منوی سایت

چگونه در شیراز دستیار دندانپزشک شویم؟

بازدیدها: 5571

چگونه در شیراز دستیار دندانپزشک شویم؟

اگر شما هم بدنبال دستیار دندانپزشک  شدن در شیراز هستید، ولی نمی دانید از کجا باید شروع کنید به منبع معتبری رسیده‌اید، تیم سارجو قدم به قدم به کمک شما خواهد آمد تا دقیقا بدانید برای اینکه در شیراز دستیار دندانپزشک شوید چه کارهایی لازم است انجام دهید تا به شغل مورد علاقه تان که دستیار دندانپزشک است برسید، بعلاوه به شما خواهد گفت شرایط شغلی یک دستیار دندانپزشک در شیراز چگونه است. در سارجو بمانید.

وظایف یک دستیار دندانپزشک در شیراز چیست؟

قبل از اینکه به پاسخ اینکه چگونه در شیراز دستیار دندانپزشک شویم برسید خوب است بدانید در مطب یک دندانپزشک دستیار دندانپزشک چه کارهایی را انجام می‌دهد و چه وظایفی دارد، با آشنایی با وظایف یک دستیار دندانپزشک متوجه خواهید شد اصلا علاقه مند به دستیار دندانپزشک شدن هستید یا نه، سپس به سراغ این خواهیم رفت که چگونه دستیار دندانپزشک شویم.

به طور کلی وظایف دستیار دندانپزشک به شرح زیر است:

  • آماده کردن پرونده بیمار
  • عکسبرداری با اشعه ایکس از دندان بیمار
  • ، آماده کردن یونیت دندان پزشکی برای شروع مراحل درمان دندان بیمار
  • با توجه به نوع درمان دندانپزشکی و نیاز پزشک، ست وسایل و تجهیزات مورد نیاز پزشک را آماده کند.
  • مواد دندانپزشکی مورد نیاز را مخلوط کرده و آماده کند.
  • بیمار را برای شروع درمان از نظر روحی آماده می‌کند.
  • بعد از اتمام مراحل درمان، توصیه های لازم را به بیمار می‌هد.
  • اطلاع از موجودی مواد مصرفی در مطب و در صورت اتمام مواد به پزشک اطلاع دهد.
  • تنطیم پرونده بیمار، نوبت دهی و تعیین هزینه نیز به عهده دستیار دندانپزشک است( کارهای دفتری مطب)

 

 

البته ناگفته نماند که وظایف دستیار دندانپزشک مستقیما توسط دندانپزشک مربوطه تعیین می شود و تشخیص اینکه یک دستیار دندانپزشک در شیراز تمامی کارهای بالا را انجام دهد یا نه و یا کار دیگری در این حوزه به او واگذار شود، به عهده دندانپزشک مربوطه است.

مراحل دستیار دندانپزشک شدن چیست؟

برای اینکه بتوان به یک دستیار دندانپزشک حرفه ای تبدیل شد اول باید در دوره های آموزشی دستیار دندانپزشک شرکت کرده ، در کل كارآموزان محترم دوره تکنسین دندانپزشک پس از طي دوره هاي تئوری و پری كلينیک و كسب مهارت های پايه میتوانند وارد بازار کار شوند و تجربه و مهارت های بیشتری کسب کرد.

 

دوره های لازم که باید طی کنید تا به یک دستیار دندانپزشک تبدیل شوید

  1. کمک های اولیه اقدامات مربوط به کاهش مخاطرات بهداشتی و ایمنی
  2. آشنایی با اصول کنترل عفونت در محیط دندانپزشکی
  3. وظایف دستیار دندانپزشک و آشنایی با محیط کلینیک و مطب
  4. آماده سازی و نگهداری محیط ، ابزار و تجهیزات برای انجام اقدامات بالینی دندانپزشکی ((استرليزاسيون))
  5. ارائه اطلاعات و حمایت از افراد در حفاظت از بهداشت دهان و دندان
  6. ارائه پشتیبانی chairside در طول ارزیابی سلامت دهان و دندان بیماران
  7. رادیوگرافی دندان
  8. ارائه پشتیبانی در طول پیشگیری و کنترل بیماری های پریودنتال و پوسیدگی ها
  9. ارائه پشتیبانی در طول ترمیم حفرات (ترمیمی)
  10. ارائه پشتیبانی در طول جراحی
  11. ارائه پشتیبانی در طول ارائه پروتزهای ثابت و متحرکپ
  12. پشتیبانی chairside در طول درمان ریشه غیر جراحی
  13. حمایت و پشتیبانی chairside در طول کشیدن دندان ها و جراحی های جزئی دهان
  14. ساختار و عملکرد پایه ی آناتومی دهان و دندان ودرک روش های مختلف ارزیابی بالینی دندانپزشک در شیراز

 

دوره دستیار دندانپزشک به صورت غیر حضوری در شیراز

دوره های غیر حضوری دستیار دندانپزشک نیز در شیراز وجود دار د و کافی است، برای ثبت نام غیر حضوری در کلاس های دستیاری دندانپزشک در کلاس های مربوطه ثبت نام کنید. این آموزش ها  به صورت فیلم های آموزشی با کیفیت عالی برای شما ارسال می گردد. در این آموزش ها از صفر تا صد دستیاری دندانپزشکی ، آشنایی با اصول منشی گری مطب به صورت عملی آموزش داده می شود تا شما براحتی به یک دستیار دندانپزشک در شیراز تبدیل شوید.

پس از پرداخت شهریه دوره و ثبت مشخصات کارآموز توسط آموزشگاه های برگزاری دوره ، کارشناسان این مجموعه با کارآموز تماس گرفته و آدرس دقیق و کد پستی و شماره تماس کارآموز را صفحه گذاری نموده و بسته آموزشی را طی سه روز کاری به کارآموز ارسال می نمایند. پس از دریافت بسته و مطالعه آن، کارآموز از طریق تماس تلفنی درخواست آزمون آنلاین خود را ثبت کرده و در تاریخ تعیین شده در شهر خود و از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه آزمون اینترنتی از کارآموز اخذ می شود. در صورت قبولی در آزمون مدرک دستیار دندانپزشک به شما اعطاء خواهد شد.

آیا شما می‌توانید یک دستیار دندانپزشک حرفه ای شوید؟

قبل از اینکه پا در این راه بگذارید و بخواهید یک دستیار دندانپزشک در شیراز شوید خوب است بدانید که یک دستیار دندانپزشک چه خصوصیاتی دارد و آیا این ویژگی ها در شما وجود دارد یا نه؟

  • یک دستیار دندانپزشک باید با دندانپزشکان و بیماران کمال همکاری و همدلی را داشته باشد. گاهی اوقات بیماران در معرض درد شدید و یا اختلالات روانی هستند، بنابراین دستیار باید روی احساساتش تسلط کافی داشته باشد.
  •  دستیار دندانپزشک باید بتواند به بیماران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی به خوبی گوش فرا دهد. در کل توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات از ویژگی یک دستیار دندانپزشک است.
  • یک دستیار دندانپزشک باید توانایی دیدن جزئیات از نزدیک (در چند قدمی) را به خوبی داشته باشد.
  • قدرت برنامه ریزی و هماهنگی از دیگر خصوصیات یک دستیار دندانپزشک است، توانایی تنظیم اقدامات خود به فراخور فعالیت های دیگران شما را تبدیل به یک دستیار دندانپزشک موفق خواهد کرد.

موقعیت شغلی دستیار دندانپزشک در شیراز چگونه است؟

می توان گفت که درآمد دستیار دندانپزشک به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. از جمله این فاکتور ها می توان به تجربه، کیفیت کار، ساعات کاری و … اشاره کرد که البته ممکن است بسته به خواسته دندانپزشک، حقوق و مزایای شغل دستیار دندانپزشک افزایش یابد، ناگفته نماند اگر دوست دارید که درآمد خود را بالا ببرید، سعی کنید با استفاده از مطب هایی که بسیار پر رفت و آمد می باشند، این درآمد را افزایش دهید. سطح کارایی شما برروی درآمدتان از این شغل تأثیر گذار می باشد.

البته لازم است بدانید که شغل دستیار دندانپزشک توانسته است که جایگاه ویژه ای را به دست بیاورد و به دلیل افزایش موقعیت های شغلی، همانطور که در بالا اشاره کردیم شغل دستیار دندانپزشک یک مهارت تخصصی محسوب می شود و یادگیری آن نیاز به آموزش و شرکت در دوره دستیار دندانپزشک دارد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 24 Average: 4.7]

جولای 17, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
لیست مراکز غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در شیراز x بخوانید...