فواید ورزش کبدی را میدانید؟

  • افزایش اراده از فواید ورزش کبدی

شما در این بازی یاد می‌گیرید که با روحیه‌ای قوی به دل تیم مقابل بروید و مبارزه کنید. برای تیم خود می‌جنگید و سعی می‌کنید پیروز میدان باشید. این کار باعث تقویت ذهن و روحیه می‌شود. همزمان با این، بدن شما نیز در حال قدرت گرفتن است.
  • افزایش انعطاف پذیری از فواید ورزش کبدی

در ورزش کبدی شیراز شما می‌توانید به‌مرور انعطاف‌پذیری بدنتان را نیز بهبود ببخشید. وقتی بدن در حالت انعطاف‌پذیری قرار می‌گیرد، هر مفصل و هر گروه ماهیچه‌ای در بدن در دامنه وسیع‌تری حرکت می‌کنند و در این شرایط عضلات قوی‌تر شده و انجام فعالیت‌های استقامتی راحت‌تر می‌شود.

  • بهبود وضعیت تنفس از فواید ورزش کبدی

با شرکت مکرر در بازی کبدی در شیراز تنفس شما بهتر از گذشته خواهد شد و به مرور بهتر می‌شود.

  • افزایش قدرت تصمیم گیری از فواید ورزش کبدی

اگر شما در این بازی شرکت کنید، به مرور قدرت تصمیم گیری در زمان کوتاه و انجام بهترین تصمیم با توجه به موقعیت موجود به خصوصیات جدایی ناپذیر شما تبدیل خواهد شد.

  • غلبه بر ترس و استرس از فواید ورزش کبدی

کبدی ورزشی است که فعالیت‌های یوگا را با یک سری فعالیت‌های شدید فیزیکی ترکیب کرده تا از این طریق بدن را در شرایط بهتری قرار دهد. شما در طول بازی تنفس خود را قطع می‌کنید و با سرعت حمله می‌کنید و یا از تیم دفاع خواهید کرد. این کار به شما قدرتی درونی می‌دهد که با ترس‌ها، ناامیدی‌ها و چالش‌های روبه‌رو مقابله کرده و باقدرت درونی‌تان آن را شکست دهید. این بازی سراسر استرس و اضطراب است بنابراین با گذشت زمان یاد می‌گیرید که برای حداکثر کارایی باید استرس خود را کنترل کرده و با مدیریت درست آن بر بازی غلبه کنید.

  • شرکت در جمع دوستان از فواید ورزش کبدی

بدلیل اینکه ورزش کبدی بصورت گروهی برگزار می‌شود، بهانه ای برای دورهمی شما و دوستانتان خواهد بود و فواید شرکت در جمع دوستان و دوری از انزوا و تنهایی بر کسی پوشیده نیست.

تفاوت بازی کبدی دوستانه و بازی کبدی در مسابقات را می‌دانید؟

در مسابقات رسمی زو و کبدی تمامی اصول و قوانین جدی گرفته می‌شوند. داور مسابقه موظف است که از کوچک‌ترین خطاها هم عبور نکند. البته در بازی زو که در بین دوستان و خانواده‌ها برگزار می‌شود، بسیاری از این قوانین رعایت نمی‌شوند.  قوانین ورزش کبدی شامل:

قواعد ورزش کبدی در شیراز

  • در بازی کبدی هر تیم ۱۲ بازیکن دارد که ۷ نفر از آن‌ها جزء بازیکنان اصلی و ۵ نفر دیگر به‌عنوان بازیکن ذخیره هستند.
  • در این بازی محدودیت تعویض وجود ندارد اما باید در تایم اوت پزشکی و تایم مربی انجام شود.
  • این بازی در دو تایم ۲۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود. در صورت تساوی دو تیم در پایان وقت قانونی پنج حمله از سوی دو تیم و اگر باز هم مساوی شدند حمله یک‌به‌یک انجام خواهد شد.
  • اگر مهاجمی بعد از یک اخطار، به صورت عمدی یکی از قوانین بازی زو را نقض کند، سرداور و داور بازی می‌تواند او را برگردانده و یک امتیاز به تیم مقابل اضافه کند.
  • وقت استراحت در بین دو نیمه ۵ دقیقه است.

ورزش کبدی بانوان ایران

لازم به ذکر است که در ایران و همچنین شهر ما شیراز چندین سال است که ورزش کبدی بانوان ایران به اندازه ورزش کبدی مردان طرفدار پیدا کرده است و بانوان ایرانی در زمینه ورزش کبدی به موفقیت های قابل توجهی هم رسیده اند. از این رو بكوشيم با تشويق دختران خود و فراهم نمودن فرصتها و حمايتهاي اجتماعي لازم زمينه هاي مناسبي براي حضور آنها در فعاليتهاي ورزشي فراهم آوريم .

 

 

سخن آخر

تیم سارجو در اینجا بر آن شد تا شما را با ورزش کبدی در شیراز بیشتر آشنا کند،  رشته ورزشی کبدی چندین سال است که افتخارات زیادی نصیب ورزش کشورمان کرده است که از جمله می توان میزبانی و مقام سومی اولین دوره رقابت های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریز اشاره کرد. شما شیرازی عزیز هم چنانچه علاقه مند این ورزش شدید می‌توانید در کلاس های مربوطه شرکت کنید.