منوی سایت

مترو شیراز | ساعات حرکت مترو شیراز

بازدیدها: 6200

مترو شیراز

اطلاعات مترو شیراز، ساعت حرکت مترو شیراز، ایستگاه های مترو شیراز، برنامه مترو شیراز، زمان بازگشایی مترو شیراز، وضعیت مترو در شیراز در ایام کرونا. این ها رایج ترین سوالات شهروندان شیراز در مورد مترو شیراز است. حال برای اطلاعات دقیق از مترو شیراز، ساعات حرکت مترو شیراز و اینکه مترو شیراز کی باز می‌شود و… در ادامه همراه ما باشید.

 

رایج ترین عبارت هایی که شهروندان شیراز، برای مترو شیراز جستجو می‌کنند:

مترو شیراز، ساعت حرکت مترو شیراز ساعت مترو شیراز، ساعت کار مترو شیراز، ساعات حرکت مترو شیراز، مترو شیراز ساعت حرکت، برنامه مترو شیراز، ساعت کاری مترو شیراز، ساعات مترو شیراز، حرکت مترو شیراز،نقشه مترو شیراز pdf، مترو شیراز باز است؟ خط 4 مترو شیراز، خط 3 مترو شیراز، اخبار مترو شیراز، خط 2 مترو شیراز، بازگشایی مترو شیراز، مترو شیراز کی باز میشه

 

مهم ترین اطلاعات و اخبار مترو شیراز:

  • محبوبیت مترو شیراز به چه دلیل است؟
  • آیا مترو شیراز امروز باز است؟
  • ساعت حرکت مترو شیراز روز جمعه
  • ساعت حرکت مترو شیراز
  • آخرین ساعت حرکت مترو شیراز
  • اطلاعات خط 1 مترو شیراز، خط 2 مترو شیراز
  • اطلاعات خط 3 مترو شیراز، خط 4 مترو شیراز
  • اطلاعات خط 5 مترو شیراز، خط 6 مترو شیراز
  • ایستگاه های مترو شیراز روی نقشه
  • ساعت حرکت مترو شیراز98 و 99 چه تغییر داشته است؟

 

محبوبیت مترو شیراز به چه دلیل است؟

مترو شیراز یکی از بهترین و راحت ترین وسایل نقلیه عمومی در شیراز است. مترو شیراز به دلایل زیادی مورد توجه است. از جمله مواردی که مترو شیراز را محبوب کرده، ساعت کار مترو شیراز است. دقیق و سر ساعت حرکت کردن مترو شیراز بسیار حائز اهمیت است. ساعت حرکت مترو شیراز روز جمعه نیز کاملا واضح و مشخص است. سرعت و امنیت مترو شیراز، ظاهر بسیار تمیز مترو شیراز، ایستگاه های مشخص مترو شیراز و … باعث محبوبیت این وسیله نقلیه در شیراز شده است.

 

تعطیلی مترو شیراز

سوال بسیاری از کاربران این است آیا مترو شیراز امروز باز است؟ تعطیلی مترو شیراز به دلیل عدم شیوع کرونا ویروس، از تاریخ 15تیر ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

 

از پست های زیر نیز دیدن فرمایید:

 

بررسی ساعت حرکت مترو شیراز

در این جدول ساعت حرکت مترو شیراز روز جمعه، آخرین ساعت حرکت مترو شیراز، ساعت حرکت مترو شیراز جمعه، ساعت حرکت مترو شیراز از احسان به زندیه، ساعت کار مترو شیراز در روزهای تعطیل و همچنین ساعت کار مترو شیراز جمعه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: خط واحد شیراز

ساعت حرکت مترو شیراز

ارائه ساعت کار مترو شیراز به کاربران عزیز سایت

ما در این مقاله ساعات کاری مترو شیراز را به شما کاربران همیشگی سایت ارائه می‌دهیم

ساعات حرکت مترو شیراز ایستگاه به ایستگاه

ساعات حرکت مترو شیراز

ایستگاه های مترو شیراز روی نقشه

بسیاری از افراد به دنبال نقشه مترو شیراز با کیفیت بالا هستند، شما می‌توانید مسیر مترو شیراز روی نقشه مترو شیراز مورد بررسی قرار دهید و بر اساس ساعت حرکت مترو شیراز و ایستگاه مورد نظرتان مسیر رفت و آمد خود را تنظیم نمایید. برخی افراد جهت پیدا کردن مسیر مترو شیراز روی نقشه از اپلیکیشن مترو شیراز استفاده می‌کنند.

 

ایستگاه های فعال مترو شیراز به شرح زیر است:

مترو شیراز یکی از بهترین و راحت ترین وسایل نقلیه است. آیا با سیستم حمل و نقل مترو شیراز آشنایی دارید؟ برای اطلاعات بیشتر درباره مترو شیراز، ساعت کاری مترو شیراز، ساعت حرکت مترو شیراز در روز جمعه، ساعت کار مترو شیراز در روزهای تعطیل و آخرین ساعت حرکت مترو شیراز با این مقاله از سارجو تا انتها همراه باشید.

 

اطلاعات خط 1 مترو شیراز، خط 2 مترو شیراز

خط يك قطار شهري شيراز به طول 24/5 كيلومتر، اتصال محدوده شرق را به غرب كلانشهر شيراز ميسر مي نمايد. اين خط شامل 20 ايستگاه مسافربري مي باشد كه اولين ايستگاه مترو شیراز در ميدان ا… (گلسرخ- شرق شيراز) واقع شده و به آخرين ايستگاه در ميدان احسان (غرب شيراز) ختم مي گردد.

خط ۲ مترو شیراز با خطوط ۴،۱ و ۶ قطار شهری شیـراز به ترتیب در ایستگاه امام حسین (ع)، ایستگاه استقلال و ایستگاه رحمت تقاطع دارد .این خط عمدتاً به صورت زیرزمینی در حال احداث می‌باشد.

مترو شیراز

 

اطلاعات خط 3 مترو شیراز، خط 4 مترو شیراز

خط ۳ مترو شیراز به طول تقریبی ۱۱/۷ کیلومتـر و دارای ۸ ایستـگاه که به عنوان توسعه غربی خط ۱ نیز محسوب می‌شود در راستای شرقی غربی قرار گرفته است و با عبور از مسیرهای میدان میرزای شیرازی – بولوار میرزای شیرازی – میدان صنایع – بولوار دکتر حسابی به ایستگاه راه آهن شیراز می‌رسد.

خط ۴ مترو شیراز به طول تقریبی ۱۷ کیلومتـر و دارای ۱۷ ایستـگاه که در راستای شرقی غربی قرار گرفته است و ازمسیرهای میدان احسان – بولوار شهید رجایی – بولوار پاسداران – بولوار استقلال – مشیر شرقی- مشیر کهنه – بولوار سیبویه – بولوار الزهرا عبور می‌نماید.

مترو شیراز

اطلاعات دقیق تر در سایت مترو شیراز

نقشه خطوط مترو شیراز

آدرس پیج اینستاگرام مترو شیراز 

ایستگاه های مترو شیراز

نقشه مترو شیراز pdf

جمعیت شیراز چقدر است؟

نقشه مترو شیراز pdf

ایستگاه‌ها[ویرایش]

خط ۱ متروی شیراز جمعاً ۲۰ ایستگاه دارد که به قرار زیر است:

ایستگاه‌های خط ۱ قطار شهری شیراز
شماره نام موقعیت وضعیت شروع به کار
۱ ایستگاه احسان پل احسان فعال ۱۳۹۳
۲ ایستگاه دکتر شریعتی معالی آباد،بلوار دکتر شریعتی فعال ۱۳۹۶
۳ ایستگاه میرزای شیرازیShiraz Metro Line 3-3.png چهارراه میرزای شیرازی، پل معالی آباد فعال ۱۳۹۳
۴ ایستگاه شاهد پل شاهد در مجاورت بلوار چمران فعال ۱۳۹۴
۵ ایستگاه قصردشت چهارراه قصردشت، ابتدای خیابان گلخون فعال ۱۳۹۳
۶ ایستگاه شهید مطهری خیابان قصردشت،تقاطع شهید مطهری(زرگری) فعال ۱۳۹۴
۷ ایستگاه شهید آوینی عفیف آباد بلوار شهید آوینی،ابتدای خلیلی فعال ۱۳۹۵
۸ ایستگاه نمازی بیمارستان نمازی-پایانه نمازی فعال ۱۳۹۳
۹ ایستگاه امام حسینShiraz Metro Line 2-2.png میدان امام حسین (ستاد) فعال ۱۳۹۷
۱۰ ایستگاه زندیه بلوار زند، ابتدای خیابان توحید (داریوش) فعال ۱۳۹۶
۱۱ ایستگاه وکیل‌الرعایا طالقانی،بازاروکیل فعال ۱۳۹۹
۱۲ ایستگاه میدان ولیعصر پل کابلی ولیعصر فعال ۱۳۹۶
۱۳ ایستگاه کاوه خیابان کاوه، ترمینال مدرس فعال ۱۳۹۶
۱۴ ایستگاه فضیلت بلوار مدرس،ابتدای فضیلت فعال ۱۳۹۶
۱۵ ایستگاه رازی بلوار مدرس، ابتدای بلوار رازی (یاس) فعال ۱۳۹۶
۱۶ ایستگاه غدیر بلوار مدرس، پل غدیر فعال ۱۳۹۷
۱۷ ایستگاه جانبازان بلوار مدرس، جانبازان (پودنک) فعال ۱۳۹۶
۱۸ ایستگاه فرصت شیرازی بلوار مدرس،ابتدای بلوار فرصت شیرازی (سروناز) فعال ۱۳۹۷
۱۹ ایستگاه شهید دوران بلوار مدرس،پایگاه هوایی شهید دوران فعال ۱۳۹۶
۲۰ ایستگاه شهید دستغیبBSicon FLUGg.svg میدان‌ گلسرخ،ابتدای ورودی فرودگاه شهید دستغیب فعال ۱۳۹۶

متروی شیراز

توضیحات و معرفی ایستگاه های فعال مترو شیراز | ایستگاه مترو شیراز

ما در این مقاله توضیحاتی در مورد ایستگاه های فعال مترو شیراز به شما کاربران عزیز سایت ارائه می دهیم

 

در ایران ۶ شهر بزرگ دارای مترو شهری هستند که شیراز هم یکی از آنها می‌باشد. مترو شیراز در پاییز سال ۱۳۹۳ افتتاح شد سالانه نزدیک به ۴ میلیون مسافر را به نقاط مختلف شیراز جابجا می‌کند. همچنین گفته می‌شود مترو شیراز پس از مترو تهران بزرگترین خطوط را دارا می‎باشد. مترو شیراز دارای ۶ خط می‌باشد که در حال حاضر تنها یک خط آن فعال می‌باشد. ایستگاه ابتدایی و انتهایی خط یک مترو شیراز به ترتیب ایستگاه شهید دستغیب و ایستگاه احسان می‌اشد.

 

ساعت حرکت مترو شیراز در روز جمعه

ساعت مترو در روز های تعطیلی شیراز از ساعت ۷ و پنج دقیقه صبح و آخرین حرکت ۲۱ و پنج دقیقه است. خط یک متروی شیراز به منظور رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از خدمات حمل و نقل عمومی از ابتدای مهرماه روزهای جمعه نیز از ساعت هفت صبح تا ۱۵ خدمات ارائه می‌کند. در نتیجه تلاش های صورت گرفته در یکسال گذشته به منظور سرویس دهی مطلوب تر مترو شیراز، ساعت کار روزانه مترو به ۱۵ ساعت در روز با سرفاصله ۱۵ دقیقه ای حرکت قطارها افزایش پیدا کرده است

ایستگاه مترو شیراز

توضیحاتی در مورد ساعات حرکت مترو شیراز در روز های عادی و تعطیل

ما در این مقاله اطلاعاتی را در مورد ساعات حرکت مترو شیراز در روزهای تعطیل و روزهای عادی به شما کاربران عزیز ارائه می دهیم

ایستگاه های فعلی مترو شیراز

ایستگاه مترو شهید دستغیب شیراز:

این ایستگاه در میدان الله شیراز که در گذشته میدان گل سرخ نام داشته است، قرار دارد. این ایستگاه مترو شیراز در نزدیکی فرودگاه شهید دستغیب شیراز قرار دارد و مسافران می‌توانند برای ورود به شهر از فرودگاه، از ایستگاه شهید دستغیب استفاده کنند.

 

ایستگاه مترو شهید دوران شیراز:

این ایستگاه در بلوار مدرس شیراز واقع شده است و در نزدیکی آن چایخانه درویش واقع شده است.

 

ایستگاه مترو فرصت شیرازی شیراز:

این ایستگاه در همان بلوار مدرس و در تقاطع بلوار فرصت شیرازی واقع شده است. چند مرکز خرید و فروشگاه هم مانند افق و خلیج فارس در نزدیکی این ایستگاه فعال مترو شیراز قرار دارد.

 

ایستگاه مترو جانبازان:

در همان بلوار مدرس و در نزدیکی تقاطع بلوار با خیابان دشت چنار قرار دارد.

 

ایستگاه مترو غدیر شیراز:

در همان بلوار مدرس و روبروی دانشگاه شیراز واقع شده است. در نزدیکی این ایستگاه مترو شیراز چهار رستوران و کافی شاپ قرار دارد.

 

ایستگاه مترو رازی شیراز:

در تقاطع بلوار مدرس و بلوار رازی واقع شده است.

 

ایستگاه مترو فضیلت شیراز:

در بلوار مدرس و نزدیکی بلوار فضیلت قرار گرفته است. روبروی این ایستگاه مترو شیراز پارک فضیلت واقع شده است. همچنین شما می توانید در آن سمت خیابان به درمانگاه ابا عبد الله نیز دسترسی داشته باشید.

 

ایستگاه مترو کاوه شیراز:

ایستگاه کاوه آخرین ایستگاه مترو شیراز در بلوار مدرس می‌باشد که به فاصله کمی از آن ترمینال اتوبوس رانی شهید مدرس قرار گرفته است.

 

ایستگاه مترو میدان ولیعصر شیراز:

این ایستگاه در میدان ولیعصر شیراز قرار گرفته است. برای رفتن به باغ نارنجستان قوام شیراز، هتل لطفعلی خان شیراز، مسجد نصیر الملک، خانه زینت الملوک، هتل سو و شون، هتل آناهیتا می‌توانید در این ایستگاه مترو شیراز پیاده شوید.

 

ایستگاه وکیل رعایا شیراز:

این ایستگاه مترو شیراز که به علت نزدیکی اش به بازار وکیل به این نام خوانده می‌شود، در حال حاضر غیر فعال میباشد.

 

ایستگاه مترو زندیه شیراز:

این ایستگاه در خیابان معروف کریم خان زند قرار گرفته است و به بسیاری از مراکز مختلف شیراز از جمله اماکن تاریخی و هتل های شیراز نزدیک میباشد. برای مثال میتوان اشاره کرد به: ارگ کریم خانی، هتل پارسه،هتل زندیه، هتل جام جم، هتل پارسیان، هتل ارم، هتل کریم خان، هتل صدرا، هتل کوثر، هتل ساسان، هتل رودکی، هتل پارک، رستوران شاه عباس، مرکز خرید مهستان، سینما پیام و … .

 

ایستگاه مترو امام حسین شیراز:

این ایستگاه متروی شیراز در میدام امام حسین، تقاطع بلوار کریم خان زند و خیابان انقلاب واقع شده است. این ایستگاه در نزدیکی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شیراز قرار گرفته است. این ایستگاه در حال حاضر غیر فعال میباشد.

 

ایستگاه مترو نمازی شیراز:

این ایستگاه در انتهای خیابان کریم خان زند قرار گرفته است و در نزدیکی آن باغ فرزانه و دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و همچنین کتابخانه خوارزمی قرار دارد. این ایستگاه مترو شیراز در میدان نمازی واقع شده است.

ایستگاه مترو آوینی شیراز:

این ایستگاه در بلوار آوینی که از یک طرف به خیابان خبرنگار و از طرف دیگر به میدان خلیلی می‌رسد، واقع شده است. در اطراف این ایستگاه مترو شیراز بانک ها و بیمارستان های متعددی واقع شده است.

 

ایستگاه مترو مطهری شیراز:

این ایستگاه بالاتر از بلوار مطهری و در خیابان قصردشت واقع شده است. کمی بالاتر از این ایستگاه مترو شیراز، اتاق بازرگانی شیراز قرار دارد.

 

ایستگاه مترو قصردشت شیراز:

این ایستگاه در میدان قصردشت و ابتدای کوچه گلخون واقع شده است. این ایستگاه مترو شیراز در مجاورت پارک نوابی قرار گرفته است.

ایستگاه مترو شاهد شیراز:

این ایستگاه در تقاطع بلوار شاهد و خیابان دانش آموز و روبروی بلوار چمران واقع شده است. باغ مهر جوان شیراز کمی بالاتر از این ایستگاه مترو شیراز قرار گرفته است.

 

ایستگاه مترو میرزای شیرازی:

این ایستگاه در نزدیکی پل معالی آباد واقع شده است.

 

ایستگاه مترو دکتر شریعتی شیراز:

این ایستگاه در تقاطع خیابان خلبانان و بلوار معالی آباد واقع شده است. چند رستوران و کافه مانند کافه اهورا، کافه گلزار، فست فود لی لا وی و … در نزدیکی این ایستگاه قرار گرفته است.

 

ایستگاه مترو احسان شیراز:

آخرین ایستگاه یا بهتر است بگوییم پایانه مترو شیراز ایستگاه احسان می باشد که در میدان احسان واقع شده است. در نزدیکی این ایستگاه کافه این قرار گرفته است. این میدان از یک طرف به بلوار معالی آباد و از سمتی دیگر به خیابان پرستار می‌رسد.

 

بلندگوی سیستم پیچ در مترو شیراز

به منظور آدرس دهی و ارایه اطلاعات مختلف در حالت عادی در هر قطار، سکو و ایستگاه، نصب شده است. همچنین در مواقع اضطراری دستورات و راهنمایی های لازم به مسافران داده میشوند. لطفاً به دستورات و راهنمایی های ارایه شده در مواقع اضطراری و خروج اضطراری توجه فرمایید.

 

تجهیزات کنترل کننده حریق در ایستگاه

موقعیت: جعبه ها و کپسولهای آتش نشانی در قسمت های مختلف ایستگاه از قبیل سکوها، دسترسی ها، سالن فروش بلیت و داخل قطارها وجود دارد. عملکرد در مواقع بروز آتش، تجهیزات را در مقابل آتش گرفته و استفاده کنید و یا سریعاً به کارکنان مترو اطلاع دهید.

 

دوربین های مدار بسته داخل ایستگاه مترو شیراز

موقعیت: در تمامی نقاط ایستگاه و مسیر تردد مسافران عملکرد دوربین های مدار بسته تمام مناطق ایستگاه را پوشش می‌دهند.

 

دکمه توقف اضطراری مترو شیراز

در هر نیمه هر سکو یک دکمه وجود دارد.در مواقعی که فردی وارد حریم ریلی شده یا بین قطار و سکو گیر کرده یا قسمتی از بدن مسافر بین در قطار گیر کرده و قطار حرکت نموده، دکمه مذکور باید بمدت سه ثانیه فشرده شود. استفاده در غیر از موارد اضطراری پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

 ساعت حرکت مترو شیراز

ارائه اطلاعاتی در مورد ایستگاه های مترو شیراز و تجهیزات درون ایستگاه ها

ما در این مقاله اطلاعاتی را در مورد ایستگاه های مترو و تجهیزات درون آن به شما کاربران عزیز ارائه می دهیم

 

به هشدارهای ایمنی و تذکرات کارکنان مترو شیراز توجه فرمایید:

  1. به تابلوها و برچسب های ایمنی و هشدار دهنده نصب شده در ایستگاه توجه نمایید و مفاد آن را کاملا رعایت فرمایید. جهت تعیین مسیر به علایم و تابلوهای راهنما توجه فرمایید. ورود هرگونه مواد، مایعات و تجهیزات قابل انفجار و اشتعال به داخل تمامی فضاهای مترو و قطارها ممنوع می باشد.
  2. ورود هرگونه حیوان به داخل تمامی فضاهای مترو و قطارها ممنوع می باشد.استعمال دخانیات در تمامی فضاهای مترو و قطارها ممنوع می باشد. کپسول های آتش نشانی مستقر در ایستگاه ها و قطارها به منظور استفاده در مواقع اضطراری می باشد. از دستکاری بی مورد تجهیزات و وسایل موجود در تمامی فضاهای مترو خودداری نمایید.
  3. در صورت بروز هرگونه مشکل یا حادثه در ایستگاه یا داخل قطار با حفظ آرامش سریعاً به کارکنان ایستگاه یا اپراتور قطار اطلاع دهید. چنانچه شخصی اقدام به اعمال مشکوک و سرقت نمود سریعاً کارکنان ایستگاه و یا عوامل انتظامی را مطلع فرمایید. روی سکوها، پله ها، پله برقی ها، هنگام سوارشدن به قطار مراقب کودکان خود باشید و حتماً دست آنها را بگیرید.
  4. از دویدن روی پله برقی خودداری فرمایید. در هنگام استفاده از پله برقی پاهای خود را کاملاً بر روی یک پله (Step) قرار دهید و هندریل مشکی رنگ را با دست بگیرید. در صورت داشتن عصا و یا چتر، هیچگاه آن را روی پله برقی قرار ندهید. بانوان گرامی هنگام استفاده از پله برقی مواظب چادر و لباس های بلند خود باشید.
  5. از خاموش نمودن بی مورد پله برقی خودداری نمایید. در زمان بروز دود و حریق از آسانسور استفاده ننمایید. در هنگام استفاده از آسانسور مانع بسته شدن درب آن نشوید. به موارد ایمنی نصب شده در داخل اتاقک آسانسور توجه شود. از عجله و شتاب جهت سوار شدن به قطار پرهیز نمایید.

 

ایستگاه مترو شیراز

ارائه توصیه های ایمنی برای استفاده از مترو شیراز

ما در این مقاله توصیه های ایمنی را برای استفاده از مترو شیراز به شما کاربران عزیز ارائه می دهیم

 

خط زرد لبه سکو حریم ایمن شماست، قبل از توقف مترو شیراز و باز شدن درها از آن عبور نکنید!

  1. هنگام ورود به قطار و خروج از آن مراقب فاصله بین سکو و قطار باشید. به منظور تسهیل در ورود و خروج از قطار ابتدا اجازه دهید مسافران داخل قطار خارج شوند سپس جهت ورود از کناره های درب قطار استفاده نمایید. هنگام باز و بسته شدن درب های قطار از آن فاصله بگیرید. از دویدن بر روی سکو خودداری نمایید.
  2. هنگام بسته شدن درب های قطار به هیچ عنوان مانع بسته شدن آن نشوید. در صورت احساس ضعف و بی حالی بلافاصله در محلی مناسب بنشنید و کمک بخواهید. در صورت افتادن وسایل شخصی خود در محوطه ریلی، جهت برداشتن آن از کارکنان ایستگاه کمک بخواهید.
  3. مترو شیراز به مجموعه خطوط فعال و در حال ساخت قطارهای شهری و تراموا در کلان شهر شیراز گفته می‌شود. سازمان قطار شهری شیراز و حومه مسئولیت ساخت و بهره‌ برداری متروی کلان‌ شهر شیراز را بر عهده دارد. با روند رو به رشد شهری در شیراز توسعه مترو در این شهر روبه رشد و تکامل می باشد.
  4. سفر با مترو یکی از لذت بخش ترین سفرهایی است که میتوانید بدون دغدغه و آلودگی هوا از مسیر خود لذت ببرید. شهر شیراز بیست ایستگاه مترو فعال در سراسر شهر دارد که شما همشهریان عزیز میتوانید به راحتی به هرجای شهر که میخواهد بروید.

 

نقشه ایستگاهای مترو شیراز

ارائه توصیه های ایمنی برای استفاده از مترو شیراز

ما در این مقاله توصیه های ایمنی را برای استفاده از مترو شیراز به شما کاربران عزیز ارائه می دهیم

 

مطالب مورد علاقه کاربران:

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 19 Average: 5]

اکتبر 16, 2019
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آب معدنی در شیراز x بخوانید...