منوی سایت

ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی با کیفیت

بازدیدها: 99

ویژگی یک کلینیک دندانپزشکی با کیفیت

اگر به دنبال ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی با کیفیت هستید، تا انتهای مقاله ی زیر با سارجو همراه باشید. به برسی کلینیک دندانپزشکی مجهز میپردازیم و پارامتر هایی را که باید یه کلینیک دندانپزشکی خوب دارا باشد، بررسی می‌کنیم.

 

کلینیک های دندانپزشکی

کلینیک های دندانپزشکی

 

دندانپزشکی یکی از مراکزی می باشد که تمامی افراد جامعه با آن سر و کار دارند و حداقل سالیانه یک بار به این مراکز کلینیکی مراجعه می نمایند. در راستای پیشرفت های روز افزون علم دندانپزشکی در سطح جهانی، کلینیک های موجود در کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همزمان با پیشرفت های جهانی بایستی تجهیزات و تخصص خود را به روز کنند.

 

امکانات رفاهی کلینیک های دندانپزشکی

موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی

هر کلینیک دندانپزشکی از لحاظ مکانی بایستی در موقعیتی قرار گرفته باشد که از نظر دسترسی مشکلی برای بیماران خود به وجود نیاورد و به راحتی در دسترس باشد. همچنین یکی از معضلاتی که برای مراکز درمانی وجود دارد عدم وجود فضای پارکینگ برای وسایل نقلیه بیماران می باشد که در صورت وجود پارکینگ، کلینیک دندانپزشکی یک مزیت بسیار عمده برای بیماران خود به وجود آورده است.

 

اتاق انتظار بیمار در کلینیک دندانپزشکی

 

از دیگر موارد که کلینیک های دندانپزشکی بایستی به صورت ویژه آن را مورد توجه قرار دهند ایجاد یک فضای مناسب و آرامش بخش به عنوان اتاق انتظار برای بیماران و همراهان آنها می باشد. تمامی افراد به این موضوع واقف هستند که به دلیل مشخص نبودن زمان عملیات دندانپزشکی این امکان وجود دارد که گاهی حتی تا چند ساعت مجبور به انتظار کشیدن جهت رسیدن نوبت خویش باشند و این موضوع امری اجتناب ناپذیر می باشد، پس بایستی فضایی در کلینیک ایجاد شده باشد تا موجبات آسایش هر چه بیشتر بیماران و همراهان آنها را به وجود آورد.

در اولین مرحله معماری اتاق انتظار و فضای آن بایستی به گونه ای طراحی شده باشد که بیمار در آن احساس آرامش داشته باشد و همچنین با توجه به بوی مواد دندانپزشکی بایستی دارای تهویه مناسبی باشد و فضا آکنده از رایحه خوش باشد. نکته دیگری که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد برخورداری کلینیک ها از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب می باشد و همچنین فضای کلینیکی نیز بایستی بسیار بهداشتی و آکنده از هر گونه میکروبی باشد.

در کلینیک های دندانپزشکی امکانات رفاهی نیز بایستی برای بیماران و همراهان آنها مهیا باشد که هر چه این امکانات بالقوه تر باشند کلینیک از اقبال بیشتری برای مراجعه بیماران برخوردار خواهد بود. برخی از مهمترین امکانات رفاهی می توانند شامل مواردی همچون سیستم های صوتی و تصویری، اینترنت wifi رایگان با سرعت بالا و کتابخانه با برخورداری کتاب مناسب برای تمامی سنین و غیره اشاره نمود.

 

استفاده از تجهیزات و مواد با کیفیت دندانپزشکی

ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی با کیفیت

 

از موارد مهمی که یک کلینیک دندانپزشکی را نسبت سایر کلینیک ها به صورت ویژه مجزا می سازد وجود تجهیزات مدرن و مواد اولیه با کیفیت می باشد. اگر یک کلینیک دارای تجهیزات مدرن و در سطح جهانی باشد مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد آورد. از مهمترین مزیت های برخورداری از تجهیزات مدرن ایجاد درد کمتر در بیمار می باشد و همچنین کار برای دندانپزشک نیز با وجود این گونه دستگاه ها بسیار ساده تر می شود.
مورد مهم دیگری که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد کیفیت مواد دندانپزشکی می باشد که در دوام و استحکام دندانی که عمل دندانپزشکی روی آن صورت گرفته شده بسیار موثر می باشد به طوری که در صورت استفاده از نوع نامرغوب آن حتی اگر از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا نیز استفاده شده باشد باز هم دندان مورد نظر از دوام و استحکام چندانی برخوردار نخواهد بود.

 

تجربه و تخصص دندانپزشک

بدون شک مهمترین عامل در موفقیت انجام یک عمل دندانپزشکی تخصص و تجربه شخص دندانپزشک می باشد که با مهارت خود می تواند به بهترین نحو کار خود را انجام دهد. کلینیک هایی مورد استقبال قرار می گیرند که از متخصصان با دانش و خوشنام استفاده می نمایند. اولین موردی که مورد توجه بیماران قرار می گیرد مدارجی است که دندانپزشک در طول سالیان در دانشگاه ها و دوره هایی که در مراکز بین المللی طی کرده است و پس یک مورد بسیار مهم که مورد توجه قرار خواهد گرفت، تجربه دندانپزشک است که در طول سالیان زیادی به صورت عملی به دست آمده است.

امروزه با تخصصی تر شدن عملیات دندانپزشکی شاهد انجام تخصصی هر عمل توسط یک دندانپزشک هستیم مثلا در کلینیک های معتبر هر بیمار در ابتدا توسط یک دندانپزشک عمومی معاینه می شود و با توجه به مشکلی که تشخیص داده می شود جهت درمان به همکار مربوطه ارجاع داده می شود. هر کلینیک برای مواردی همچون ایمپلنت، درمان ریشه، لمینیت، اطفال و غیره دارای متخصصان مخصوص به خود می باشد.

 

سایر خدمات مربوط به دندانپزشکی در شیراز:

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

مارس 7, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان واریس در شیراز x بخوانید...