منوی سایت

گلهای مناسب بالکن

بازدیدها: 1506

گلهای مناسب بالکن

شما چقدر طرفدار تزئین بالکن با گل و گیاه هستید؟ گلهای مناسب بالکن را می‌شناسید؟ گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن کدام‌اند؟ گیاهان مناسب خانه های شمالی را می‌شناسید؟  تمام آنچه در مورد گل و گیاه و نحوه نگهداری آن در بالکن بخواهید را تیم سارجو در این محتوا برایتان حمع‌آوری کرده است، مثل نگهداری گل کاغذی در بالکن، کاشت رز رونده در بالکن و حتی معرفی چند گل ناز برای بالکن که شما بدنبالش هستید. با ادامه این محتوا همراه شوید.

گلهای مناسب نگهداری در بالکن چه حصوصیاتی دارنذ؟

گل و گیاهانی که برای نگهداری در بالکن یا تراس مورد استفاده قرار می گیرند باید از گیاهانی باشند که دارای مقاومت بالا و طول عمر بالا هستند و در کل شرایط زیر را برای نگهداری در بالکن داشته باشد تا بتوان با خیال راحت تزئین بالکن با گل و گیاه را انجام داد.

  1. در محیط تراس معمولا میزان آلاینده ها، گرد و غبار و تغییرات شرایط جوی به وفور دیده می شود. بنابراین گیاه انتخابی برای تراس باید به این گونه مسائل حساس نباشد.
  2. معمولا نور خورشید مستقیم و به شدت به محیط داخلی تراس می تابد و ممکن است این گیاهان بیش از اندازه در معرض گرمای بیرون و یا خروجی از محوطه ساختمان قرار بگیرند،پس حساس نبودن به گرما و نور زیاد را هم باید برای انتخاب گل مناسب تراس لحاظ کرد.

 

نکات مهم قبل از انتخاب گل برای بالکن

  • بالکن خود را بشناسید

در قدم اول باید مشخص کنید بالکن شما شمالی یا جنوبی است، چرا که میزان تابش نور خورشید در فصول مختلف بسیار برای انتخاب و تزئین بالکن با گل و گیاه مهم است و دانستن شمالی یا جنوبی بودن بالکن این مساله را مشخص می‌کند.

  1. تراس شمالی:
    تراس شمالی نهایتا دو ساعت در طول روز، نور مستقیم خورشید را دریافت می کند و باقی ساعات در سایه بوده و نور پراکنده اطراف را می گیرد.
  2. تراس جنوبی:
    در بالکن جنوبی از نور خوبی برخورداریم و این بالکن ها در طول روز در معرض نور بیشتری قرار می گیرند.

 

 

  • گلدان مناسب انتخاب کنید

در خرید گیاهان بالکنی، وزن گلدان خیلی مهم است که سبک باشد. گلدان‌های پلاستیکی مناسب‌ترین انتخابند. می‌شود برای تعدیل دمای گل‌های بالکن در سرما و گرما از گلدان‌های سفالی و سرامیکی استفاده کرد.

  • هدف از گذاشتن گل در بالکن را در نظر بگیرید

هدفتان را از گذاشتن گل و گیاه در بالکن مشخص کنید. بیشتر مواقع هدف شما از این کار ایجاد نشاط و سرسبزی در خانه است، ولی علاوه بر این‌ها ممکن است بعضی‌ها اهداف جانبی دیگری را هم مدنظر قرار دهند. مثلا کور کردن دید تراس یا ایجاد سایه‌بانی خنک. پیچ‌ها و گیاهان رونده همیشه سبز گزینه‌های خوبی برای این کار هستند.

معرفی چند نمونه گل ناز برای بالکن

  •  گل بنفشه معطر

بنفشه معطر به شکل خودرو و با زندگی وحشی در طبیعت یافت می شود و در فصل بهار گل‌های این گیاه به رنگ بنفش تیره با با بوی دلپذیر شکوفا می‌شوند. کاشت بذر از راه‌های تکثیر گیاه بنفشه است. از این گل زیبا در تراس خود استفاده کنید و عطر خوش آن را استشمام کنید .

  •  اطلسی

اطلسی یکی از گل های مخصوص تراس و از خانواده سیب زمیناین است. گل های اطلسی ایران عطر دلپپذیری دارند. این گل در رنگ‌های بنفش، سفید، قرمز یا ترکیبی از دو رنگ قابل مشاهده است. اطلسی های می توانند به ۴ شکل گل درشت، چین دار، پرپر و پرگل دیده شوند. داشتن اطلسی در تراس خانه بر زیبایی و ظرافت محیط می افزاید.

  •  گل کاغذی

گل کاغذی از گل های مخصوص تراس است و قابلیت کاشت و نگهداری از آن در محیط باز، به صورت یک درختچه رونده و رو به بالا، و ایجاد دیواری پر از گل وجود دارد. نیاز آبی این گل کم است و به نور فراوان خورشید نیاز دارد، از این رو نگهداری گل کاغذی در بالکن یک انتخاب زیبا و ماندگار خواهد بود.

 

  •  داوودی

یکی از محبوب‌ترین گل‌ها بعد از گل رز، داوودی است زیرا این گل زیبا گونه‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های فراوانی دارد. گل داوودی به فضای زیادی نیاز دارد و برای بالکن‌ها بزرگ مناسب است و از آنجایی که این گل سریعا گسترش پیدا می‌کند یک یا دو عدد از آن‌ها کافی است و می‌تواند زیبایی را به فضای بالکن منزل شما بیاورد.

 

چند پیشنهاد دیگر برای نگهداری در بالکن

گیاهانی نیز هستند که بخاطر مقاومت در برابر سرما مناسب بالکن های مناطق سردسیر یا فصل زمستان هستند از آن دسته می‌توان به گلهای مقاوم به سرما برای بالکن زیر اشاره کرد:

  1. گل یخ
  2. شب بو معمولی
  3. نرگس
  4. خرزهره

کاشت سبزیجات خانگی یک پیشنهاد خوب برای بالکن شماست.

یکی دیگر از گیاهان و گلهای مخصوص تراس که می تواند ضمن افزایش سرسبزی و طراوت محیط خانه، تولید محصولی سالم را به همراه داشته باشد، کاشت انواع سبزی و صیفی در تراس خانه است. کاشت خانگی این سبزیجات آسان بوده و به امکانات و تجهیزات خاصی نیاز ندارد. اگر بالکن شما آفتاب‌گیرتر است می‌توانید مریم‌گلی، رزماری، ریحان یا آویشن را برای پرورش مد نظر قرار داده و در غیراینصورت به پرورش نعنا یا جعفری فکر کنید.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 7 Average: 5]

جولای 14, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
لیست گلخانه های شیراز x بخوانید...