منوی سایت

همه چیز در مورد بخور صورت

بازدیدها: 617

همه چیز در مورد بخور صورت

شما چقدر به بخور صورت و خواص آن برای پوست معتقد هستید؟ تا بحال چند بار بخور را بر روی پوستتان امتحان کرده‌اید؟ تیم سارجو در این مقاله بر آن شده تا همه چیز در مورد بخور صورت و عوارض بخور صورت، مضرات بخور صورت و همچنین فواید بخور صورت با گلاب را برای شما عزیزان بطور کامل شرح دهد. با ما همراه شوید تا ضمن معرفی انواع بخور صورت و اینکه بخور صورت چندبار در هفته مفید است شما را به پاسخ اینکه برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم بیشتر آشنا کنیم.

 

 در پست همه چیز در مورد بخور صورت می‌خوانیم

 

 


بخور صورت چه کمکی به پوست خواهد کرد؟

بخور صورت، باعث پاکسازی عمقی پوست و بیرون آمدن هر نوع مواد ناخالص و آلودگی ها از منافذ پوست می شود. بخور صورت می تواند پوست را از درون پاکسازی کند و کمبود آب پوست صورت را جبران کند و زندگی دوباره به آن ببخشد . همچنین باعث ریلکس شدن پوست، افزایش خون رسانی، باز شدن منافذ پوست و تمیز شدن پوست خواهد شد.

بر اثر بخور گرم و افزایش تعریق، رگ های شما گشاد می‌شود. به دنبال آن گردش خونتان افزایش می‌یابد. این افزایش جریان خون، پوست را تغذیه می‌کند و به آن اکسیژن می‌رساند. در نتیجه، پوستتان درخشان و سالم می‌شود.

 


عوارض بخور صورت را می‌دانید؟

از عوارض بخور صورت می‌توان به این اشاره کرد که بخار میتواند پوست را بسوزاند، پس باید فاصله‌تان را از منبع آب جوش حفظ کنید. چون بخار رگ های خونی را گشاد میکند از عوارض بخور صورت  قرمزی پوست بعد از بخور است که البته با حفظ فاصله و رعایت دفعات بخور می‌توان این عارضه را کاهش داد. برای جلوگیری از مضرات بخور حتما از بخور گرفتن به مدت طولانی اجتناب کنید.


بخور صورت چند بار در هفته

برای خیلی از افرادی که بدنبال بخور صورت هستند اولین و یا شاید مهم‌ترین سوال این است که بخور صورت چندبار در هفته لازم است؟ بخور صورت را می توان هفته ای یک بار انجام داد، البته نوع پوست و میزان زمان بخور دادن در اینکه بطور قطعی به پاسخ بخور صورت چندبار در هفته لازم است، رسید تاثیر زیادی خواهد داشت.

 


روش صحیح بخور صورت چگونه است؟

برای بخور صورت روش های متفاوتی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • انواع دستگاه بخور

برای استفاده از دستگاه بخور یادتان نرود هرگز از شوینده‌های شیمیایی برای تمیز کردن دستگاه بخور استفاده نکنید. آب دستگاه را زودبه‌زود عوض کنید باکتری‌ها و قارچ‌ها در آب ساکن دستگاه بخور، رشد می‌کنند و در عرض چند روز چندین برابر می‌شوند.

  • مراجعه به کلینیک و سالن زیبایی

مراجعه به کلینیک و سالن زیبایی ممکن است گران‌ترین و در عین حال امن ترین گزینه باشند.

  • استفاده از ظرف بخور در منزل

برای بخور صورت در منزل درون یک ظرف دارای دهانه بزرگ و عمیق مقدار زیادی آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید.پس از برداشتن ظرف از روی شعله درون آن چند قطره اسانس درخت چای بریزید. این اسانس سبب پاک سازی صورت و از بین بردن میکروب های بیماری زا می شود. سپس صورت خودتان را طوری بالای ظرف بگیرید که با بخار تماس پیدا کند و یک حوله روی سر خودتان بیندازید اما نباید بیش از حد هم به آن نزدیک شوید

 

 

برای استفاده از هریک از روش های بالا فراموش نکنید که ابتدا باید  صورتتان را از کلیه آلودگی ها، چربی ها و مواد آرایشی به طور کامل پاک کنید چرا که با انجام  بخور گرم به صورت منافذ پوست باز شده و در نتیجه کلیه آلودگی ها و مواد اضافی روی پوست درون این منافذ نفوذ میکنند و باعث ایجاد مشکلات پوستی عدیده‌ای برای شما میشوند،   پس از آن با استفاده از یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید و مقابل دستگاه بخور یا ظرف آب گرم قرار بگیرید.

مطالب مرتبط و پربازدید:

پاکسازی پوست در شیراز


فواید بخور صورت با گلاب را می‌دانید؟

استفاده از بخور گلاب به دلیل خاصیت گلاب برای آرامش توصیه می‌شود. بخور صورت با گلاب، از بروز هرگونه چین و چروک بر روی پوست صورت پیشگیری می‌نماید. زیرا گلاب دارای خاصیت ضد پیری پوست داشته و باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده آن می‌گردد. از فواید بخور گلاب برای پوست، به کاهش قرمزی و التهاب پوست تحریک شده و خلاص شدن از اگزما می‌توان اشاره کرد. بخور گلاب به درمان جوش صورت نیز کمک می کند و باعث ازبین‌رفتن چربی اضافی پوست و گرد و خاک روی صورت می‌شود.

 

 


برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم؟

برای اثر بخشی بیشتر بخور صورت و اینکه می‌خواهید چه تاثیری از بخور ببینید می‌توانید از یکی از گیاهان زیر استفاده کنید، انواع بخور صورت با اضافه کردن همین گیاهان به بخور تهیه می‌شوند.

 

  • اضافه‌کردن مقداری چای سبز یا نعناع به بخور سبب انرژی‌بخشی آن می‌شود.
  • اضافه‌کردن مقداری بابونه یا اسطوخدوس به بخور، به شما احساس آرامش خواهد داد.
  • اضافه‌کردن مقداری نعناع، حس خنکی را ایجاد می‌کند.
  • اضافه کردن شلغم به بخور، ریه‌ها و سینوس را ضد عفونی می‌کند.
  • اضافه‌کردن مقداری ترنج به بخور موجب کاهش استرس می‌شود.
  • اضافه کردن مقداری آویشن به بخور،  موجب تمیزی عمیق پوست و از بین رفتن دانه‌ های سر سیاه خواهد شد، به واسطه تحریک تعریق بیشتر پوست، سبب دفع سموم بیشتری از پوست می‌شود و گردش خون زیر پوست سریع‌تر شده و مجاری غدد چربی که احتمالا بسته شده‌اند، باز می‌شوند و چربی به طور طبیعی به سطح پوست جریان می‌یابد.
  • اضافه کردن اکالیپتوس و بخور اکالیپتوس، موجب ضد عفونی کردن مجاری تنفس خواهد شد، از بخور برگ‌های اکالیپتوس می‌توان برای درمان التهاب غشاء مخاطی استفاده کرد.

ضرورت ماسک بعد از بخور صورت

بعد از بخور صورت بهتر است از یک ماسک بعد از بخور مناسب برای پوست خود استفاده کنید. حال که منافذ پوست‌تان باز شده است، می‌توانید برای ازبین‌بردن کامل آلودگی‌های روی منافذ از ماسک صورت استفاده کنید. استفاده از ماسک خاک ‌رس بسیار مناسب است. خاک رس را با آب مخلوط کنید و به‌آرامی روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

اگر پوستتان چرب است از لیمو ترش تازه استفاده نمایید . حتما ابتدا آب‌لیمو را روی قسمتی از پوست صورت‌تان امتحان کنید. پوست بعضی از افراد ممکن است نسبت به آب‌لیمو حساسیت داشته باشد

از خیار رنده شده مخلوط با گلاب نیز برای یک ماسک بعد از بخور می‌توان استفاده کرد.

 

ماسک بعد از بخور

 

سخن آخر

در این مقاله بر آن شدیم تا همه چیز در مورد بخور صورت را برای شما عزیزانی که بدنبال بخور صحیح پوست خود هستید را شرح دهیم، پیش از کاربرد بخور صورت حتما با پزشک یا متخصص پوست و مو در مورد مناسب بودن پوست صورت خود برای هرگونه بخور مشورت کنید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

اکتبر 6, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
تاتو لب در شیراز x بخوانید...