منوی سایت

چگونه لکه لاک ناخن را از روی لباس پاک کنیم؟

بازدیدها: 9625

چگونه لکه لاک ناخن را از روی لباس پاک کنیم؟

پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش یا لباس برای خیلی از ما یک مشکل بزرگ بحساب می‌آید و فکرکردن به اینکه نکند این لکه مهمان همیشگی فرش یا لباس ما باشد ما را به وحشت می‌اندازد، اما تیم سارجو در اینجا بر آن شده است تا به سوالاتی مثل چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟ چگونه لاک را از روی فرش پاک کنیم؟ چگونه لکه لاک را از روی شلوار لی پاک کنیم؟ پاسخ دهد و شما را با روش پاک کردن لاک از روی فرش روشن، از بین بردن لاک ناخن از فرش و هر آنچه برای پاک شدن راحت فرش و لباس از لاک ناخن بخواهید آشنا کند. ادامه این محتوا را از دست ندهید.

 

روش پاک کردن فرش از لکه لاک ناخن

بعد از اینکه متوجه شدید لاک روی فرش یا قالی شما ریخته است در اولین اقدام سعی کنید که لاک را با قاشق یا جسم تیزی مثل لبه کارد جمع کنید، مجدداً اگر لکه لاک ناخن به شکل یک حباب برجسته بود از لبه پلاستیک یا چاقو برای برداشتن آن از روی فرش استفاده کنید، مراقب باشید هنگام انجام این کار لکه روی سطح فرش پخش نشود و تا جای ممکن سعی کنید لاک را بدین وسیله از روی فرش جمع کنید

سپس با یک پارچه تمیز یا اسفنج اقدام به تمیز کردن جای لکه کنید، هدف از انجام این مرحله جذب هرچه بیشتر باقی مانده لاک ریخته شده به پارچه است، تا هنگام استفاده از مایع شست و شو لکه پخش نشود.پارچه را روی لکه گذاشته و بردارید. برای بار دوم از یک قسمت دیگر پارچه استفاده کنید و هرگز پارچه لک دار را دوباره روی فرش نگذارید. از کشیدن پارچه روی فرش خودداری کنید که باعث پخش شدن لکه خواهد شد.پارچه را بگذارید و بردارید.

 

 

در این مرحله برای تمیزی نهایی با کمک کمی مایع شیشه شوی و یک اسفنج یا پارچه بدون پرز می توانید لکه لاک ناخن را از روی فرش پاک کنید. اسفنج را روی فرش نکشید و به صورت دورانی حرکت دهید. سپس محل لکه را با آب تمیز کنید. بهتر است از خیس شدن اطراف لک، خودداری کنید چون باعث می‌شود لک به سایر نقاط هم سرایت کند. بگذاریدفرش کامل خشک شود. خواهید دید دیگر اثری از لکه لاک ناخن وجود ندارد.

برای تمیزی نهایی می‌توانید از این مواد استفاده کنید:

  • الکل
  • اسپری مو
  • آب اکسیژنه (فقط برای فرش‌های سبک)
  • پد لاک پاک کن

آیا پاک کردن لکه لاک ناخن خشک شده از روی فرش ممکن است؟

اگر دیر متوجه لکه لاک ناخن روی فرش شدید و لکه کاملا خشک شده بود نگران نباشد، برای پاک کردن لکه لاک ناخن خشک شده از روی فرش مانند زمانی عمل کنید که لاک تازه روی فرش ریخته است، فقط در برداشتن لکه اولیه لاک دقت کافی داشته باشید اگر از اجسام تیز استفاده می‌کنید مواظب باشید تا به بافت فرش شما آسیبی وارد نشود.

 

روش پاک کردن لکه لاک از روی لباس چگونه است؟

برای پاک کردن لکه لاک از روی لباس باید حتما جنس پارچه لباس خود را بدانید تا مطمئن شوید استون به بافت لباس آسیب می‌زند یا نه؟ اگر هنوز از جنس پارچه لباس خود بی اطلاع هستید از برچسب درون لباس کمک بگیرید اگر به کلماتی مثل استات یا مداکریلیک برخورد کردید باید پاک کردن لکه لاک از روی لباس را به خشکشویی بسپارید و از انجام این کار توسط خودتان منصرف شوید، چون نتیجه مطلوبی عایدتان نخواهد شد.

 

 

حال که مطمئن شدید می‌توانید پاک کردن لکه لاک را خودتان انجام دهید بهتر است مراحل زیر را طی کنید تا به پاسخ چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم برسید.

  1. اگر لکه به شکل یک برجستگی است با کمک یک کارت یا چاقوی کند آن لکه برجسته را از روی پارچه بردارید.مراقب باشید که به بافت لباس آسیبی وارد نکنید.
  2.  یک دستمال کاغذی را به استون آغشته کنید و روی لک بگذارید و کمی فشار دهید تا لاک از روی لباس به روی دستمال منتقل شود. دوباره بخش دیگری از دستمال کاغذی اغشته به استون را روی لک بگذارید و این کار را تا انتقال کامل لاک به دستمال ادامه دهید و هر بار، جای دستمال کاغذی را تغییر دهید تا لکه دستمال کاغذی به لباس منتقل نشود.
  3. اگر همچنان آثار لکه لاک ناخن بر روی لباس باقی‌مانده بود، از الکل یا پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر لباس- شما سفیدرنگ بود می‌توانید از مایع سفیدکننده نیز برای از بین بردن آثار لکه استفاده نمایید. پس از پاک شدن لکه لاک ناخن پارچه را به شیوه معمول بشویید تا پاک‌کننده‌ها شسته شوند.

چگونه لکه لاک را از روی شلوار لی پاک کنیم؟

برای پاسخ چگونه لکه لاک را ار روی شلوار لی پاک کنیم؟ ابتدا شلوار جین خود را پشت و رو کنید و یک لایه ضخیم تشکیل شده از چند حوله نخی را بین جین و سطح کار خود قرار دهید. با استفاده از یک پنبه آغشته به لاک‌پاک‌کن، محل لکه را خیس کرده و حدود آن را از پشت شلوار مشخص کنید.

 

لاک ناخن

 

به طور متناوب دستمال حوله‌ای کاغذی جدید روی محل لکه قرار دهید تا لاک ناخن تا حد ممکن به آن جذب شود. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود  در صورت لزوم پارچه‌ی حوله‌ای (که لکه دار می‌شود) را تعویض کنید. تا وقتی که لکه از بین برود این کار را تکرار کنید. محل لکه را به خوبی با آب سرد آبکشی کنید.. ناحیه لکه شده را به خوبی با آب سرد آبکشی کنید، سپس به روش معمول، شلوار را با ماشین لباسشویی بشویید.

 

 چگونه لکه لاک ناخن را از روی لباس پاک کنیم؟ چگونه لکه را از روی لباس پاک کنیم چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم چگونه لاک را از روی فرش پاک کنیم پاك كردن لاك خشک شده از روي لباس نی نی سایت پاك كردن لاك غلط گیر از روي پارچه پاك كردن لاك از روي روتختي پاك كردن لاك از روي پارچه ساتن پاك كردن لاك از روي پارچه مبل

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 5]

نوامبر 16, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش نسخه خوانی در شیراز x بخوانید...