 

قوانین ورود به آب استخر:

دمای استخر را چک کنید مطمئن شوید که آب خیلی سرد یا گرم نباشد، دمای آب باید متناسب با بدن شما باشد، سردی آب می تواند باعث گرفتگی عضلات شده و شنا کردن را برایتان دشوار کند. چک کنید که آب کاملا شفاف باشد، کف استخر قابل دید و عمق آب قابل تشخیص باشد. قبل از ورود به آب استخر بدنتان را با حرکات ورزشی گرم کنید جهت جلوگیری از گرفتگی عضلات هنگام شنا کردن، چند دقیقه حرکات کششی و نرمشی انجام دهید. از منطقه کم عمق آب وارد شوید و همچنان انجام حرکات کششی را ادامه بدهید. دویدن در محیط استخر ممنوع است. برای گرم کردن بدن، از دویدن دور استخر خودداری کنید زیرا موجب سر خوردن و ایجاد اختلال در نظم استخر خواهید شد. مراقب باشید آب استخر را قورت ندهید اگر مقداری آب استخر وارد دهانتان شد آن را نگه داشته و در آبراه های کنار استخر خالی کنید. به یاد داشته باشید هیچگاه نباید آب دهان و بینی را در داخل استخر خالی کنید. هرگز درآب استخر ادرار نکنید.

ادرار با کلر موجود در آب واکنش نشان داده و باعث کاهش میزان کلر لازم برای از بین بردن باکتری های موجود در آب می شود. پس جهت دفع ادرار از استخر خارج شوید. پوشک فرزندتان را فقط در جایگاه های تعبیه شده عوض کنید این کار را در کناره های استخر انجام ندهید و بعد از تعویض پوشک فرزندتان حتما دستهایتان را بشویید. هل دادن یکدیگر، انجام حرکات نمایشی، داد زدن، سوت زدن، خندیدن با صدای بلند، هورا کشیدن، کشتی گرفتن داخل آب، زور آزمایی، رفتن به کف استخر، زیر آبی شنا کردن، گرفتن دوستانتان از جمله مواردی است که اگر انجام دهید ناجیان به شما تذکر خواهند داد.

 

اصول بهداشتی در استخر

نکات بهداشتی استخر شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

جولای 22, 2019
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
داژبال فارس x بخوانید...