منوی سایت

10 راه برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید

بازدیدها: 624

10 راه برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید

اگر شما هم بدنبال کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه و کاهش هزینه های خود هستید و می‌خواهید کاهش مصرف اینترنت در اندروید را به بهترین شیوه انجام بدهید و بدنبال پاسخ چگونه مصرف اینترنت گوشی را محدود کنیم هستید به مرجع کاملی رسیده اید.  در اینجا ما 10 راه برای کاهش  مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید را به شما معرفی می‌کنیم تا به کاهش مصرف اینترنت در اندروید شما کمک بزرگی کرده باشیم که نوعی مدیریت هزینه نیز محسوب خواهد شد.


10 راه برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید

برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید و مدیریت بسته های اینترنتی خریداری شده چند راهکار موثر وجود دارد که ما به آنها اشاره خواهیم کرد:

1- مدیریت دیتای گوشی

قبل از هر چیز باید ببینیم که کدام برنامه ی موبایل ما بیشترین حجم مصرف اینترنت داده تلفن همراه را به خود اختصاص داده است. برای اینکه میزان مصرف دیتای گوشی خود را ببینیم با رفتن به مسیر Setting > WIRELESS & NETWORKS > Data Usage می توانیم مشاهده کنیم که چه برنامه هایی و هر کدام به چه میزان از اینترنت استفاده می کنند.

با مشاهده استفاده داده تلفن همراه هر برنامه متوجه خواهید شد کدام برنامه ها به خواست شما چقدر اینترنت استفاده می‌کنند و یا در پس زمینه چه برنامه هایی از دیتای تلفن همراه بهره می‌برند. در پایین همین صفحه می توانید با تیک زدن گزینه Restrict mobile bkgd.data برنامه مورد نظر استفاده از اینترنت موبایل خود را کنترل کنید.  با این کار در زمان هایی که اینترنت موبایل یا همان دیتای گوشی شما فعال است در پس زمینه خود از اینترنت استفاده نمی کند و این کار می تواند تا حدودی باعث کاهش مصرف اینترت داده تلفن همراه اندروید شما شود.

 

2-کنترل مصرف اینترنت موبایل از طریق تنظیمات برنامه ها

در اپلیکیشن هایی که روی گوشی موبایلتان نصب است می توانید با رفتن به قسمت  Data and storage usage < Settings تعیین کنید زمانی که اینترنت گوشی تان فعال است در شرایط مختلف چه رسانه هایی دانلود شوند و چه رسانه هایی دانلود نشوند و نوعی کاهش مصرف اینترنت در اندروید را داشته باشید.

3- اینترنت موبایل را فراموش کنید

بله درست شنیده اید، یک راه برای کاهش اینترنت داده تلفن همراه این است که از وای فای استفاده کنید برای محل کار یا منزلتان با خریداری و نصب مودم و استفاده از وای فای دیگر نگران تمام شدن شارژ و قبض های نجومی موبایل نخواهید بود و فقط در مواقع ضروری که دسترسی به وای فای امکان پذیر نیست از بسته های یک روزه یا یک ساعته استفاده کنید.

 

4- با استفاده از مرورگر کروم صفحات خود را فشرده سازی کنید

اگر کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه برای شما اولویت اول است و سرعت لود شدن صفحات برایتان در درجه دوم قرار دارد پیشنهاد ما این است که با رفتن به قسمت تنظیمات مرورگر کروم و انتخاب گزینه «Data Saver». مصرف اینترنت داده تلفن همراه را تا یک سوم کاهش دهید. فعال بودن این گزینه باعث می شود مرورگر کروم صفحات مورد نظر را فشرده کرده و از حجم آن ها بکاهد که با کاهش سرعت نیز همراه خواهد بود.گ

5- از بروزرسانی اپلیکیشن ها غافل نشوید

غیر فعال کردن آپدیت خودکار برنامه ها یعنی یک مدیریت عالی برای اینترنت داده تلفن همراه و کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید که ما بدنبالش هستیم. کافی است به قسمت تنظیمات Google Play بروید  منوی سمت چپ را باز نموده و در بخش تنظیمات،گزینه Auto-update apps را انتخاب کنید و در صفحه باز شده آپدیت خودکار برنامه هارا غیر فعال کنید.

6- کاهش مصرف اینترنت با کاهش استفاده از فیلترشکن

اگر از مصرف کنندگان فیلترشکن هستید حتما از مقدار مصرف اینترنت فیلترشکن مطلع هستید، پس کم کردن استفاده از فیلترشکن یعنی یک راهکار اساسی برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید روشن کردن فیلترشکن فقط در مواقع ضروری مدیریت خوبی برای مصرف اینترنت محسوب می‌شود.

7- اینستاگرام و مصرف اینترنت

نصب اینستاگرام یعنی مصرف بالای اینترنت در طی شبانه‌روز و حذف این اپلیکیشن هم برای خیلی از ما دیگر غیرممکن شده است ولی اگر مدیریت خوبی بر این کار اعمال شود می‌توان بر روی مصرف اینترنت داده تلفن همراه اینستاگرام مدیریت خوبی اعمال کرد برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

 

 

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و تب پروفایل شخصی خود را در پایین صفحه لمس نمایید.
  2. روی دکمه سه خطی بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. از پنجره ظاهر شده Settings را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید.
  4. اکنون از بین گزینه های موجود گزینه Account را انتخاب نمایید.
  5. در نهایت گزینه Cellular Data Use را لمس کنید.
  6. در صفحه Cellular Data Settings می توانید تنظیمات مربوط به کنترل مصرف مصرف اینترنت اینستاگرام را اعمال کنید.
  7. گزینه Data Saver در صورت فعال بودن از بارگیری خودکار ویدیوها جلوگیری می کند و این کار به کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام شما کمک می کند.

8-موزیک های مورد علاقه خود را استریم نکنید

استریم کردن موزیک هایی ک بیشتر گوش می‌کنیم از عادت هایی است که حسابی برایمان هزینه اینترنت بدنبال دارد. پس شاید بد نباشد تعدادی از موزیک‌های مورد علاقه خود را دانلود کنید و روی حافظه نگه دارید. با این کار دیگر هیچ داده‌ای تبادل پیدا نمی‌کند که مجبور باشید برایش هزینه کنید و این یعنی کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید و کاهش چشمگیر هزینه اینترنت برای شما عزیزان که بدنبال این قضیه هستید.

9- استفاده از مرورگرهایی که کمتر اینترنت مصرف کند

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از مرورگرها زیاد استفاده می‌کنید پس باید هرچه سریعتر دست به کار شوید و یک مرورگر بصرفه با مصرف اینترنت کم را نصب کنید. بعضی از مرورگرها مثل  Brave Browser یک مرورگر کم مصرف تر از کروم و موزیلا می‌باشد که به مدیریت مصرف اینترنت داده تلفن همراه شما کمک بزرگی خواهد بود.

 

10-غیر فعال کردن نوتیفیکیشن برنامه ها

نوتیقیکیشن ها از اینترنت داده تلفن همراه استفاده می‌کنند و اگر شما به فکر کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه هستید غیرفعال کردن نوتیفیکیشن برنامه ها یکی از بهترین گزینه هاست. برای این کار باید به قسمت تنظیمات هر برنامه بروید و نوتیفیکیشن آن را غیرفعال کنید تا به کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه اندروید خود کمک کرده باشید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 4.8]

نوامبر 19, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
علت ویبره زدن و روشن نشدن گوشی چیست؟ x بخوانید...