منوی سایت

کارت عروسی

بازدیدها: 489

کارت عروسی

کارت عروسی از خاطره انگیزترین مراحل تدارکات جشن عروسی است. متن کارت عروسی نیز برای بعضی بسیار ماندگار و مهم است. اگر شما هم بفکر تدارک کارت عروسی هستید و می‌خواهید یک کارت عروسی لوکس داشته باشید و یا شاید می‌خواهید کارت عروسی اقتصادی باشد. یا شاید هم به دنبال تولیدی کارت عروسی ارزان هستید و می‌خواهید یک کارت عروسی فانتزی و خاص داشته باشید. این نوید را به شما می‌دهیم که به بهترین و بروزترین مرجع کارت عروسی مراجع کرده‌اید. در ادامه شما را در انتخاب بهترین و زیباترین کارت عروسی راهنمایی می کنیم. با سارجو همراه باشید.


در پست کارت عروسی می‌خوانیم:


از تاریخچه‌ی کارت عروسی چه می دانید؟

در گذشته های دور که کارت عروسی رواج نداشت؛ برای دعوت عروسی جارچی در خیابان ها و کوچه های شهر به راه می افتاد و همه را از مراسم عروسی با خبر می کرد. البته به علت اینکه جمعیت در آن زمان در هر منطقه کم بود، آنهایی که ثروتمندتر بودند با اینکار، کل آن منطقه را دعوت میکردند و کم کم استفاده از کارت عروسی به شکل امروزی گسترش یافت البته این کارت دعوت ها دقیقا به شکل امروزی نبودند و به کمک جوهر چیزهایی را روی آن چاپ می کردند، ولی بعد از جنگ جهانی دوم، تولید انبوه کارت عروسی صورت پذیرفت.

 

کارت عروسی بعد از مدتی رواج پیدا کرد و به سبک سیاق امروزی رسید

اگر میخواهید کارت عروسی خاص و منحصر به فردی داشته باشید. پس این مقاله را از دست ندهید.


آیا مزیت استفاده از کارت عروسی را می‌دانید؟

یکی از مهم ترین مزایای کارت عروسی می توان به درج شدن اطلاعات درون آن اشاره کرد. همچنین افزون بر اطلاعات دقیقتان، خودتان به دیدار مهمانان می‌روید و کارت عروسی را که مد نظر دارید به دلخواه انتخاب می کنید. از این رو کارت عروسی در کمترین حالت بایستی اطلاعات اولیه را بدون ابهام و به شکل جامع در اختیار مهمانانتان قرار دهد. اینکه عروسی چه کسی است؟ تاریخ و محل جشن عروسی؟ از مواردی است که باید در کارت عروسی درج شود.

کارت عروسی باید اطلاعات دقیق و مکان عروسی را در بر گیرد


نکات مهم در انتخاب کارت عروسی

امروزه به دلیل تقاضا و خواسته‌ی مردم تنوع کارت‌ عروسی بسیار زیاد شده است و اولین تصویری که از جشن عروسی شما در ذهن مهمانان شکل می گیرد، بعد از دیدن کارت عروسی شما است. به عنوان یک یادگاری نیز نزد همه کسانی که دعوت شده اند باقی می ماند البته سلیقه ها برای انتخاب کارت عروسی متفاوت است. ما در اینجا سعی کرده ایم نکات مهم که قبل از تهیه کارت عروسی حتما در نظر بگیرید گردآوری کنیم.

 

  •  خوش سلیقگی در انتخاب کارت عروسی

عروس خانم ها مانند خرید لباس عروس برای انتخاب و خرید کارت عروسی هم هیجان زیادی را تجربه می کنند. اما بایستی به این نکته توجه داشت که انتخاب کارت دعوت عروسی بر اساس تم و استایل عروسی باشد و با کمی سلیقه به خرج دادن بهترین و زیباترین کارت عروسی را سفارش دهید. خرید کارت عروسی فانتزی مخصوص سلیقه های به خصوص خود است.

  • بودجه مناسب جهت هزینه کارت عروسی

مهمترین شرط در برنامه ریزی برای تدارکات عروسی، تعیین میزان خرج و مخارج است. بهتر است قبل از انتخاب، میزان بودجه ای که قرار است برای اینکار صرف کنید را تعیین نمایید و یک کارت عروسی اقتصادی تهیه کنید. چون کارت عروسی قیمت‌های متفاوتی دارد با تعیین بودجه‌ای که برای کارت عروسی درنظر گرفته‌اید بهتر و راحت تر می توانید انتخاب کنید و بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید مثلا به سراغ تولیدی کارت عروسی ارزان بروید.

 

  • انتخاب مدل کارت عروسی

امروزه کارت عروسی جنس ها و طرح های متعددی دارند و در قالب‌های مختلفی اعم از چوب، کاغذ و مقوا، پارچه های مخمل، حصیر و …ساخته می‌شوند.با دیدن مدل‌های مختلف کارت عروسی، باید عروس و داماد به یک تفاهم برسند که چه نوع کارتی باب طبع‌شان است و سپس میتوانند یک کارت شیک و زیبا مطابق علاقه و سلیقه‌شان تهیه کنند.

 

کارت عروسی اقتصادی را با در نظر گرفتن نکات بالا به آسانی فراهم کنید

 

  • رنگ کارت عروسی

استفاده از رنگ‌های تند برای کارت عروسی جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت. برای داشتن یک انتخاب شیک، مدرن و زیبا از رنگ‌های برجسته و شاد و روشن استفاده کنید. معمولا رنگ‌های سبز، قرمز، خرمایی مایل به قرمز، زعفرانی، صورتی، طلایی، زرد و بنفش به روزترین و رایج ترین رنگ‌ها برای کارت عروسی هستند. کارت هایی با رنگ های مناسب شکیل‌تر هستند و زیبایی بصری بیشتری دارند.

  •  کیفیت کاغذ و مواد اولیه کارت عروسی

کارت عروسی معمولا از کاغذ است. برخی کاغذها گران قیمت ترند که ممکن است روغنی، چرم و … باشند. در مقابل استفاده از اشیاء کوچک تزئینی برای کارت عروسی زیبایی آن را دو برابر می کند. مواد و کاغذهای باکیفیت کارت عروسی رو جذاب تر و چشمگیر تر نشان خواهد داد و یک کارت عروسی لوکس خواهید داشت.

  • قونت و سایز نوشته ها

استفاده از فونت های برجسته نیز هزینه تمام شده را زیاد می کند برای جذابیت و شیک بودن بهتر است از سایز و فونتهای متداول و ظریف‌تر استفاده کنید که کارت عروسی اقتصادی تمام بشود.

 

کارت عروسی اقتصادی را با کمی اقتصادی خرج کردن داشته باشید


چند اشتباه رایج در زمان انتخاب کارت عروسی

  1. مدل کارت عروسی : بعضی عروس خانم‌ها سعی می کنند تاجزئیات زیادی را به کارت عروسی خود اضافه کنند. این کار تاحدی باعث زیباتر شدن کارت عروسی می‌شود اما زیاده روی در این کار باعث می‌شود تا نوشته‌‌ها و خود کارت به چشم نیاید.
  2. تعداد کارت عروسی : معمولا عروس و دامادها کارت عروسی را به تعداد کم تهیه می‌کنند. معمولا سفارش مجدد کارت هزیه بیشتری از سفارش تعداد زیادتر کارت دارد. سعی کنید همیشه 10% بیشتر از تعداد مهمانان‌هایتان کارت تهیه کنیدتا اگر کسی را از قلم انداخته بودید متحمل هزینه زیادتری نشوید یا اگر کارتتان خراب شد نگران کم آمدن کارت ها نباشید.
  3. برای هر خانواده یک کارت کافی است: قرار نیست برای هر فرد یک کارت بدهید. در سفارش کارت عروسی تعداد خانواده ها را بشمارید نه تعداد افراد را تا بتوانید بهترین را داشته باشید.

 

کارت عروسی را متناسب با تعداد مهمان ها سفارش دهید

 


زمان مناسب پخش کارت عروسی

کارت عروسی بهتر است دو هفته قبل از عروسی به دست مهمانان برسد، زیرا در دنیای شلوغ امروزی دو هفته زمان معقولی جهت آماده شدن برای حضور در یک جشن به نظر می‌رسد. زودتر از این دو هفته لازم نیست کارت را توزیع کنید چون ممکن است به فراموشی سپرده شود و مهمانان فراموش کنند که به عروسی شما دقیقا چه روزی دعوت شده‌اند.


چند نکته طلایی:

  • اطلاعات مهمانان از این جهت در کارت عروسی آورده می‌شود که دقیقا نشان دهد چه تعداد از اعضای خانواده به عروسی دعوت شده‌اند. همینطور کار توزیع کارتها را ساده تر می‌کند. اغلب در پشت پاکت‌ها جایی برای نوشتن نام مهمانان تعبیه شده و بهتر است با خط خوب و خوانا نام خانوادگی را روی آن بنویسید و به تعداد افرادی که می‌خواهید دعوت کنید کارت ورود به تالار داخل کارت بگذارید.
  • همانند اطلاعات مهمانان، وجود اطلاعات میزبان نیز ضروری است. همه مهمانان دوست دارند با دیدن کارت عروسی اطلاعات دقیقی از عروس و داماد و شخصی که این کارت را برایشان فرستاده، کسب کنند.
  • اگر تصور می‌کنید که ممکن است یافتن محل برگزاری جشن، برای عده‌ای از مهمانان دشوار باشد و آن‌ها زمان زیادی را برای این مورد صرف کنند، بهتر است کروکی محل مراسم را ضمیمه کارت عروسی کنید تا مهمانانتان دیر به مراسم نرسند.
  • تقریبا بر روی تمام کارت عروسی این جمله به چشم می‌خورد: “جناب آقای …. و خانواده‌ی محترم” اگر می‌خواهید از بقیه تمایز داشته باشید، برای نزدیکتان لحنی صمیمی‌تر داشته باشید و برای بزرگتر ها و اقوام دور از الفاظ رسمی استفاده کنید. مثلا اگر قرار است دوست صمیمی خود را به عروسی دعوت کنید می‌توانید این جمله را بنویسید: “مریم عزیز و همسر گرامی”

 

کارت عروسی را متناسب با تعداد مهمان ها و جشن عروسی تهیه کنید

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

جولای 7, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سند بلاست در شیراز x بخوانید...