منوی سایت

کافی شاپ شیراز

بازدیدها: 501

کافی شاپ شیراز

در مقاله ی کافی شاپ شیراز به معرفی بهترین کافی شاپ های شیراز می‌پردازیم. کافی شاپ های بسیار زیادی در سطح شهر وجود دارند اما آیا همه ی آنها کیفیت مطلوب را دارا هستند؟ ما در ادامه کافی شاپ های معروف شیراز را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

 

تفاوت کافه و کافی شاپ

کافی شاپ شیراز | کافی شاپ های شیراز

 

کافه و کافی شاپ دو واژه ای هستند که از لحاظ واژگانی نزدیک به هم هستند به همین دلیل شاید خیلی از افراد فکر کنند که کافه با کافی شاپ تفاوت ندارند. اما واقعیت این است که این دو از نظر دکور، مواد غذایی که سرو می‌شو، منو با هم فرق دارد.

کافه در فرهنگ دهخدا به معنی یک جای عمومی برای نشستن، دور همی و صرف قهوه و چایی با کیک است. در فرهنگ معین به معنی همه مردم است و در فرهنگ عمومی کافه به یک مکانی گفته می‌شود که افراد به دلخواه خودشان با دوستانشان برای سرو چایی و قهوه و کیک جمع می‌شوند. یکی از تفاوت های مهم کافه و کافی شاپ این است که کافه ها بیشتر از کافی شاپ ها تبدیل به پاتوق می‌شوند.

کافی شاپ به یک محل شبیه به رستوران کوچک اطلاق می‌شود. کافی شاپ چیزی بین کافه و رستوران است. که در آن انواع نوشیدنی‌‌های گرم و سرد و انواع قهوه ها سرو می‌شود، هم غذای گرم و سرد. در کافی شاپ منو را بر روی میز قرار می‌دهند و ویتر برای گرفتن سفارش سر میز حاضر می‌شود و سفارش را می‌گیرد. و هزینه بعد از سفارش پرداخت می‌شود. از لحاظ پرسنل تعداد پرسنل کافی شاپ بیشتر از کافه است. و هزینه های کافی شاپ از کافه بیشتر و از رستوران کمتر است.

 

کافی شاپ در شیراز

فرهنگ کافه و کافه نشینی و کافی شاپ در شیراز هر روز بیشتر از دیروز در حال جا افتادن است و افراد بالاخص جوانانی که هر روز بیشتر با آداب و رسوم این فرهنگ اخت می شوند، در حال افزایش است. شاید در چند سال قبل شاهد ٣ الی ۴ کافی شاپ یا کافه در یک محل شیراز بودیم اما امروز شاهد ٣ الی ۴ کافه در یک خیابان این شهر هستیم و این نشان از استقبال بسیار مردم دارد.

 

ویژگی های یک کافی شاپ خوب در شیراز

کافی شاپ شیراز | کافی شاپ های خوب شیراز

 

کیفیت قهوه ها ی کافی شاپ شیراز

اولین و مهم ترین عاملی که در میزان ارزش کافه شما تأثیرگذار است قهوه ایست که به دست مشتری می دهید. عوامل بسیار مهمی در کیفیت قهوه های شما اثرگذارند. از دانه های قهوه ای که تهیه می کنید تا دستگاه های قهوه ساز و باریستای حرفه ای همه و همه از جمله این عوامل هستند.

 

مبلمان کافی شاپ شیراز

مهم ترین عامل در موفقیت یک کافی شاپ راحتی و آسایش مشتری است. عاملی که در دراز مدت و با مشاهده گردش های مالی کافه می توان به آن پی برد. چرا که مشتری برای بار دوم و بارهای بعدی به کافه ای پای می گذارد که بار نخست در آن احساس راحتی داشته است.

 

اینترنت پرسرعت در کافی شاپ شیراز

امروزه با گسترش روزافزون دنیای آنلاین بسیاری از تجارت ها و امور روزانه از طریق آنلاین و حتی گوشی های تلفن صورت می پذیرد. مشاهدات نشان می دهد که افراد تمایل دارند زمان خود را در مکانی بگذرانند که در آن راحت هستند و می توانند در کنار صرف قهوه و یا وعده ی غذایی به پیگیری امور روزانه خود بپردازند.

 

منوی کافی شاپ شیراز

کافی شاپ مکانی است غیر رسمی که شما می توانید همراه جمعی از دوستانتان و یا به تنهایی به آن مراجعه کرده و ازصرف زمان خود در آن جا لذت ببرید. چیزی که مردم انتظار دارند این است که در هر زمانی که می خواهند بتوانند به راحتی به کافه دلخواهشان مراجعه کنند و یک وعده خوب و دلچسب در آنجا داشته باشند. بدون اینکه نگران هزینه بالای آن باشند و بخواهند از قبل برای آن برنامه ریزی کنند.

 

کتابخانه در کافی شاپ شیراز

کافه ای که در آن مجموعه ای از کتاب ها و مجلات خوب در دسترس مردم قرار دارد نسبت به سایرین دارای امتیاز ویژه ای می‌باشد. مشتریان بسیاری علاقه مندند که زمانی از ساعات فراغت خود را در کافه ای آرام به مطالعه بپردازند و کافه ی شما اگر این امکان را برای آن ها فراهم سازد آن ها به مشتریان همیشگی شما تبدیل خواهند شد.

 

طراحی فضای داخلی کافی شاپ شیراز

کافی شاپ شیراز | فضای داخلی کافی شاپ شیراز

 

گاهی اوقات با هدف گذراندن ساعاتی برای خود و انجام امور شخصی به کافه می رویم و گاهی هم با هدف دیدن افراد و یا معاشرت با دوستان. کافه شما باید دارای محیطی راحت و صمیمی باشد. از جمله دلایلی که موجب موفقیت استارباکس و محبوبیت آن میان مردم گردیده است محیط آن است. استارباکس تنها مکانی برای صرف قهوه نیست بلکه یک مکان راحت و عمومی برای تعامل، معاشرت و آرامش به دور از خانه و محیط کار است.

 

ایجاد یک برند معتبر برای کافی شاپ شیراز

نام شما و لوگوی شما معرف شماست. پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید. طراحی لوگوی خود را به دست افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید. هم چنین یک شعار جذاب برای خود انتخاب کنید.

 

لیست کافه های شیراز:

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

فوریه 15, 2020
دسته بندی :
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آبمیوه و بستنی شیراز x بخوانید...