منوی سایت

درمان هایپرپیگمنتیشن در شیراز

بازدیدها: 240

درمان هایپرپیگمنتیشن در شیراز

آیا شما تا به حال عبارت هایپرپیگمنتیشن را شنیده‌اید؟ اصلا می‌دانید هایپرپیگمنیشن چیست و درمان هایپرپیگمنتیشن در شیراز در چه مراکزی ارائه می‌شود؟ با ادامه این محتوا از تیم سارجو همراه باشید تا به شما بگوییم هایپرپیگمنتیشن چیست؟ بعلاوه شما را با درمان هایپرپیگمنتیشن در شیراز مثل مراکز درمان، درمان خانگی هایپرپیگمنتیشن، درمان قطعی هیپرپیگمانتاسیون و… آشنا کنیم. با ماهمراه شوید.


هایپرپیگمنتیشن چیست؟

به تکه هایی از پوست که تیره تر از نواحی اطراف است در اصطلاحات علمی هایپرپیگمنتیشن می‌گویند. هایپرپیگمنتیشن معمولا ناشی  از افزایش تولید و تعداد در رنگدانه های ملانین می‌باشد. ملانین رنگدانه ای است که به پوست رنگ می بخشد. افزایش تولید ملانین باعث می شود لکه های پوست تیره تر از مناطق اطراف به نظر برسد. هایپرپیگمنتیشن یک بیماری شایع پوستی است که هر نوع پوستی را  تحت تأثیر قرار می دهد.

هایپوپیگمانتاسیون چیست؟

هایپوپیگمانتاسیون به لکه های پوستی گفته می‌شود که رنگی روشن تر از مناطق نرمال پوست دارند. همانطور که اشاره کردیم رنگدانه یا رنگ پوست شما بر اساس تولید ماده ای به نام ملانین است. اگر سلول های پوستی شما ملانین کافی تولید نکنند(برعکس حالت قبل)، پوست می تواند در همه نقاط به شکل فراگیر یا به صورت لکه‌های روشن دیده شود.

 

لازم به ذکر است که شرایط ژنتیکی و شدید محیطی می تواند باعث اختلال در ملانین شود.


خطرهای هایپرپیگمنتیشن

بسته به نوع اختلال، عوامل خطر برای لکه های هایپرپیگمنتیشن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری یا بارداری، همانطور که در ملاسما دیده می شود.
  • برخورداری از پوست تیره، که بیشتر در معرض تغییرات رنگدانه است.
  • داروهایی که حساسیت شما به نور خورشید را افزایش می دهند.
  • آسیب دیدن پوست، مانند زخم یا سوختگی سطحی

آیا هایپرپیگمنتیشن درمان می‌شود؟

اگرچه هایپرپیگمنتیشن یک وضعیت بی‌خطر برای پوست به حساب می‌آید ولی به خاطر ظاهر نازیبایی که به پوست می‌دهد افراد زیادی بدنبال درمان این عارضه پوستی هستند. درمان‌های متفاوتی برای هایپرپیگمنتیشن وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • درمان خانگی هایپرپیگمنتیشن

محصولات خانگی به اندازه  لایه بردارهای شیمیایی در درمان هایپرپیگمنتیشن تاثیر ندارد. با این حال استفاده از آنها هنوز هم می تواند اثرات خفیفی داشته و به بهبود ظاهر لک های پوستی ناشی از هایپرپیگمنتیشن کمک کند.

  1. آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا به طور مستقیم بر روی پوست متاثر از پیگمنتاسیون روش خوبی برای کاهش رنگدانه ها با گذشت زمان است.

2. ماست یا شیر

ماست و شیر، هر دو حاوی اسید لاکتیک هستند که ماده ای رایج برای لایه برداری شیمیایی پوست است. مقادیر کم آن که در مواد غذایی موجود هستند می توانند به هایپرپیگمنتاسیون خفیف کمک کنند.

3. ویتامین C

این ویتامین با اختلال در عملکرد آنزیم تیروسیناز، منجر به کاهش هایپرپیگمنتیشن می شود. همچنین، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب مؤثر است و معمولاً به صورت کرم ترکیب شده با هیدروکینون در دسترس می باشد.

4. ضدآفتاب

یکی از راهکارهای خانگی درمان هایپرپیگمنتیشن، استفاده از ضدآفتاب است. البته به دنبال ضدآفتابی باشید که:

  • حاوی زینک اکسید به عنوان ماده اصلی فعال باشد.
  • حداقل SPF، بین 30 تا 50 باشد.
  • پوشش دهی گسترده ای داشته باشد.
  • درمان هایپرپیگمنتیشن با لیزر

در برخی موارد برای درمان هایپرپیگمنتیشن از لیزر تراپی استفاده می شود. اما معمولاً تا زمانی که درمان های موضعی امتحان نشده اند این روش پیشنهاد نمی شود.

  • درمان هایپرپیگمنتیشن با روش آرایش پوششی

یک روش کارساز برای افرادی که می خواهند هایپرپیگمنتیشن خود را پنهان کنند، مخصوصاً در نواحی صورت، گردن و دست ها- استفاده از لوازم آرایش و گریم می‌باشد.

  • درمان هایپرپیگمنتیشن با هیدروکوئینون

هیدروکوئینون به صورت کرم موضعی در کشور انگلستان تنها با نسخه ارائه می شود. معمولاً هیدروکوئینون دو بار در روز به مدت ۶ ماه باید استفاده شود. گاهی اوقات مصرف این کرم همزمان با استروئید های موضعی و رتینوئید ها تجویز می شود.

سخن آخر

هر چیزی که به پوست آسیب برساند و منجر به التهاب شود می تواند محرکی برای هایپرپیگمنتیشن باشد. بعضی از انواع لک های پوستی هایپرپیگمنتیشن در کلینیک های پوست و زیبایی توسط دستگاه میکرودرم و دستگاه لیزر کیوسوئیچ قابل درمان می باشد اما بعد از درمان نیاز مراقبت دوچندان در مقابل افتاب دارد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 4.8]

ژانویه 14, 2022
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی x بخوانید...