منوی سایت

نورپردازی شیراز

بازدیدها: 130

نورپردازی شیراز

نورپردازی چیست؟ نورپردازی در واقع هنر بازی با نور، رقصاندن نور و به طور کلی به کارگیری نور به شکلی هدفمند، برای درک بهتر فضا و ایجاد زیبایی بصری متناسب با فضای مورد نظر است. نورپردازی ساختمان تاثیر شگرفی بر جلوه‌های بصری و زیبایی یک ساختمان یا نورپردازی منزل خواهد داشت، برای نورپردازی نیاز به تجهیزات نورپردازی خواهد بود تا بتوان به بهترین شکل در شهر شیراز نورپردازی شیراز را انجام داد.

در این مقاله قصد داریم شما را با قوی‌ترین مراکز نورپردازی شیراز و متبحرترین نورپردازان شیراز آشنا کنیم.


قدرت نور و نورپردازی

بازی با نور یا به عبارتی نورپردازی، بر ایجاد زیبایی بصری و افزایش کیفیت فضایی یک مکان و همچنین بر انرژی و احساسی که به انسان با قرار گرفتن در آن مکان منتقل می شود تأثیر شگفت انگیزی می گذارد.

حس بینایی بدون شک یکی از مهمترین و قدرتمندترین حواس پنجگانه ی انسان است و این حس به تبع این قدرت عظیمی که در اختیار دارد قادر است در کسری از ثانیه حال ما را دگرگون کند، از طرفی نور نیز مستقیما با حس بینایی در ارتباط است و برآن حکمرانی می کند تا آنجا که قادر است حتی با سوسویی ضعیف و کم جان مردمک چشم را درجا به سمت خود بکشاند و همانجا میخکوب کند.

 

نور پردازی در واقع هنر بازی با نور به شکلی هدفمند است

نور پردازی در واقع هنر بازی با نور به شکلی هدفمند است


نورپردازی شیراز

نورپردازی اصولی و هدفمند، می تواند متناسب با نوع کاربرد فضا، به انسان حس آرامش، نشاط و هیجان منتقل کند. از طرفی نورپردازی غیر اصولی و ناآگاهانه آشفتگی و هرج و مرج فضایی و روانی به دنبال خواهد داشت!

در نتیجه نورپردازی صحیح یک مکان، علم و مهارت می طلبد تا بتواند چشمان شما را از زیبایی حیرت انگیزش به وجد بیاورد و بر احساساتتان چیره شود! به کارگیری نور در هر فضایی می تواند به اندازه ی اهمیت آن فضا تاثیر گذار و قدرتمند عمل کند و درک عمیق تری از یک فضا را در انسان ایجاد کند.

در این سایت میتوانید با بهترین مراکز نورپردازی شیراز و بهترین نورپردازان شیراز آشنا شوید و زیبایی و جلوه ی تک تک فضاهای زندگی خود را، دو چندان کنید.


اهمیت نورپردازی در فضاهای مختلف

برای قسمت هایی از فضا که به کمک قدرت نور زیباتر می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نورپردازی نما و دیوار ساختمان
  • نورپردازی حیاط
  • نورپردازی محیط داخلی ساختمان مانند آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب
  • نورپردازی سقف کشسان و آسمان مجازی
  • نورپردازی فضاهای سبز، باغ ها و پارک ها، میادین شهری و فضاهای تجمع

 

نور پردازی سقف کشسان و آسمان مجازی

نور پردازی سقف کشسان و آسمان مجازی


اصول نورپردازی ساختمان

ساختمان ها یکی از عناصر مهم شهری محسوب می شوند که نقش بسزایی در جلوه و حال و هوای فضای شهری ایفا می کنند در نتیجه احاطه‌ی یک ساختمان توسط نور، می‌تواند زیبایی حیرت انگیزی در تاریکی شب بیافریند و آن ساختمان را مانند نمادی در شهر، غرق توجه کند!

در این قسمت می خواهیم با برخی از اصول و قواعد نورپردازی ساختمان آشنا شویم.

  • برای معرفی حجم ساختمان بهترین کار این است که نور با شدت های متفاوت و از جهات متفاوت به صورت منظم و اصولی بر ساختمان تابیده شود تا به این وسیله احجام توپر و توخالی ساختمان به چشم بیایید و فرم کلی آن بهتر دیده شود.
  • برای افزایش جلوه ی بصری و نورپردازی ساختمان، لازم است میزان روشنایی و درخشندگی تمام سطوح ساختمان یکسان نباشد و طبق الگوریتم خاصی، شدت تابش نور، کم و زیاد شود و با تضادی که به وجود می آید، مانع از ایجاد یکنواختی و خستگی چشم در نمای ساختمان شود.
  • برای اینکه نورپردازی ساختمان، حرفه ای تر و زیباتر به نظر بیاید بهتر است منابع نور به صورت پنهان کار شوند و تنها چیزی که عیان است پرتوهای تابیده شده از آنها باشد که از اصول نورپزدازی در معماری می‌باشد.
  • نورپردازی در معماری می‌گوید: نوع، جهت و رنگ نورهای تابیده شده باید با نوع مصالح و متریال ساختمان همخوانی داشته باشند.
  • برای تاکید بر پیش آمدگی‌های خاصی از نمای ساختمان، مانند ایوان، ستون، قوس‌ها و نقش برجسته‌های کار شده می‌توان از قدرت بازی با نور کمک گرفت.
  • بهتر است نورپردازی ساختمان با محیط اطراف و ساختمان‌های مجاورش، از یک تناسب نسبی برخوردار باشد تا سبب ایجاد آشفتگی و هرج و مرج بصری نشود.

با توجه به موارد ذکر شده، به کارگیری نور به صورت اصولی و حرفه ای از قواعد زیادی پیروی می کند و طبیعتا عدم رعایت این اصول نتیجه ی ایده آلی به همراه نخواهد داشت. شما عزیزان می توانید در اینجا با بهترین مراکز نورپردازی شیراز آشنا شوید و از زیبایی محیط زندگی خود لذت ببرید .

 

نورپردازی نمای ساختمان نیاز به شناخت انواع نور دارد.

نورپردازی نمای ساختمان


چراغ های مختلف نورپردازی

نورپردازی در هر فضا، متناسب با کاربرد آن فضا، اصول، قواعد و ابزار خاص خودش را دارد. به کارگیری صحیح ابزارآلات و تجهیزات در کیفیت کار نهایی و استفاده از نور در نمای ساختمان نقشی اساسی ایفا می کند. یکی از مهمترین تجهیزات نورپردازی، نوع لامپ و چراغ مورد استفاده است.

در اینجا با برخی از لامپ هایLED  مورد استفاده در نورپردازی آشنا می شویم:

  • چراغ های وال واشر: این نوع چراغ ها نور خطی ایجاد می کنند و جهت و زاویه ی تابش نور در آنها قابل کنترل است و به علت توان مصرفی پایینی که دارند، سبب صرفه جویی در مصرف برق می شوند.
  • ریسه ساختمان: این نوع چراغ ها برای استفاده در شیارهای داخلی سنگ ها هستند و به عنوان نور مخفی عمل می کنند.
  • چراغ های پروژکتور ال ای دی: این نوع چراغ ها اغلب برای روشنایی در فضاهایی که به شدت نور بالا نیاز دارند استفاده می شود مانند فضاهای باز. همچنین قادرند تمام سطوح نمای ساختمان را از فاصله ی دور روشن کنند.

چراغ نمای لنز دار،چراغ دفنی یا زمینی، چراغ دیواری، چراغ حیاط و نئوفلکسی ها از انواع دیگر روشنایی ها، برای نورپردازی محسوب می‌شوند.

 

نورپردازی به وسیله ی چراغ وال واشر

نورپردازی به وسیله ی چراغ وال واشر


شناخت نور

بسیار مفتخریم که توجه شما همراهان گرامی را تا پایان مقاله، با خود داشتیم.بدون شک نور از مهمترین پدیده های زندگی بشر محسوب می شود و هر انسانی به قدر بضاعت ذهنی و روحی خویش می تواند ماهیت نور را درک کند و از آن انرژی دریافت کند.مسلما هیچ انسانی با ماهیت نور بیگانه نیست اما این درک به تنهایی برای نورپردازی یک فضا، کافی نیست و لازم است آگاهی و شناخت شخص نورپرداز به اندازه ای باشد که بتواند نور را در اختیار بگیرد و به هر شکلی که می خواهد به نمایش در آورد و انرژی حاصل از آن را در فضا پراکنده کند!

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 4.5]

آگوست 4, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی ماکروویو سامسونگ در شیراز x بخوانید...