منوی سایت

چگونه محصول خود را تبلیغ کنم؟ 14 نکته تبلیغاتی برای معرفی محصول جدید

بازدیدها: 4733

 14 نکته تبلیغاتی برای معرفی محصول جدید

خیلی از ما فکر می کنیم که محصولات به خودی خود می بایست به فروش برسند در صورتی که فروش محصول در نتیجه تبلیغات مناسب و برنامه ریزی شده است. تبلیغات محصول، هویت شرکت شما را تعیین می کند، باعث جذب مشتریان جدید می شود، به مشتریان قدیمی یادآوری می کند که چقدر حرفه ایی هستید و البته به افزایش فروش کمک می­کند. همانطور که می دانید چگونگی تبلیغ محصول و راه­ اندازی یک کسب وکار موفق حاصل بکارگیری فرآیندهای گسترده بازاریابی میباشد.

همیشه به یاد داشته باشید قبل از معرفی محصول جدید دو عامل مهم را می بایست در نظر بگیرید: هدف گذاری و میزان بودجه.

  • هدف شما از تبلیغ محصول چیست؟
  • چه چیزی می خواهید به مشتریان خود نشان دهید؟
  • انتظار دارید افراد بعد از دیدن تبلیغ شما چه عکس العملی نشان دهند؟
  • محصول شما چه چیزی را ارائه می دهد؟

ایجاد استراتژی های تبلیغاتی

هنگام ایجاد استراتژی های تبلیغاتی، باید در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید تا آنها را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی را مطالعه می‌کنند. برخی از موفق ترین شرکت ها در طیف وسیعی از صنایع مختلف به دلیل استراتژی های بازاریابی خود توانسته اند موفقیت هایی کسب کنند. تصمیماتی که روسای این شرکت ها در مورد چگونگی عرضه محصولات خود به بازار می گیرند منجر به موفقیت، رشد و محبوبیت در میان مصرف کنندگان می شود.

برای موفقیت در پیاده سازی استراتژی های بازاریابی، شرکت ها باید یک بودجه پژوهشی برای اطمینان از اینکه اطلاعات کافی برای ترویج محصول خود دارند، را طراحی کنند. اختصاص دادن بخشی از بودجه بازاریابی تان به طور خاص به پژوهشهای بازار، منجر به مدیریت کارآمد تر بودجه خواهد شد.

داشتن یک چشم انداز روشن از اهداف بازاریابی، نکته کلیدی است. همچنین میزان بودجه در تعیین نوع بازاریابی و انتخاب نوع کانال تبلیغاتی تاثیر بسزایی دارد.

پس از تعیین هدف بازاریابی و بودجه، 14 نکته طلایی زیر برای تبلیغ محصول جدید وجود دارد:

 

چگونه محصول خود را تبلیغ کنم؟ 14 نکته تبلیغاتی برای معرفی محصول جدید

1- خریدار خود را به خوبی بشناسید و مخاطبان هدف خود را تعیین کنید

شاید این نکته بسیار کلیشه ای به نظر برسد.

اما شناخت کامل خریدار برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر کسب و کاری لازم است. به جرات می توان گفت اولین قدم برای موفقیت در فروش این است که نیازها، خلقیات، روحیات، تعصبات و شخصیت مشتری را شناسایی کنید.

به این شخصیت شناسی مخاطب، پرسونا گفته می شود. وقتی به دنبال تبلیغ محصول خود هستید باید مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید؛ مخاطب هدف، کسی است که شما در نگاه اول محصول را برای او طراحی کرده اید. اینکه بدانید چه کسی قرار است محصول شما را برای اولین بار ببیند، اولین گام در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی است.

 رعایت این نکته که محصول شما دقیقا همان چیزی باشد که مشتریان شما به آن نیاز دارند، بسیار ضروری است. به طور کلی می توان گفت در تبلیغات، از منظر نیاز مشتری به کالا نگاه کنید و اطلاعاتی که برای مشتری مهم است را حذف نکنید.

2- ایجاد حس نیاز در میان مشتریان

از نکات مهم تبلیغ محصول این است که در مورد نیازهای مشتریان صحبت کنیم.

مهم این است که مشتری بداند این محصول چه نیازی را رفع می‌کند.

برای مثال شما یک پکیج رشد مجدد مو را تبلیغ می کنید باید به مشتری در مورد تفاوت محصولتان با دیگر محصولات توضیح بدهید و او را راضی کنید که از میان همه محصولات مشابه محصول شما را انتخاب کند.

در بسیاری از شرایط، مشتری شما نمی‌داند که آیا به خدمات شما نیاز دارد؟

شما باید این نیاز را در او به وجود آورده و با ارائه راهکار به مشتری او را متقاعد کنید که محصول شما می تواند نیاز او را برطرف نماید.

3- به زبانی که قرار است تبلیغات با آن نوشته شود توجه کنید

چگونه محصولات خود را تبلیغ کنیم؟

 

پس از شناخت پرسونای مخاطب هدف باید به دنبال آن باشید که زبان مناسب برای تبلیغ این محصول را بیابید. اولین نکته ایی که در اینجا به ذهنمان میرسد استفاده از زبان رسمی است که می تواند برای برخی از مشتریان گمراه کننده باشد. زبان انتخابی باید برای تمام مشتریان کاملا قابل درک باشد.

برای مثال: فرض کنید محصول تبلیغاتی شما یک دوره آموزشی آنلاین برای بهبود وضعیت ایستادن شما هنگام سخنرانی در جلسات دفاع از حقوق کارگران باشد. مخاطبان شما گروه خاصی خواهند بود، افرادی که کاملا با حقوق کارگران آشنایی دارند. بنابراین زبان انتخابی شما باید کاملا رسمی باشد.

حالا فرض کنید محصول تبلیغاتی شما لباس ورزشی باشد همانطور که مشخص است استفاده از زبان رسمی بی معنی و می تواند برای مشتری غیر قابل فهم باشد.

نکته مهم : در انتخاب زبان مورد نظر شناخت پرسونای مخاطب هدف می باشد.

4- رقبای خود را تجزیه و تحلیل کرده و جایگاه آنها را بررسی کنید

آنالیز رقبا به شما کمک می‌کند تغییرات بازار را پیش‌بینی کنید، ترفندها و تاکتیک‌های موفق جدید را شناسایی کنید. تفاوت‌ها و تشابه‌های کسب‌وکار خود را با رقبایتان مشخص کنید و سعی کنید نکاتی که توسط رقبای شما رعایت نشده اند را به محصول خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید مشتریان به دنبال محصول تکراری نیستند بنابراین سعی کنید استراتژی تبلیغاتی مربوط به خودتان را طراحی کنید.

5- برای تبلیغ محصول خود خلاق باشید

پس از آنالیز  رقبا و بازار برای طراحی استراتژی خود باید سعی کنید خلاق باشید. برای این کار باید در معرفی کالاها و خدمات خود متفاوت عمل نمایید. شما می‌توانید خلاقانه‌ترین جملات را در مورد کالاها و خدمات خود به کار ببرید یا از عکس‌ها و تصاویر خاص استفاده نمایید.

6- نوع آگهی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید

انواع متفاوتی از تبلیغات وجود دارد:

  • تبلیغات ویدیویی
  • بنرهای آنلاین یا فیزیکی (بییلبورد)
  • تبلیغات بازرگانی
  • پادکست ها
  • تبلیغات الکترونیکی
  • تبلیغات موبایلی

انتخاب نوع تبلیغات باید با توجه به شناخت شما از پرسونای مشتریان باشد هرچند که نباید به یک نوع از تبلیغات بسنده کرد پس با توجه به بودجه، نوع تبلیغات مناسب خودتان را انتخاب کنید.

7- بهترین رسانه تبلیغاتی را انتخاب کنید

رسانه های تبلیغاتی بسیاری وجود دارد مانند رادیو، تلویزیون، مجله، آگهی های چاپی، بیلبوردها، آگهی های آنلاین (تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و …)، تبلیغ در شبکه های اجتماعی( فیسبوک، اینستاگرام و …)، روزنامه و ایمیل. اما یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری، تبلیغات در رسانه ای متناسب با مخاطب هدف میباشد. ممکن است مجله، رادیو یا حتی برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌ی شما، برای مخاطب هدف‌تان جذابیتی نداشته باشد پس باید با مطالعه دقیق روی بازار هدف، آنها را خوب بشناسید و تبلیغات خود را در رسانه ای مناسب قرار دهید تا صدای خود را به گوش مخاطبانتان برسانید.

آگهی های بازرگانی

همانطور که می بینید آگهی های بازرگانی که از تلویزیون پخش می شوند در همه ی شبکه ها دیده نمی شوند به این دلیل که شرکت ها بررسی می کنند مخاطبان آنها بیشتر تماشاگر کدام شبکه ها هستند. برای مثال وقتی مخاطب ما نوجوانانی هستند که بیشترین وقت خود را با تلفن های همراهشان می گذرانند بهترین رسانه برای تبلیغ محصولاتمان، بازیها و برنامه های آنلاین هستند که بطور کلی تبلیغات موبایلی نامگذاری شده اند.

بنابراین پول‌هایی را که قصد دارید برای تبلیغات هزینه کنید، در بینِ انواع رسانه‌های مناسب برای مخاطبان هدف و بودجه‌تان، پخش کنید؛ یعنی با توجه به میزان بودجه تعیین شده و اطلاعات جمع آوری شده در مورد مخاطبان بهترین رسانه تبلیغاتی را انتخاب نمایید.

از آنجا که هزینه تبلیغات در هر کسب و کار سرسام آور است می بایست استراتژی های متنوعی بکار گرفته و آمار دریافتی از کانالهای تبلیغاتی مختلف را ارزیابی کنید تا تشخیص دهید کدام روش برای تبلیغ محصول شما در بازار موثرتر بوده و موجب ایجاد مشتریان جدید و درآمد اضافی شده است.

8- نکات مثبت محصول خود را بیان کنید

تمامی نکات مثبت محصول خود ر ا برای مشتری بیان کنید. بیان این نکات هنگامی ضروری می شود که محصولاتی مشابه با محصول شما در بازار وجود دارد و رقابت تنگانگ خواهد شد. برای مثال اگر شما یک دوره آموزش زبان انگلیسی را تبلیغ میکنید از آنجا که تنوع این نوع محصول در بازار بسیار زیاد است تفاوت در متد آموزشی و سرعت بیشتر یادگیری را بعنوان نکات مثبت محصول خود می توانید بیان کنید.

9- شعار تبلیغاتی مناسبی داشته باشید

چگونه محولات خود را تبلیغ کنیم؟

 

شعار عبارتی چند کلمه‌ای است که برای بیان نظرهای جمعی به وسیله یک گروه ساخته می‌شود. این عبارت می‌تواند درباره یک مفهوم، جریان، سیاست، سازمان و… باشد و ویژگی‌های آن را بیان کند. شعار مانند نشان و علامت یک گروه است و بواسطه آن افراد گروه، یکدیگر را شناسایی می‌کنند. سعی کنید شعاری که انتخاب می کنید کوتاه و در عین حال به یاد ماندنی باشد.

اگر خواهان داشتن شعاری هستید که مشتریها توان مقابله با آن نداشته باشند به نکات زیر توجه کنید:

  • مورد نیاز مخاطب باشد.
  • منجر به یک حرکت شود.
  • در یک زمان از پیش تعیین شده باشد.
  • شعار می تواند کاستی‌ها و کمبود ها را بیان کند و برای انها راه حلی ارایه بدهد.
  • مشکلی برای خریدار به وجود نیاورد.

با رعایت این نکات می توانید مشتری را راضی کنید که محصول شما را بخرد.

10- ارائه یک پیش نمایش منحصر به فرد به مشتریان قدیمی

مشتریان وفادار شما یک بخش کلیدی برای تبلیغ محصول شما هستند، زیرا احتمالا اولین کسانی هستند که آن را خریداری می کنند. ارائه یک پیش نمایش از محصول روش ساده ای برای تبلیغ محصول در میان مشتریان است. انتشار تصاویر تاثیرگذار و واقعی از محصول هنگام معرفی آن نیز می تواند بهترین راهکار جلب اعتماد مشتری و متقاعد کردن او برای خرید باشد. همچنین در نظر داشته باشید پرحرفی و تبلیغات غیرواقعی در طولانی مدت موجب ایجاد نارضایتی و از دست دادن مشتری می گردد.

11- برای تبلیغ محصول جدیدتان برنامه ریزی مناسبی داشته باشید

برنامه ریزی کلید موثری در موفقیت است ! این اصل در این مورد هم کاملا صدق می­کند. هر روش تبلیغاتی که قصد استفاده از آن را دارید، باید از یک برنامه ریزی مناسب تبعیت کند. زمان بندی هم اهمیت دارد، مثلا فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی برنامه تبلیغاتی همزمان با فصل تابستان داشته باشد. محصولات مناسب این فصل بیشتر ضد افتاب و ضد عرق هستند.

12- نوع اگهی انتخابی تان را ارزیابی کنید

شما به راحتی می‌توانید از مشتری یا ارباب‌رجوع بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنا شده است.

با وجود اینکه انجام این کار بسیار ساده است، ولی بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار، به خود زحمت انجام آن را نمی‌دهند.

دانستن اینکه موثرترین عناصرِ آگهی‌های تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند؟

کدام رسانه‌ها، سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم می‌کنند، بسیار سودمند است.

بنابراین بدون نظر گرفتن روش تبلیغاتی سعی کنید آن را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که واقعا کارساز است.

تمامی نظراتی که کاربران یا مشتریان شما در مورد محصول دارند را مد نظر قرار دهید. از تمامی افرادی که می شناسید بخواهید در مورد تبلیغات شما نظر بدهند و اینکه آیا پس از دیدن آنها به خرید محصول ترغیب می شوند؟

13- میزبان مراسم های تبلیغاتی مختلف باشید

همانطور که می دانید برگزاری مراسم های متفاوت می تواند امری هزینه برانگیز باشد بنابراین مناسب شرکتهای نوپا نمی باشد. در اینگونه مراسم ها شما می توانید کارهای خلاقانه و جدیدی را که برای ارتقای محصول خود انجام می دهید را به مشتریان معرفی کنید.

14- لزومی ندارد برای همه جذاب باشید

 

هیچ محصول یا خدمتی وجود ندارد که برای همه جذاب باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها، از جمله مدیران شرکت‌ها، سعی می‌کنند راه‌هایی را برای دسترسی به تمام بازارها پیدا کنند. ولی به طور معمول، این روش عملی نیست. این کار می‌تواند برای کسب‌و‌کارهای کوچکی که نمی‌توانند همزمان در چند بازار فعالیت کنند، به فاجعه منتهی شود. پس بهتر است که بازار هدف خود را بشناسید و با جلب اعتماد مشتری بهترین‌های خود را به مخاطبان‌تان ارائه دهید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 8 Average: 4.4]

جولای 8, 2019
دسته بندی :
3
  1. آرتین گفت:

    مطالب بسیار آموزنده و جدید بود

  2. Moi گفت:

    واقعا جالب بود و آمورنده.

  3. با سلام
    خیلی ممنون بابت مطلب جالبتون …
    دوستان در صورتیکه صاحب کسب و کاری هستید و قصد معرفی آنرا دارید می توانید به سایت https://agahisazeh.com
    مراجعه نموده و با ثبت نام در این وب سایت آگهی خود را منتشر نمایید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خرید لوازم خانگی در شیراز x بخوانید...