منوی سایت

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم

بازدیدها: 6704

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بدنبال تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور خود هستید به مرجع کاملی رسیده‌اید، چرا که تیم سارجو در این مقاله علاوه بر اینکه به آموزش کامل اینکه چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم پرداخته‌ است، در مورد علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور، علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور، تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور، شیرپرکن پکیج ایران رادیاتور و… نیز اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار خواهد داد. حتما در سارجو بمانید و با ما همراه شوید.

 

کلمات پرسرچ در مورد تنظیم فشار پکیج

 چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل eco22ff تنظیم پکیج ایران رادیاتور شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور کجاست فشار مناسب پکیج در زمستان خطرات بالا رفتن فشار پکیج

 

فشار پکیج یعنی چه ؟

فشار پکیج عاملی است که در عملکرد مناسب پکیج تاثیر بسزایی دارد، فشار مناسب پکیج دیواری ایران رادیاتور توسط عقربه‌ای که روی پانل مانومتر یا فشارسنج دستگاه بوده مشخص می‌شود و معمولا بین ۱ تا ۲ بار می‌باشد. اما گاهی بنا به دلایلی این فشار کم یا زیاد می‌شود که خود نشان‌دهنده‌ی یک ایراد در کارکرد پکیج خواهد بود.

 

چگونه فشار پکیج ایران رایاتور را تنظیم کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم فشار پکیج معمولا باید بین 1 تا 2 بار باشد، حال اگر این فشار بالاتر یا پایین‌تر بشود، باید با تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور آن را به رنج 1 تا 2 بار برسانیم. در اینجا به آموزش زیاد یا کم کردن فشار پکیج ایران رادیاتور خواهیم پرداخت.

 

تنظیم فشار پکیج

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را کم کنیم؟

هدف از کم کردن فشار پکیج ایران رادیاتور  رساندن آن به عددی بین 1 تا 2 خواهد بود. پس با انجام مراحل زیر این فشار پکیج را که به بالاتر از 2 رفته است کم کرده تا به این حدود برسد.

مراحل کم کردن فشار پکیج ایران رادیاتور

  1. شیر ورودی اب سرد یا شیر ورودی کل ساختمان را ببندید تا اب وارد پکیج نشود.
  2. شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور را باز کنید.
  3. یکی از شیر های ابگرم آشپزخانه یا سرویس بهداشتی را باز کنید.
  4. فشار مانومتر با تخلیه آب از شیرآب گرم پایین آمده تا به عدد 2 یا 1.5 برسد.
  5. شیر آب گرم را ببندید. سپس شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور را نیز ببندید.

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را بالا ببریم؟

برای بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور لازم است شیر پرکن پکیج را باز کنید تا  لحظه ای که عقربه به ۱/۵ رسید سپس آن را ببندید.

نکته: شیر پر کن پکیج ایران رادیاتور چسبیده به زیر پکیج و به رنگ آبی یا مشکی یا قرمز است. برای باز کردن شیرکن پکیج باید آن را در جهت عقربه‌ای ساعت بچرخانیم.

در اینجا لازم به ذکر است که نیاز به کم کردن فشار پکیج ایران رادیاتور و زیاد کردن فشار پکیج ایران رادیاتور خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد و به هیج وجه نباید این کار را مرتب تکرار کرد. اگر نیاز به تنظیم فشار پکیج به فاصله‌های کوتاه اتفاق بیفتد نشانگر یک اشکال و نقص در کارکرد صحیح پکیج خواهد  بود و باید حتما به آن رسیدگی شود.

 

تنظیم فشار پکیج

علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

گفتیم که تغییر فشار پکیج حتما خبر از یک اشکال در سیستم پکیج خواهد داد. در اینجا به بیشترین علل رایج در پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور اشاره خواهیم کرد که علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور ناشی از این عوامل است

  • وجود نشتی در مدار بسته رادیاتور و پکیج ایران رادایاتور
    • بازگذاشتن شیر پرکن پکیج دیواری
    • نشتی از لوله‌هایی که از کف رد شده
    • سوراخ بودن یا باد نداشتن منبع انبساط
    • خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور
    • سوراخ بودن مبدل حرارتی از درون
    • نشتی در مدار بسته پکیج دیواری و رادیاتور
    • باز ماندن شیر پر کن پکیج
    • زیاد بودن ارتفاع شعله دستگاه
    • خرابی شیر سه راهه
    • کم بودن فشار آب ساختمان
    • وجود هوا در سیستم

علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بالا رفتن فشار پکیج نیز ناشی از یک مشکل در پکیج خواهد بود. از عمده ترین مشکلاتی که بالا رفتن فشار پکیج خبراز آن می دهد و علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور  را شامل میشود عبارتند از

  • خراب بودن مبدل پکیج
  • خراب شدن شیر اطمینان پکیج
  • خراب شدن شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور
  • خراب شدن منبع انبساط
  • خراب شدن پمپ یا برد پکیج
  • خراب بودن مبدل پکیج

 

بالا رفتن فشار پکیج چه مشکلاتی را در پی دارد؟

بالا رفتن فشار پکیج بیش از حد معمول و عدم توجه به آن  می‌تواند مشکلاتی از جمله

  • نم دادن دیوارها به دلیل نشتی آب از پکیج
  • خوردگی و پوسیدگی سیستم لوله‌کشی پکیج
  • وارد شدن خسارت به پکیج در صورت ادامه دار بودن فشار بالای پکیج

برای شما به همراه داشته باشد، پس توصیه می‌شود حتما به محض اطلاع از بالا رفتن فشار پکیج بوسیله آموزش چگونه فشار پکیج را کم کنیم که در بالا به آن اشاره شد، برای کم کردن فشار پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید.

 

مطالب مرتبط:

تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور

برای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور باید به اینکه در فصول سرد سال یا فصول گرم قرار داریم بسیار توجه کنید و متناسب با سردی یا گرمی هوا اقدام به تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور بکنیم.

  • تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور در تابستان

برای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ در تابستان می‌بایست حتما دقت داشته باشید که ولومی که عکس رادیاتور بالای آن هست را روی صفر یا مینیموم (min) قرار دهید به طوری که چراغ سبز کنار آن کاملاً خاموش شود و در نهایت ولوم آب مصرفی (عکس دوش آب) را روی دمای مورد نظر تنظیم کنید.

  • تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور در زمستان

در فصل زمستان در پکیج دیجیتال ایران رادیاتور ابتدا ولوم اصلی را روی علامت برف قرار دهید و سپس ولوم تنظیم دمای رادیاتور را نیز همچون آب مصرفی روی دمای مورد نظر تنظیم کنید.

توجه : قبل از تغییر حالت پکیج ایران رادیاتور از تابستان به زمستان از باز بودن تمام شیرهای رادیاتورها و همچنین شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج (دسته آن موازی با شیر باشد) اطمینان حاصل کنید. سپس اقدام به  تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور بکنید.

 

سخن آخر

اگر شما در حوزه تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن و دیگر سیستم های گرمایشی فعالیت دارید برای ثبت نام خود با شماره09177093591 تماس بگیرید.

 چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل eco22ff تنظیم پکیج ایران رادیاتور شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور کجاست فشار مناسب پکیج در زمستان خطرات بالا رفتن فشار پکیج

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

اکتبر 27, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش هنگ درام در شیراز x بخوانید...