منوی سایت

نحوه هواگیری پکیج، رادیاتور و شوفاژ

بازدیدها: 166

نحوه هواگیری پکیج، رادیاتور و شوفاژ

نحوه هواگیری پکیج، رادیاتور و شوفاژ را می‌ دانید؟ از اهمیت هواگیری پکیج، رادیاتور و شوفاژ با شروع فصل سرما آگاه هستید؟ تیم سارجو در اینجا بر آن شده است تا نحوه هواگیری پکیج، رادیاتور و شوفاژ مثل نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور، نحوه هواگیری شوفاژ موتورخانه و…  و اینکه شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟ را به زبان ساده به شما آموزش دهد. با سارجو  همراه شوید.

هواگیری پکیج و شوفاژ چیست؟

ابتدا لازم است اشاره کوتاهی به اینکه هواگیری چیست و به چه کار می‌آید داشته باشیم. هواگیری رادیاتور یعنی هوای جمع شده در داخل لوله‌ها را خالی کرده تامانع از به جریان افتادن مناسب آب داخل رادیاتور نشود و عمل گرمایش خانه به خوبی انجام شود. هواگیری شوفاژ باید گاهی اوقات انجام شود تا سیستم گرمایشی خانه به درستی کار کند، والا شوفاژها یکنواخت گرم نمی‌شوند یا قسمت پایینی شوفاژ گرم است، اما قسمت بالایی آن هنوز سرد می‌باشد و یا بالعکس، که نشان از وجود هوا در داخل لوله‌ها می‌باشد.

 

چرا هواگیری پکیج و رادیاتور پراهمیت است؟

اهمیت هواگیری پکیج و رادیاتور در موارد زیر پررنگ می‌شود:

  • جلوگیری از سرد شدن آب حمام در زمان استحمام مخصوصا در زمستان
  •  تامین هوای یکنواخت در منزل
  • ایمنی بیشتر پکیج شوفاژ دیواری
  • کنترل فشار یا بار آب در لوله ها در بهترین حالت

 

قدم به قدم تا هواگیری رادیاتور

برای آشنایی با نحوه هواگیری رادیاتور مراحل زیر را با دقت طی کنید:

برای هواگیری شوفاژ ابتدا باید پیچ مخصوص شوفاژ را تهیه نمایید یا از یک پیچ گوشتی استفاده کنید. اگر فرش یا موکت زیر رادیاتور است آن را کنار بزنید و زیر رادیاتور دستمالی پهن کنید و یا یک ظرف که بتوانید آن را به راحتی زیر پیچ بگیرید را محیا کنید تا از خیس شدن فرش جلوگیری کنید.

سپس شیر آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود و پمپ در حال کار باشد و بعد پیچ هواگیری را در انتهای پمپ پیدا کنید.(پیچ هواگیری پکیج با توجه به نوع و برند سازنده در انتهای پمپ قرار گرفته است)

در قدم بعد شیرهای ورود و خروج رادیاتور را در حالت باز قرار دهید. پیچ مخصوص هواگیری رادیاتور و یا آچار فرانسه یا در برخی موارد پیچ گوشتی را بر روی قسمت مربعی شکل شیر خروجی بچسبانید.

پیچ رادیاتور را بر خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت بچرخانید تا شیر رادیاتور باز شود. بعد از باز کردن شیر رادیاتور باید صدای خارج شدن هوا از شوفاژ شنیده شود. وقتی هوای سرد از داخل شوفاژ تخلیه می ­شود، آب موجود در لوله کشی سیستم گرمایش، جای آن را می­ گیرد.

 

هواگیری پکیج

 

زمانی که هوای داخل شوفاژ به طور کامل خارج شد پیچ مخصوص رادیاتور را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و شیر را محکم ببندید. این کار را برای تمامی رادیاتورها انجام دهید. بعد از هواگیری رادیاتورها باید فشار پکیج چک شود و در صورت نیاز مجددا تنظیم شود. 

قدم به قدم تا هواگیری پکیج

گاهی ممکن است شوفاژ در منزل را هواگیری کنید، ولی باز هم مشکل حل نشود، در این زمان باید مشکل را در جای دیگر بررسی کرد. شاید دلیل این مشکل از پکیج و یا رادیاتور باشد. پکیج های دیواری هم هر سال باید مانند شوفاژها هواگیری شوند. برای اینکه کار باید به سراغ پمپ پکیج بروید. پمپ پکیج مهمترین قسمتی است که به مرور زمان دچار هوا می شود و در نتیجه پس از راه اندازی مجدد برای ایجاد جریان در رادیاتورها، باید هواگیری شود.

برای هواگیری پمپ پکیج دیواری ،ابتدا باید شیر آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود و پمپ در حال کار باشد و بعد پیچ هواگیری را در انتهای پمپ پیدا کنید.(پیچ هواگیری پکیج با توجه به نوع و برند سازنده در انتهای پمپ قرار گرفته است)

پکیج را روشن کنید و تنظیمات پنل را بر روی حالت زمستانه پکیج قرار دهید.

 

 

با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ هواگیری را باز کنید. برای بازکردن این پیچ باید بر خلاف عقربه‌های ساعت آن را بچرخانید.

پیچ بازشده را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بسته شود و مطمئن باشید که محکم بسته شده باشد.

پس از هواگیری پکیج، دیگر خبری از صدای زیاد یا جوش آوردن و سرد بودن آب نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط و کاربردی:

نکات طلایی برای هواگیری پکیج، رادیاتور

  • توجه داشته باشید که هواگیری پکیج، رادیاتور در تمام دستگاه ها یکسان می‌باشد و نوع دستگاه فرقی نمیکند. از این رو نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور با نحوه هواگیری پکیج بوتان یا نحوه هواگیری پکیج لورچ تفاوتی نخواهد داشت.
  • در صورتی که تعداد زیادی از شوفاژها سرد باشند ممکن است مشکل از لوله کشی پکیج باشد. مثلا لوله‌ها دچار شکستگی شده باشند یا جرم و رسوب در لوله‌ها وجود داشته باشد.
  • هواگیری رادیاتور  یا هواگیری شوفاژ  را به صورت دوره‌ای جدی بگیرید. با هواگیری رادیاتور شوفاژ به صورت منظم و دوره‌ای دیگر دچار مشکلات پکیج نخواهید شد.
  • در صورتیکه سیستم شوفاژ شما مدار بسته یعنی به صورت پکیج دیواری باشد، باید ابتدا دستگاه گرمایش مرکزی را خاموش کنید و سپس بعد از گذشت یک ساعت عمل هواگیری را انجام دهید.
  • در صورتیکه سیستم شوفاژ شما مدار باز یعنی به صورت موتورخانه مرکزی باشد باید ابتدا پمپ سیرکولاسیون مدار شوفاژ را خاموش کنید و سپس بعد از گذشت چند دقیقه اقدام به هواگیری رادیاتورها کنید.
  • اگر هیچکدام از رادیاتورها بعد از اینکه پکیج راه‌اندازی شد گرم نشدند، به احتمال زیاد مشکل در پکیج یا سیستم لوله‌کشی می‌باشد که با هواگیری پکیج مشکل حل نمی‌شود و باید نسبت به تعمیر پکیج اقدام کنید.
  •  در طول مدت استفاده از پکیج و رادیاتورها  هوا در لابلای آب در حال گردش در لوله به دام میافتد. که باید حتما خارج شود زیرا باعث پایین آمدن عملکرد دستگاه و سیستم گرمایشی میشود، برای رفع این مشکل حتما هواگیری را بصورت دوره‌ای انجام دهید.

 

هواگیری پکیج

 

سخن آخر

اگر شما هم در حوزه تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن و دیگر سیستم های گرمایشی فعالیت دارید برای ثبت نام  و معرفی خود و درج آگهی در سارجو برترین بانک مشاغل شیراز، با شماره09177093591 تماس بگیرید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

نوامبر 30, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی پکیج ایساتیس در شیراز x بخوانید...