منوی سایت

چگونه در شرایط شیوع کرونا، عادت لمس صورت را ترک کنیم؟

بازدیدها: 47

چگونه در شرایط شیوع کرونا، عادت لمس صورت را ترک کنیم؟

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که چگونه در شرایط شیوع کرونا، عادت لمس صورت را ترک کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید. به بررسی روش هایی میپردازیم که میتوان با آنها به ترک عادت لمس کردن صورت به خصوص در این شرایط کمک کرد.

 

عادت به لمس کردن صورت

چگونه در شرایط شیوع کرونا، عادت لمس صورت را ترک کنیم؟

 

شستن دست‌ها توصیه‌ای ساده به نظر می‌رسد، اما دست نزدن به صورت کمی سخت‌تر است. در واقع خیلی سخت است که صورت خود را لمس نکنیم.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نتیجه‌ی تعجب آوری در مورد تعداد دفعاتی که صورت خود را در روز لمس می‌کنیم ارائه داد. در این مطالعه معلوم شد یک فرد معمولی در عرض یک ساعت تقریبا ۲۳ بار صورت خود را لمس می‌کند و ۴۴ درصد از این تماس‌ها شامل غشا‌های مخاطی مانند دهان، بینی و چشم‌ها می‌شدند.

تقریبا همه می‌دانند در شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹، لمس کردن صورت کار درستی نیست اما چطور می‌توان از این عادت جلوگیری کرد؟ افراد معمولا در طول روز، سطوح مختلفی مثل دستگیره‌ی در، دکمه‌های آسانسور یا میله‌های مترو را لمس می‌کنند. ویروسی مثل کووید ۱۹ می‌تواند چند روز روی چنین سطوحی دوام بیاورد.

درنتیجه میکرب‌ها می‌توانند روی انگشت‌ها و بینی و چشم‌ها بنشینند که همه از دروازه‌های ورودی آلودگی هستند. شیوع ویروس کرونا باعث شد، بسیاری از افراد از عادت لمس صورت خود باخبر شوند.

دکتر ونسا راب، استادیار بخش پزشکی سلامت NYU می‌گوید: ترک عادت لمس صورت، کار دشواری است زیرا تقریبا همه این کار را انجام می‌دهیم و حتی اغلب اوقات از چنین عادتی باخبر نیستیم.

روش های ترک عادت لمس کردن صورت

چگونه در شرایط شیوع کرونا، عادت لمس صورت را ترک کنیم؟

 

یک جعبه دستمال کاغذی همراه داشته باشید

اگر احساس عطسه کردید یا نیاز پیدا کردید به بینی خود دست بزنید یا عینک خود را تنظیم کنید، یک دستمال کاغذی بردارید و به‌جای تماس مستقیم انگشت از آن برای تمام این کارها استفاده کنید. اگر احساس عطسه کردید و دستمال کاغذی همراه نداشتید به‌جای اینکه با دست جلوی عطسه را بگیرید، با آرنج خود این کار را انجام دهید. عطسه در دست‌ها احتمال انتقال میکرب به افراد دیگر یا اشیای اطراف را افزایش می‌دهد.

 

دست خود را مشغول کنید

سعی کنید دست خود را با اشیایی مثل توپ استرس مشغول کنید. البته فراموش نکنید که توپ را مرتب ضدعفونی کنید. اگر توپ استرس ندارید می‌توانید خود را با تا کردن یا مرتب کردن لباس‌ها سرگرم کنید یا دست‌هایتان را روی هم قرار دهید یا روش دیگری برای درگیر کردن دست‌ها پیدا کنید که برای تماس با صورت وسوسه نشوید.

تا وقتی دست‌ها تمیز باشند، لمس صورت اشکالی ندارد. به‌گفته‌ی زاخ سیکورا، روانشناس مرکز پزشکی شمال غربی شیکاگو، استفاده از صابون معطر یا لوسیون هم می‌تواند مؤثر باشد. وقتی دستان خود را به‌صورت نزدیک می‌کنید بوی صابون شما را از این کار آگاه می‌کند. لمس نکردن صورت کار دشواری است.

 

خونسرد باشید

استو شانکمن، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه شمال غربی می‌گوید:

به عقیده‌ی من، مردم باید به‌جای نگرانی درباره‌ی لمس صورت، باید استرس خود را کاهش دهند. استرس بر سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد. هرچقدر استرس بیشتری داشته باشید، توانایی شما برای مبارزه با آلودگی‌ها کمتر خواهد بود.

درنتیجه سعی کنید در لحظه زندگی کنید، تمرین مدیتیشن و آرامش ذهن کنید و بر تنفس خود تمرکز کنید. تا وقتی که دست‌هایتان تمیز هستند، لمس صورت فاجعه بار نیست. به‌گفته‌ی دکتر شانکمن: «این رفتار عادی است و همه آن را انجام می‌دهیم. لمس صورت به‌معنی پایان دنیا نیست.»

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

مارس 10, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان پارکینسون در شیراز x بخوانید...